Gå til innhold

Kvalmen er snart uutholdelig :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 7+4 og kvalmen har kommet for fullt de siste dagene.

Har bare kastet opp ca. 2 ganger hver dag den siste uken, men går med en nærmest konstant kvalmefølelse nesten hele dagen. Har heldigvis hjemmekontor, men har store problemer med å komme meg igjennom arbeidsdagen. Har veldig dårlig matlyst, og får nesten ikke spist noe heller.

Noen som har tips å komme med? Jeg forsøkte Afripan i forrige svangerskap men det hadde desverre ingen effekt. Da varte kvalmen til uke 16. Varte den like lenge for dere i graviditet nr 2 som i det første?

Anonymkode: 70389...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv andre typer kvalmestillende! 🤞 F.eks Zofran

Anonymkode: b116c...06f

• Liker 1
Skrevet

Har samme problem.. 7+0 å er super kvalm hele døgnet.. syns det er vanskelig selv med nummer 2. trodde ikke jeg var like kvalm med første men nå tar det helt av..

Anonymkode: fe67a...e6e

• Liker 1
Skrevet

Mulig du opplever det verre denne gangen fordi du har et barn du må følge opp før og etter jobb og ikke kan legge deg ned når du vil. Anbefaler en tur til legen og få medisin. For meg hjalp det utrolig nok litt å spise grønne epler. Spiste 5 epler mellom kl 16 og 19 hver dag i 8 uker med nummer to. Da klarte jeg perioden mellom jobb og leggetid av nr 1. Så la jeg meg og sov til neste dag. 

Anonymkode: aa113...c82

• Liker 1
Skrevet

Her er sykemelding det eneste riktige :) du må hvile når du har mulighet på dagen 

Anonymkode: 7b31e...fcb

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i dag 7+4 og kvalmen har kommet for fullt de siste dagene.

Har bare kastet opp ca. 2 ganger hver dag den siste uken, men går med en nærmest konstant kvalmefølelse nesten hele dagen. Har heldigvis hjemmekontor, men har store problemer med å komme meg igjennom arbeidsdagen. Har veldig dårlig matlyst, og får nesten ikke spist noe heller.

Noen som har tips å komme med? Jeg forsøkte Afripan i forrige svangerskap men det hadde desverre ingen effekt. Da varte kvalmen til uke 16. Varte den like lenge for dere i graviditet nr 2 som i det første?

Anonymkode: 70389...98e

skal ikke ingefær hjelpe? søk det opp..

Anonymkode: a5e12...470

Skrevet

Gulrot og popcorn hjelp meg da det stod på som verst. Tror det ga seg rundt uke 12-14 en gang. Føler med deg, fælt å ha det slik. 

Skrevet

Jeg også! Har vært så kvalm i flere uker no. Går ned i vekt og føler meg elendig. Trodde det gikk over da jeg hadde 1 dag med bra form, men ble verre dagen etter igjen. 

Er i uke 14 og gleder meg til det går over. 

Kvalm hele døgnet.

Anonymkode: 2f1c5...06a

Skrevet

B6 (finnes bl.a i Sana Sol), masse drikke og små mellomtider jevnt gjennom dagen, gjerne f.eks salte kjeks, frukt og yoghurt, knekkebrød ++
Høres utrolig slitsomt ut når man helst ikke vil spise, men du vil nok merke forskjellen. Kvalmen blir ikke helt borte, men det blir mer utholdelig og du får mer energi til å takle det. Evt kvalmestillende fra legen:)

Anonymkode: f24bc...598

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...