AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Fordi man ikke klarer å håndtere barnet sitt lenger? Gjelder et av barna, med utfordringer. Ikke akutt Anonymkode: d9c7d...5ac
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Jeg har ikke gjort det selv, men har tidligere jobbet flere år i barnevernet. Hvis du føler at du ikke håndterer barnet ditt, at utfordringene blir for store - send en søknad om hjelpetiltak til barnevernet! Forklar problematikken og eventuelt hva du tenker du trenger hjelp til. Jeg synes det er prisverdig når foreldre ber om hjelp. Anonymkode: 03319...305 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke gjort det selv, men har tidligere jobbet flere år i barnevernet. Hvis du føler at du ikke håndterer barnet ditt, at utfordringene blir for store - send en søknad om hjelpetiltak til barnevernet! Forklar problematikken og eventuelt hva du tenker du trenger hjelp til. Jeg synes det er prisverdig når foreldre ber om hjelp. Anonymkode: 03319...305 TS her! Takk for svar. Føler vi gjør mye for å forstå barnet vårt og hjelpe. Får hjelp fra ppt på skolen. Vært innom bup, ingen diagnose fastsatt. Likevel store vansker med atferd og følelser. Lest mye, vært på CoS kurs, prøvd ut masse råd. Barnet krever oppmerksomhet hele tiden, har en vanskelig atferd, griner/sutrer mye av tiden. Vi gjør så godt vi kan for å møte barnet på de måter vi har fått råd om, men hjelper ingenting. Barnet har daglige sinne utbrudd. Jeg klarer å være rolig. Aldri skadet barnet mitt, men får lyst til det! Kommer selvsagt ikke til det, vet det er ulovlig og galt, vet det er skadelig psykisk, at det ikke fører frem. Men sier jo litt om hvor vanskelig ting er.. Klarer som sagt å være rolig. Hvis jeg kjenner jeg blir for irritert, forlater jeg situasjonen. Bare kjenner at jeg ikke orker å stå i dette mer. Barnet mitt fortjener at vi søker mer hjelp Anonymkode: d9c7d...5ac 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 Ble meldt uten grunn og den saken ble løst kjapt. Så valgte jeg å få hjelp av barnevernet for enkelte små utfordringer etterpå. Det var ting de mente at ikke var barnevernssak, men det var fint å få hjelp av de likevel. Anonymkode: 95776...26d 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 Jeg har vært borti flere som mottar veiledning fra bv som har valgt det selv. Men da skriver du ikke en bekymringsmelding men en slags søknad. Bare skriv et brev i samarbeid med PPT, og så tar du det derfra. Anonymkode: cc064...6f5 1
Sunnys Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Du kan ta kontakt med familie enheten i kommunen din og si du har kjørt deg helt fast og trenger veiledning. Trenger ikke barnevernet. De kan hjelpe deg videre og de er meget dyktige. Har ikke personlig erfaring, men jobber med noen av de 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #7 Skrevet 26. september 2020 Kjenner noen som ba om hjelp da de sliter med ett av barna, i barneskolealder. Fikk NEI til noe form for hjelp! Veldig trist når noen trenger men ikke får..... Anonymkode: 0392b...fc0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Moren min ba BV for lillebroren min. Hun var alenemor og lillebror var full av atferdsproblemer. Han hadde ekstra støtte i barnehagen, men var likevel helt utmattet. Hun var, og er, veldig fornøyd med hjelpen hun fikk av BV da. Anonymkode: 1a8ae...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #9 Skrevet 26. september 2020 Ja, jeg har. Prosedyrene da er at de må opprette en sak. Det betyr et hjemmebesøk, og at barnehage - og/ eller skoler til alle barna blir kontaktet, slik at lærer/ barnehagelærer må skrive hvordan hun/ han opplever barnet. Dette er fast prosedyre om du ønsker hjelp. Hvordan du opplever barnevernet, avhenger helt av hvem saksbehandler du får. Anonymkode: 2bf4f...2eb
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #10 Skrevet 26. september 2020 Ja, det gjorde jeg, men det var dessverre ingen hjelp å få. Anonymkode: 4f599...462
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #11 Skrevet 26. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner noen som ba om hjelp da de sliter med ett av barna, i barneskolealder. Fikk NEI til noe form for hjelp! Veldig trist når noen trenger men ikke får..... Anonymkode: 0392b...fc0 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gjorde jeg, men det var dessverre ingen hjelp å få. Anonymkode: 4f599...462 Barnevernet må holde seg innenfor sitt lovverk når de tilbyr hjelpetiltak. Ikke alle utfordringer i familier går innunder det lovverket. Søknadene og bekymringsmeldingene som kommer til barnevernet blir derfor grundig vurdert, før de eventuelt går til undersøkelse. Går det videregående til undersøkelse, vil barnevernet undersøke behov for hjelpetiltak etter lovverket de forholder seg til. Ts: skriv en søknad til barnevernet. Gjerne i samarbeid med PPT eller skole. Du kan blant annet søke om avlastning, slik at du får hentet det inn mellom slagene og står sterkere til å håndtere utfordringene til barnet, ny henvisning til BUP (det kan også PPT sende), samarbeidsmøter, råd- og veiledning og familieråd. Anonymkode: 81b10...1de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå