AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 De siste dagene har det vært styrtregn og kjølig vind her på Østlandet. Det hindrer ikke barnehagen fra å arrangere utelek i timesvis. Min unge blir nærmest ALLTID litt snufsete og snørrete i etterkant av sånt, sånn er det i væromslaget hver høst og vår. Vanligvis er jo ikke dette noe stort problem, men grunnet korona er det nå ikke lov å sende ungene i barnehagen med (nyoppståtte) tegn til snørr i nesa. Jeg synes rett og slett barnehagene burde holde barna mer inne på dager med grisevær. Det gjør meg direkte sur at de nærmest fremprovoserer snørrete unger. Vi snakket om det i lunsjen på jobb her en dag, og alle oss med småbarn var enige. Mannen min og jeg sjonglerer med hjemmekontor (hans jobb) og bytte av vakter (min turnusjobb) så godt vi kan for å kunne holde småen hjemme ved behov og dermed slippe å måtte bruke opp alle sykt barn-dagene på tull. Hva mener folket her på KG? Anonymkode: ea378...c1f 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 25. september 2020 Seriøst? Først og fremst blir man ikke syk av regnvær, og da må du bare ha med varme klær de kan ha under regntøyet. Hvordan tror du barna i utebarnehager overlever?? Anonymkode: 61403...e1a 54
Populært innlegg LivetErEnLek Skrevet 25. september 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 25. september 2020 Du er klar over at smitteveiederen for barnehagen anbefaler mest mulig utetid da viruset smitter lettere inne? 50
Gjest theTitanic Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 Det er galt å nekte barna utetiden, dessuten er smitterisikoen både for korona, norovirus, influensa og annen drit større når det blir mer tid inne. Tett luft og mange inne på små arealer er største smitteårsak i vintersesongen.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 Jeg hadde holdt mitt barn hjemme. Anonymkode: bf21a...65c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Seriøst? Først og fremst blir man ikke syk av regnvær, og da må du bare ha med varme klær de kan ha under regntøyet. Hvordan tror du barna i utebarnehager overlever?? Anonymkode: 61403...e1a Selvfølgelig har vi varme klær under. Og jeg snakker jo ikke om at barna blir syke. Men snufsete. Det blir jeg også hvis jeg er ute lenge i regnfullt høstvær. Sannsynligvis ikke forårsaket av virus en gang, det er bare sånn det er i væromslaget på denne tiden av året. Men de ansatte i barnehagen står fritt til å tolke smitteveilederen som de vil og kan sende ungene hjem med helt banale symptomer. På jobben min har flere brukt opp over halvparten av kvoten med egenmeldingsdager allerede, og vi er bare i september. Hurra. Anonymkode: ea378...c1f 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: De siste dagene har det vært styrtregn og kjølig vind her på Østlandet. Det hindrer ikke barnehagen fra å arrangere utelek i timesvis. Min unge blir nærmest ALLTID litt snufsete og snørrete i etterkant av sånt, sånn er det i væromslaget hver høst og vår. Vanligvis er jo ikke dette noe stort problem, men grunnet korona er det nå ikke lov å sende ungene i barnehagen med (nyoppståtte) tegn til snørr i nesa. Jeg synes rett og slett barnehagene burde holde barna mer inne på dager med grisevær. Det gjør meg direkte sur at de nærmest fremprovoserer snørrete unger. Vi snakket om det i lunsjen på jobb her en dag, og alle oss med småbarn var enige. Mannen min og jeg sjonglerer med hjemmekontor (hans jobb) og bytte av vakter (min turnusjobb) så godt vi kan for å kunne holde småen hjemme ved behov og dermed slippe å måtte bruke opp alle sykt barn-dagene på tull. Hva mener folket her på KG? Anonymkode: ea378...c1f Forstår hva du sier og er enig med deg. Neste gang du henter ungen din og hvis den er snørrete si fra foran personalet ,ja men hva faen ,du var ikke snørrete når jeg leverte deg ,hva er det som skjedde her ? Og se på de voksne for svar.... Anonymkode: 84853...3ac 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 Hvis dere skal holde barnet hjemme hver gang det regner vil dere jo måtte bruke opp alt av ferie mye fortere enn dere hadde gått tom for sykt-barn-dager pga forkjølelse. Anonymkode: dba06...532 15
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår hva du sier og er enig med deg. Neste gang du henter ungen din og hvis den er snørrete si fra foran personalet ,ja men hva faen ,du var ikke snørrete når jeg leverte deg ,hva er det som skjedde her ? Og se på de voksne for svar.... Anonymkode: 84853...3ac Slett ingen dum idé😉 Anonymkode: ea378...c1f
Tone83 Skrevet 25. september 2020 #10 Skrevet 25. september 2020 Alle kan bli snufsete i kald luft, men det går jo bort etter en stund inne så ser ikke problemet. Ungen kan selvfølgelig ha blitt syk, men da er det større sjanse for at smitten har skjedd inne. 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #11 Skrevet 25. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere skal holde barnet hjemme hver gang det regner vil dere jo måtte bruke opp alt av ferie mye fortere enn dere hadde gått tom for sykt-barn-dager pga forkjølelse. Anonymkode: dba06...532 Nei, jeg skriver jo at vi løser det på annet vis. Bruker ikke feriedager. Jeg vet av erfaring at det gjerne kommer en norovirus-runde før jul, det har det gjort hvert år i vår barnehage, greit å ha litt sykedager på lur i den forbindelse. Barnet vårt har heller ikke hatt vannkopper ennå, blir h*n smittet med det er det jo helt katastrofe å ha brukt opp hele kvoten på snørr og snufsing. Så ja... Anonymkode: ea378...c1f 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #12 Skrevet 25. september 2020 Du holder barnet hjemme så du ikke skal bli nødt til å holde det hjemme hvis det blir sykt? Anonymkode: 77798...399 20
Gjest theTitanic Skrevet 25. september 2020 #13 Skrevet 25. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig har vi varme klær under. Og jeg snakker jo ikke om at barna blir syke. Men snufsete. Det blir jeg også hvis jeg er ute lenge i regnfullt høstvær. Sannsynligvis ikke forårsaket av virus en gang, det er bare sånn det er i væromslaget på denne tiden av året. Men de ansatte i barnehagen står fritt til å tolke smitteveilederen som de vil og kan sende ungene hjem med helt banale symptomer. På jobben min har flere brukt opp over halvparten av kvoten med egenmeldingsdager allerede, og vi er bare i september. Hurra. Anonymkode: ea378...c1f Å holde barna inne for å spare sykedager på grunn av snufsete barn blir akkurat som å tisse i buksene; varmt med en gang, og veldig kaldt etterpå.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #14 Skrevet 25. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg skriver jo at vi løser det på annet vis. Bruker ikke feriedager. Jeg vet av erfaring at det gjerne kommer en norovirus-runde før jul, det har det gjort hvert år i vår barnehage, greit å ha litt sykedager på lur i den forbindelse. Barnet vårt har heller ikke hatt vannkopper ennå, blir h*n smittet med det er det jo helt katastrofe å ha brukt opp hele kvoten på snørr og snufsing. Så ja... Anonymkode: ea378...c1f Men hvis dere løser det så greit på annet vis i "en million" regnværsdager utover høsten så må dere da vel ha mulighet til å løse noen snufsedager på annet vis også? Anonymkode: dba06...532 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #15 Skrevet 25. september 2020 Barn blir ikke syke av å være ute. Har vært pøsregn, vind og 5-6 grader de siste par ukene i Nord-Norge og vi er likevel ute 2-4 timer hver dag. Vi har faktisk helt full barnegruppe, ingen syke barn, og det er en gruppe på 25 i alderen 0-6 år. Barnet ditt blir smittet inne hvis det blir smittet, ikke fordi de er ute. Anonymkode: ea436...6ac 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #16 Skrevet 25. september 2020 Dere får prise dere lykkelige over at dere ikke bor på Vestlandet da, om dette er en stor bekymring. Tenk, her finnes det til og med barn som går i friluftsbarnehager. Anonymkode: 7a836...a29 14
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #17 Skrevet 25. september 2020 I barnehagen hvor jeg jobber sender vi ikke hjem barn med snørr, men om barnet har hoste,feber eller nedsatt allmenntilstand sendes de hjem. Nyeste anbefalingene nå finner du her Anonymkode: 24203...0dc 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #18 Skrevet 25. september 2020 Godt du ikke bor her. Her har det vært ruskevær i en måned i strekk. Nei du, det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Anonymkode: 0fb22...c60 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #19 Skrevet 25. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du holder barnet hjemme så du ikke skal bli nødt til å holde det hjemme hvis det blir sykt? Anonymkode: 77798...399 Mye lettere å holde det hjemme 1-2 dager hver uke hvis det er ufyselig vær enn å måtte holde det hjemme i minst halvannen uke i strekk. Anonymkode: ea378...c1f
cattleya Skrevet 25. september 2020 #20 Skrevet 25. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde holdt mitt barn hjemme. Anonymkode: bf21a...65c Og hvordan skulle folk som jobber fått til det? Du kan ikke bruke sykt barn dager på barn som ikke er syke, og ulønnet perm er vel neppe poppulært å ta sånn ad hoc fordi det regner. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå