Hattekrav Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Hei. Jeg jobber som BPA for en person i 20 årene. Stortrives i jobben, men nå har det dukket opp noen utfordringer som det er litt vanskelig å vite hvordan jeg skal løse uten å tråkke over noen grenser eller gjøre noen feil. Brukeren har nettopp fått ny kjæreste og vil selvsagt tilbringe tid med hen, men da vil de jo gjerne være alene og jeg har ikke helt samvittighet til å sitte hjemme og allikevel liksom ta betalt. Det er moren som er arbeidsleder, så jeg burde vel ta opp dette med henne? Men vil jo ikke utlevere hans personlige liv for moren hans heller. Har også kjennskap til denne nye kjæresten gjennom bekjente og der har jeg fått vite at hen bor sammen med "eksen" fortsatt. Hva gjør jeg med denne informasjon?
Bernardette Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Du blander i alle fall ikke inn informasjon (sladder) du har fått gjennom felles bekjente. Du er vel ikke på jobb 24/7? Må du sitte på samme rom som ham? Dere kan sikkert løse det med praktiske oppgaver når han har besøk.
Hattekrav Skrevet 25. september 2020 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2020 Takk for svar. Nei, det hadde jeg ikke gjort uansett når jeg ikke vet noe helt sikkert. Så der får vel jeg bare tenkte litt sånn at brukeren min må bare få erfare ting uten at noen hindrer det da, selv om det kan være vonde erfaringer. Jobber ikke 24/7 nei, men er jo 12 timer og hen har sagt at jeg ikke trenger å komme på jobb. Og det er jo til en viss grad hen som bestemmer klokkeslett ogsånn. Men det blir vel da kanskje best å si noe til moren uansett akkurat om det, tilfelle dette er noe som blir flere ganger fremover. Forisåfall kan det jo i værstefall/bestefall være at hen får mindre bpa timer siden det ikke "virker" som hen trenger det.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 Jeg ville spurt brukeren om det er ok at du tar det videre til mor, siden hun er arbeidsleder. Du trenger jo ikke fortelle så mye, men bare at hen har fått kjæreste og ønsker privatliv - og du lurer på hva du skal gjøre. Det skjønner nok mor også. Anonymkode: 8ccfe...cc1 1
Hattekrav Skrevet 25. september 2020 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville spurt brukeren om det er ok at du tar det videre til mor, siden hun er arbeidsleder. Du trenger jo ikke fortelle så mye, men bare at hen har fått kjæreste og ønsker privatliv - og du lurer på hva du skal gjøre. Det skjønner nok mor også. Anonymkode: 8ccfe...cc1 Takk for svar. Det høres ut som den beste måten ja. Jeg er relativt ny som BPA og har fått til en super kjemi med bruker så er bare litt ekstra varsom i starten til jeg lærer litt mer. Men satser på at dette ordner seg fint for alle parter
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 6 minutter siden, Hattekrav skrev: Takk for svar. Det høres ut som den beste måten ja. Jeg er relativt ny som BPA og har fått til en super kjemi med bruker så er bare litt ekstra varsom i starten til jeg lærer litt mer. Men satser på at dette ordner seg fint for alle parter Tror nok det beste er å høre med bruker ja Anonymkode: ed116...544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå