Gå til innhold

Cupcakes som ikke er for søte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her inne som har funnet en god oppskrift på cupcakes som ikke er for søte? Da tenker jeg på både selve muffinsen og toppingen.

Mange av vennene mine lager ikke og spiser ikke cupcakes for de synes det blir for søtt! Og jeg er litt enig med dem. Jeg kunne derfor tenke meg å prøve å finne en oppskrift som ikke er for søt.

Jeg vet at det finnes mange oppskrifter på slike cupcakes på nettet, så det er ikke mangel på det. Men det er nettopp det som er problemet – det er for mange å velge mellom! Jeg vet at ikke alle er like gode, og det vil ta for lang tid å prøve alle. Og de jeg har prøvd har ikke falt helt i smak hos meg. Derfor lurer jeg på noen her inne kan tipse meg om en virkelig god oppskrift?

Jeg ønsker altså ikke å få tips om en hel haug med nettsider som har slike oppskrifter, for det kan jeg finne selv. Jeg ønsker heller å få tips om oppskrifter som folk her inne har PRØVD SELV, og som du er veldig fornøyd med! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen oppskrift, men syns ostekrem er godt når man vil ha det mindre søtt.

Anonymkode: e5d32...531

Skrevet

Takk for svar! Har du oppskrift på det da?

Skrevet

Det heter muffiner.

Anonymkode: b74ca...52f

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter muffiner.

Hva mener du?

Skrevet

De fleste liker søtsmak. Hvis man virkelig ikke liker søtsmak, kan man spise noe annet. Kaker er søte. Cupcakes er oversøtete muffins. Du kan redusere sukkermengden, lage en anne type kake som er mindre søt, eller servere noe annet enn kaker. 

Anonymkode: c32d5...257

Skrevet

Sitronmuffins, eller cupcakes, er syrlig og behøver ikke å være så søtt. Godt med kremostglasur,  men bland i gjerne litt syrlig lemoncurd i glasuren også.

Eller kan du lage muffins med mørk, og litt bitter sjokolade. Toppingen kan være en krem av salt karamell. 

Anonymkode: 56d02...c92

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter muffiner.

Nei, det gjør ikke det. En muffins -  mange muffinser. Dette er et norsk forum. 

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste liker søtsmak. Hvis man virkelig ikke liker søtsmak, kan man spise noe annet. Kaker er søte. Cupcakes er oversøtete muffins. Du kan redusere sukkermengden, lage en anne type kake som er mindre søt, eller servere noe annet enn kaker. 

Anonymkode: c32d5...257

Her er det ikke snakk om å like søtsmak eller ikke like søtsmak. Det blir veldig svart/hvitt. Det finnes grader av søthet, også når det gjelder cupcakes. Og det er ikke så enkelt som å redusere sukkermengden. Det handler like mye om å finne balanse i smakene.

Jeg tror kanskje jeg skal prøve den ene oppskriften som ble tipset om ovenfor. https://annetteskager.com/citron-cupcakes-med-citron-frosting/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...