Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor faster noen folk? (ikke de med ramadan, men andre). Og hvordan? Blir de ikke syke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvis man faster er det vel for at man skal ta en operasjon eller prøve dagen etter. Å faste i under ett døgn er ikke farlig, nei.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Gjør noen det da? Høres i hvert fall ikke sunt ut.

Gjest Violetta
Skrevet

Har hørt at noen faster fordi de mener det "renser kroppen", men jeg vet ikke noe mer om det.

Gjest Gjest
Skrevet

Var det jeg mente. Derfor jeg spurte, hørtes ikke bra ut å faste for å rense kroppen. Er dette normalt? Venninnen min faster nå sier hun, i to uker. Dette er hennes første uke og det ser ut som at hun skal flate ut og svime av hvert øyeblikk. Hun går drastisk ned i vekt også (sikkert vann). Er litt bekymret.

Skrevet

Vann og muskelmasse mister hun av det. Så begynner hun å spise vanelig igjen etter de to ukene, har tapt masse muskelmasse og vil da få lavere forbrenning.

Resultatet er at hun vil gå opp det hun har gått ned og enda litt til over tid. Der kommer begrepet jojo slanking inn.

Det er farlig å faste i 2 uker og nå på sommeren i denne varmen i tillegg.... ikke bra.

Skrevet

Jeg har lest at da man faster for å rense kroppen, så skal man drikke masse vann, over 4 liter om dagen har jeg hørt. Men det virker ikke veldig sunt ut nei, spesielt ikke om de bare skal drikk rent vann uten salter i. Da vil jo hele kroppen bli så uttynnet, og man kan gå inn i sjokk. Tror ikke det er så smart i to uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...