Gå til innhold

Når du er den eneste i barselgruppen som ikke har baby som sover 19-07 uten oppvåking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, ikke et vondt ord om disse mødrene, men jeg kjenner inni meg at jeg blir lei av å høre på hvor slitne de er. Babyene deres på 5 mnd sover altså 12 timer i strekk, noen sover i tillegg masse på dagtid. Men de er s å s l i t n e.

Heihei, velkommen til min verden. Min baby har uendelig med oppvåkninger, og lakenskrekk på dagtid. Jeg er definisjonen på zombie og ikke-eksisterende egentid.

Jeg unner de sovebabyer. Men kan de ikke spare seg for all klaginga? De ANER ikke hva ordet «sliten» betyr, og de vet godt hvor lite jeg får sove/hvile. Kjenner jeg vil melde meg ut av gruppa😏

Anonymkode: 40a52...097

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at de snakker sant? 😅 har til gode å møte en 5 mnd gammel baby som sover 12 timer i strekk uten oppvåkning. De finnes nok, men at alle i barselgruppa er slik høres nesten litt urealistisk ut. I min barselgruppe snakket vi mye om søvn.. og alle var enig i at det var en av de største utfordringene. Der var det store variasjoner men de fleste hadde på et eller annet tidspunkt trøbbel med søvnen.

Når det er sagt kan det jo hende babyene er ekstremt krevende når de er våken? Min var av typen som var misfornøyd heele tiden virket det som. Veldig klistremerke og virket som han helst skulle vært oppe å gått når han var 5 mnd. Hadde han i bæresele 5-6 timer om dagen og det var en ganske slitsom periode 🥴

Du kan trøste deg med at det er helt normalt at babyer sliter med søvn på den alderen.. mer vanlig det enn at de sover fra 19-07 uten oppvåkning 😅 så barselgruppa di er nok ikke representativ!

Anonymkode: 38938...28d

• Liker 10
Skrevet

Haha... da er du den eneste normale. 😂 De færreste sover såpass lenge.

• Liker 4
Skrevet

Da er du sannsynligvis den eneste som er ærlig😏

Anonymkode: 1b3a5...345

• Liker 14
Skrevet

Tenker at de andre ikke er ærlige. Nekter å tro på at så mange i samme gruppe har babyer som sover så godt. Jeg har det som deg og har hatt deg siden han ble født, for snart 2 år siden. 

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, ikke et vondt ord om disse mødrene, men jeg kjenner inni meg at jeg blir lei av å høre på hvor slitne de er. Babyene deres på 5 mnd sover altså 12 timer i strekk, noen sover i tillegg masse på dagtid. Men de er s å s l i t n e.

Heihei, velkommen til min verden. Min baby har uendelig med oppvåkninger, og lakenskrekk på dagtid. Jeg er definisjonen på zombie og ikke-eksisterende egentid.

Jeg unner de sovebabyer. Men kan de ikke spare seg for all klaginga? De ANER ikke hva ordet «sliten» betyr, og de vet godt hvor lite jeg får sove/hvile. Kjenner jeg vil melde meg ut av gruppa😏

Opplever at mange kritisere de som er slitne, uansett grunn. Søvn er en ting, jobb er en annen, psykisk helse er en annen etc etc. Det er ingen konkurranse, og du trenger ikke å vinne den heller.

Barneforeldre er mestere i å fortelle oss uten barn at vi ikke har grunn til å være slitne, uten å vite noe som helst om arbeidslivet vårt eller andre ting som spiller inn. 
vær raus på medlidenhet, og gjerne snakk om egne erfaringer uten å bli en av de som skal «vinne» på slitenhetsskalaen. Det liker ingen.

Anonymkode: 6d7b0...46c

• Liker 15
Skrevet

Jeg fikk babyer samtidig som en kompis av meg, og da deres jente var nyfødt så sov hun 10 timer i strekk, og det fortsatte hun med de første årene. 

En annen venninne fødte for en mnd siden og datteren hennes sover også 8 til 10 timer non-stop gjennom hele natten.

Hun må vekke henne for å gi henne pupp. 

Min brumlebasse våknet 10 ganger pr natt de første to årene😏

Men de har heller ikke sagt at de var slitne da, de har sagt at de kjedet seg når babyen sov så mye.

Det var nesten enda mer provoserende🙃

Anonymkode: a5786...839

• Liker 2
Skrevet

De lyver.

Anonymkode: 63341...bad

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt er de slitne, det er utmattende å være mammaer til små babyer selv om de sover. 

Anonymkode: 479d8...c80

• Liker 7
Skrevet

Folk som klager på at de er slitne, er bare irriterende  Og usjarmerende uansett grunn. 
Man kan slite og ha utfordringer, men innstillingen har så mye å si. 
Absolutt alle er slitne til tider... men å syte over det, man hadde Jo fortsatt orket masse mer, om man måtte. 

Anonymkode: a91db...7cf

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

beskytt deg selv og meld deg ut. ingen foreldre med barn som ikke sover har godt av å stå i det der, uansett hvor mye de eventuelt måtte lyve. 

Anonymkode: b47ba...817

• Liker 1
Skrevet

Min på snart 9mnd har aldri sovet hele natten i strekk. 

Skrevet

TS HER..

Bare for å presisere. Jeg har ikke behov for å «vinne» hvem som er mest sliten.. Jeg er bare så lei av at det skal være temaet hver gang vi møtes. Og ja, om babyene deres sover 12 timer i tillegg til masse på dagen har de plenty av tid til å hvile seg. Jeg synes det blir for dumt å klage så mye foran meg om dette. Jeg hadde aldri gjort det samme🤷🏼‍♀️

Skrevet

Alle må få lov til å klage på det som er slitsomt for dem. At du ikke klarer å få ungen til å sove betyr ikke at de andre må droppe å klage. 

Anonymkode: bec60...942

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle må få lov til å klage på det som er slitsomt for dem. At du ikke klarer å få ungen til å sove betyr ikke at de andre må droppe å klage. 

Anonymkode: bec60...942

Please..

• Liker 6
Skrevet

Alle mennesker er forskjellige, og alle blir slitne av forskjellige ting. Kanskje er det fler ting så gjør de slitne så du ikke vet om? Kanskje er de ikke ærlige heller? Det er ett sinnsykt press i dagens barselgrupper angående sovetid, vekt, hvor mye mat de spiser og gudene vet hva det ikke er. Ja, det er alltid noen som har det verre og bedre enn seg selv - MEN, det betyr ikke at de ikke har rett til å være slitne.

Anonymkode: da710...7b0

• Liker 1
Skrevet

Vår sover 12 timer i strekk, skriker aldri, gråter nesten aldri. Vi har vært så sykt heldig, men går ikke rundt og syter over at jeg er sliten. 

Anonymkode: 36834...bba

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg så igjen i det du skriver! Hadde særlig en bekjent som var slik - ville skyte henne innimellom 😅 Hun VISSTE jeg ikke hadde sovet mer enn 1-2 timer i strekk på mange mnd, hun visste vi bare hadde 20-30 min powernaper på dagtid, hun visste jeg var så sliten at jeg sovna stående i dusjen. Likevel var det en uffing og åkking uten like over hvor trøtt hun var for ungen hadde vært våken én gang ila 12-timers natt 🙄 Jeg tenker man må velge litt hvem man klager til. Har man sånne luksusbabyer ang soving trenger man gjerne ikke sutre til de som virkelig ikke sover 😛 Man er ikke helt tilregnelig med slik søvnmangel. 

Anonymkode: 39078...7d4

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke helt på hva de sier. Jeg mener selv at jeg hadde en sovebaby og de andre i barsel var enige. Han sov fra 19:00 til 06:00, MEN våknet en til to ganger for amming og sovnet igjen rett etterpå. Veldig ofte hørte jeg at andre snakket om at deres barn sov gjennom natta, men det de egentlig mente var slik jeg hadde det. Altså at baby sovnet igjen etter amming og ikke holdt det gående mange timer imellom med å være våken og sutrete. Jeg tror du bare skal ta med en liten klype salt. 

Anonymkode: bb3f3...ccf

• Liker 4
Skrevet

Litt rart at så mange påstår at disse babyene ikke eksisterer. Jeg har en på 5 mnd som sover fra 19-06 sånn ca uten oppvåkning. Men til gjengjeld er jeg ikke sliten, men som en sier over, det er mer kjedelig. For hun sover 2 timer i strekk to ganger om dagen også. 

Lurer fryktelig mye på hva damene gjør som gjør de så slitne da. 

Anonymkode: 63e27...c1f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...