Gå til innhold

Tips til hvordan se fin ut i store klær?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 10 av 25kg. Så er langt igjen til mål. Allerede er klærne blitt store, de henger og slenger liksom. Strammer ikke rundt armene, jeansen ser løs ut ned hele veien og det er stretch/slimfit. Ytterklær ser alt for store ut, osv. Synes det blir dumt å kjøpe nye klær nå, for jeg burde ventet til jeg er ned 15 kg til. Men vil gjerne se fin ut på veien. Har dere noen tips?

Anonymkode: 21bd0...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk fine belter, også utenpå yttertøy, eller sy inn klærne på strategiske steder (du trenger bare å sy noen sting, trenger ikke være skredder)

Anonymkode: c1ffe...8b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg noe fint. Bytt ut alt du har. feks på sånn byttefest. du trenger ikke klær som er to størrelser for store?

Anonymkode: f1901...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunikaer, skjorter og sånt er jo kjempekult hvis de er "oversized" og så har du et pent belte rundt midjen eller på det smaleste stedet på overkroppen (for meg er det rett under puppene, så da får jeg skikkelig timeglassfigur). 

Ellers er det et tips å gå med kjole eller skjørt (med belte, om nødvendig) og en pen strømpebukse under istedenfor bukse. Kjoler og skjørt er ofte mer tilgivende på at størrelsen ikke er helt riktig, kan dras opp  og ned, og er lettere å sy inn litt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

kjøp deg noe fint. Bytt ut alt du har. feks på sånn byttefest. du trenger ikke klær som er to størrelser for store?

Anonymkode: f1901...7ed

- God dag, mann.

- Økseskaft.

Anonymkode: 1a3b9...c89

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å brette opp bukser hvis de er for store, så de får litt høyvannslengde. Det gjør mye for silhuetten. Dette kan være ekstra kult til halvhøye vintersko.

Når det gjelder gensere og skjorter, så er det vel ikke nødvendigvis noe negativt at ermene ikke er trange? Det skal en del til før det ser feil ut. Antagelig er det bare uvant for deg, for det virker som om du kanskje har holdt deg til en smal silhuett både oppe og nede? Det kan hende det blir fint for deg å prøve noe litt annet!

Anonymkode: 1a3b9...c89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.9.2020 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 10 av 25kg. Så er langt igjen til mål. Allerede er klærne blitt store, de henger og slenger liksom. Strammer ikke rundt armene, jeansen ser løs ut ned hele veien og det er stretch/slimfit. Ytterklær ser alt for store ut, osv. Synes det blir dumt å kjøpe nye klær nå, for jeg burde ventet til jeg er ned 15 kg til. Men vil gjerne se fin ut på veien. Har dere noen tips?

Det høres ut som du kanskje har hatt for trange klær tidligere? Gensere skal feks normalt ikke stramme rundt armene.

Var jeg deg, ville jeg gått til innkjøp av noen underveis-plagg. Ikke så dyrt å kjøpe inn noe på Zalando el.l

Anonymkode: 3534e...91a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster jo ikke all verdens å kjøpe 2 nye bukser og gensere på Hm eller Cubus, de har jo ofte sånne tilbud stativ. 

Anonymkode: d78d2...76c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du kanskje har hatt for trange klær tidligere? Gensere skal feks normalt ikke stramme rundt armene.

Var jeg deg, ville jeg gått til innkjøp av noen underveis-plagg. Ikke så dyrt å kjøpe inn noe på Zalando el.l

Anonymkode: 3534e...91a

Kommer jo an på genseren da. Det finnes jo gensere som skal stramme. 

Anonymkode: 4f183...871

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp noen bukser med god stretch, de kan passe gjennom mange kilo🙈 feks har jeg pop-trash buksene fra Only i størrelse S (veier normalt rundt 65 kg) og kan fortsatt bruke de nå når jeg er gravid i uke 28 og har gått opp over 10 kg! Cubus har også noen myke, gode bukser som jeg fortsatt kan bruke ( https://cubus.com/no/p/vid-bukse-i-viskose-svart-bukser-joggebukser-dame/7245682_F990 ).

Ellers er basic t-skjorter og cardigans noe som kan brukes lenge uavhengig om du går opp og ned en del kg. Gjør ikke noe om t-skjortene blir litt løse etter hvert😃

Anonymkode: 83f7e...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte brukte klær i vektnedgangsfasen, hovedsakelig på grunn av bruk og kast mentaliteten. Når du har gått ned femten kilo til, så vil du drukne i klærne du kjøper nå. Så da må du kvitte deg med dem. Det var også godt for økonomien (jeg har dårlig råd) å ikke fylle på garderoben med nye klær jeg ikke kom til å passe om seks måneder. Fikk to store søppelsekker med brukte klær for 300 kr, som var helt og pent. 

Anonymkode: 2dc0b...325

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2020 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Hvordan mener du man skal se ut i denne genseren feks da? Greit at den ikke er super-tettsittende i armene. Men den er absolutt ikke fin fra armhulen og ned til buksen lengre.

https://m.boozt.com/no/no/gant-clothing/stretch-cotton-cable-crew_12580193/13034858?localLanguage=1&gclid=EAIaIQobChMI4IGc2omK7AIVh9OyCh25UADKEAQYAiABEgI8LvD_BwE

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2020 den 17.06, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt at du ikke vil kjøpe en ny garderobe siden du skal ned såpass mye mer, men jeg synes du skal unne deg i alle fall noen plagg som passer/ sitter fint. Du har vært så flink allerede, så du fortjener noe som får deg til å føle deg litt fin selv om du ikke er helt i mål enda 😊

Anonymkode: 28aad...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...