AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Hei, noen her som har forsterket barselopphold og kan fortelle litt om det? Er øyeblikkelig fødeklar, men har ikke fått så mye info om det.... Anonymkode: 66908...4ea
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Det er for å se om dere er skikket som foreldre, eller om barnevernet må overta omsorgen. Dette går nok bra. Anonymkode: e8207...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er for å se om dere er skikket som foreldre, eller om barnevernet må overta omsorgen. Dette går nok bra. Anonymkode: e8207...c8a Javel?🤔🤔 TS Anonymkode: 66908...4ea
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er for å se om dere er skikket som foreldre, eller om barnevernet må overta omsorgen. Dette går nok bra. Anonymkode: e8207...c8a Vet ikke om du sier der der for å være helt jævlig, men er ikke sånn det fungerer?😂 De har INGEN grunn til å ta i fra meg mitt barnet fordi jeg har forsterket barselopphold. Det var et ønske og en anbefaling mtp på min alder. -TS Anonymkode: 66908...4ea
IkkeStudentLenger Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 Hva er forsterket barselopphold? Ikke hørt om. 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om du sier der der for å være helt jævlig, men er ikke sånn det fungerer?😂 De har INGEN grunn til å ta i fra meg mitt barnet fordi jeg har forsterket barselopphold. Det var et ønske og en anbefaling mtp på min alder. -TS Anonymkode: 66908...4ea Det høres ut som bare tøv det anonym skrev. Men uansett, jeg har ikke hørt om forsterket barselopphold, men kan det være at du får ekstra oppfølging når du er innlagt etter fødsel? Anonymkode: 70295...d67 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 Det er veiledning og observasjon av dere som foreldre den første tiden. Hvor gammel er du da? Anonymkode: fa35a...f70 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om du sier der der for å være helt jævlig, men er ikke sånn det fungerer?😂 De har INGEN grunn til å ta i fra meg mitt barnet fordi jeg har forsterket barselopphold. Det var et ønske og en anbefaling mtp på min alder. -TS Anonymkode: 66908...4ea Hun har faktisk rett. Jeg fikk barn da jeg var 17. hadde ikke forsterket barselopphold, så lurer fælt på hvor gammel du er som får det anbefalt. Anonymkode: 61929...055
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om du sier der der for å være helt jævlig, men er ikke sånn det fungerer?😂 De har INGEN grunn til å ta i fra meg mitt barnet fordi jeg har forsterket barselopphold. Det var et ønske og en anbefaling mtp på min alder. -TS Anonymkode: 66908...4ea Det er på en måte slik det fungerer, jo. Mente ikke å være jævlig. Du vil få grei støtte og oppfølging, men de vil samtidig holde et øye med dere. Skulle det vise seg at dere er totalt uskikket, bryter barnevernet inn. Men det skal mye, mye til. Anonymkode: 62038...f1a 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #10 Skrevet 25. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har faktisk rett. Jeg fikk barn da jeg var 17. hadde ikke forsterket barselopphold, så lurer fælt på hvor gammel du er som får det anbefalt. Anonymkode: 61929...055 19 år. Var ønske fra min side også, sikkert derfor du ikke fikk tilbud. -TS Anonymkode: 66908...4ea
Gjest Blondie65 Skrevet 25. september 2020 #11 Skrevet 25. september 2020 Jeg hadde heller aldri hørt om dette, men googlet det. Forsterket barselsopphold betyr at en får tett oppfølging slik at en kan bli trygg i rollen som mor. Det står også at tilbudet gis til personer med utfordringer innenfor rus og psykiatri - men jeg antar at de kan vurdere individuelt hva behovet er. Det blir feil å si at ikke observasjoner gjort her kan medføre at barnevernet trer inn med veiledning eller andre tiltak, men det er jo ikke dette som er målet. Målet er at barnet - som bør være fokuset her - får en så god start i livet som mulig. Lykke til med fødsel!
Snurrepurre Skrevet 25. september 2020 #12 Skrevet 25. september 2020 Du får nok en barnepleier som er litt ekstra sammen med deg, og er tilgjengelig for spørsmål og veiledning. 🙂
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #13 Skrevet 25. september 2020 Jeg trodde også at forsterket barsel hadde noe med barnevernet å gjøre. Kjenner noen som har hatt det, men da var bv inne i bildet. Anonymkode: 58e19...7a1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #14 Skrevet 25. september 2020 Jeg tror det er veldig individuelt hvordan det legges opp, kommer nok an på hva behovet er. Jeg fikk forsterket barselopphold da jeg slet med PTSD etter overgrep. Var noe jeg fikk tilbud om etter å ha fortalt jordmor om en del bekymringer jeg hadde til sykehusoppholdet og overgangen til å bli mor. Kort fortalt så gikk det ut på flere liggedøgn med samtaler med jordmor og gynekolog, mannen fikk være der hele oppholdet og enerom. Barnevernet var ikke involvert, men helsestasjonen ga også et forsterket tilbud i starten da vi var hjemme. Anonymkode: 1bb37...1e3 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #15 Skrevet 25. september 2020 Er det flere grunner til at du får det innvilget enn alder da? 19 år er da ikke såå ungt. Anonymkode: fa35a...f70 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #16 Skrevet 25. september 2020 Jeg hadde forsterket barselopphold, fikk flere liggedøgn (så mange jeg ville), mannen fikk være der hele oppholdet (gratis) og samtaler med jordmor. BV så vi ingenting til, ikke hørte vi noe om at det skulle vært aktuelt heller. Det var bare for å forsikre seg om at jeg ikke fikk fødselsdepresjon fordi jeg har en bipolar lidelse (under kontroll). Anonymkode: cfc56...336 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #17 Skrevet 26. september 2020 Hmm, jeg fikk forsterket barselopphold med nr 2, men det hadde overhode ingen ting med barnevernet å gjøre. Jeg fikk det fordi jeg hadde en tøff start med nr 1 da ammingen var forferdelig og jeg ikke fikk tilstrekkelig hjelp. Jeg vet ikke om jeg var deprimert, men jeg hadde det skikkelig tøft. Forsterket opphold for min del innebar at de ansatte skulle følge meg ekstra opp på ammingen, at jeg hadde det bra og at jeg og faren fikk familierom. Nå skjedde dette midt i koronaen i mai da, så faren fikk jo ikke være med. Men jeg fikk enerom, og de hadde stort fokus på ammingen som jeg ønsket. Veldig takknemlig for det! Anonymkode: eb2c8...53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå