AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Hvordan løser dere problemet med forskjellige seksuelle ønsker? Vi startet forholdet som alle andre par. Masse sex, mye eksperimentering. Men etter at hun ble gravid med førstemann ble det bråstopp (fire år siden). Vi har nå sex mindre enn en gang om måneden. De gangene vi har sex er det lyset av, misjonærstilling, ingen oralsex etc. Hun tar sjeldent initiativ, og om hun gjør det er det ofte «det er lenge siden vi har hatt oss, skal vi ha oss på fredag?». Det er aldri mer den lidenskapelige «jeg vil knulle og det nå». Jeg har selv tilnærmet sluttet å ta initiativ, da jeg er så lei av å hele tiden få avslag Jeg er nok mye mer seksuell enn henne, og var det også i begynnelsen av forholdet. Men nå føler jeg at jeg blir helt slukt av mangelen på intimitet. De få gangene vi har sex er sexen skikkelig dårlig, jeg aner ikke lengre hva hun liker. Hvis jeg prøver å komme med noen ønsker om å prøve noe nytt får jeg som regel til svar at vi får helle begynne å ha oftere sex før vi skal begynne å sprite opp sexlivet. Kommunikasjon rundt temaet blir som regel til krangling. Jeg blir beskyldt for å mase og gi henne dårlig samvittighet. Jeg tar det opp sjeldent, kanskje en gang i halvåret. Allikevel er det tydeligvis masing? Jeg føler jeg mister en stor del av meg selv og min egen seksualitet. Er virkelig sexlivet mitt over, når jeg bare er i begynnelsen av 30-årene? Skal jeg aldri få oppleve lidenskap og god sex mer? Har masse av fantasier og ønsker jeg har så lyst til å dele, men allikevel føler jeg at jeg har på meg en munnkurv da det aldri vil bli godt mottatt. Jeg har lurt på om hun har mistet følelsene helt for meg, allikevel så er det hun som oftest snakker om å gifte seg, bli gamle sammen, ferier etc. Vi har et godt forhold utenom det seksuelle. Jeg velger også å tro at hun ikke er utro, da hun sjeldent har tid til det og jeg har ikke sett noen tegn i den retningen. Vi har to veldig krevende barn, som sluker all ledig tid. Jeg tror rett å slett vi har helt forskjellige seksuelle behov. Men jeg føler meg «lurt» da jeg ikke så denne siden av henne før vi fikk barn. Jeg ønsker ikke å splitte familien av denne grunn, ei heller å være utro. Men tar gjerne imot tips fra folk i lignende situasjoner. Anonymkode: d755a...67d 1
Geojak Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Jeg kjenner meg igjen, og har hatt det slik. Hos oss ble det en endring når jeg gikk i meg selv og tenkte over hvordan jeg tok det opp. Ofte ble det "mas" fra min side, tror jeg, hvert fall tror jeg hun følte det slik. Jeg begynte med å fortelle henne om fantasier, der hun var midtpunktet, og der fantasien var av en slik art at det var hun som ville nyte mest ut av det. Jeg sa aldri skal vi gjøre dette nå.. men snakket om en fantasi som jeg hadde tenkt en del på, og som vi kanskje kan forsøke en gang.. Flere ganger ble det da slik at hun sa: "kan vi ikke prøve det nå".. Sier ikke at dette virker for alle, men det viktigste i min kommunikasjon, ble ikke å fortelle henne at jeg savnet å ha sex med henne, men snakke om hva vi hadde hatt som var bra. slik som "husker du den gangen på fjellet, da vi gjorde sånn og slik, det var herlig" i "historikken" passet jeg da på å trekke frem episoder der jeg viste hun hadde hatt det godt. Det virket hos oss, fra ikke å ha sex på over ett år, var vi plutselig "i gang" selv om det ikke var så ofte som hver uke (men vi er eldre enn dere) men ofte nok til at jeg føler jeg er mer fornøyd 🙂 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Jeg har levd i flere slike forhold, hvor jeg er den som ønsker mye sex (jeg er kvinne). Det å gjentatte ganger få avslag, gjør noe med meg. Føler meg så liten og lite attraktiv, og gjør at jeg tilslutt slutter med all type initiativ. Er i et forhold nå, hvor jeg var tydelig fra starten av at sex er viktig for meg. Han sa han var helt lik, og jeg tenkte endelig. Men så, etter en stund, så dabber det av igjen. Utrolig frustrerende! Jeg er aktiv under sexen, har ingen problemer med å gi han masse oppmerksomhet og fokus på han. Derfor er det ekstra sårt når listen plutselig ikke er der i samme grad før. Vondt og frustrerende? Anonymkode: 74ec0...6b5 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #4 Skrevet 27. september 2020 Jobber hun 100% ? Hvis ja, det er dessverre mange som har det slik. Grunn: SMÅBARNSFASEN. Den sluker all energi, spesielt hvis mor også jobber 100% mens barna er små. Hormonell prevensjon kan også gi mindre sexlyst. Tips.....? Få barnevakt en hel helg, og ta inn på hotell 😁😍 Anonymkode: 93b75...1e9 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #5 Skrevet 27. september 2020 Det der hadde ikke jeg orket. Du mister dine beste år som mann som du aldri vil få tilbake. Ser to mulighter.. 1:Åpent forhold 2:Finne ny partner Anonymkode: 9b9fa...5b2 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #6 Skrevet 27. september 2020 Det der kunne jeg ha skrevet... Anonymkode: e2300...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #7 Skrevet 27. september 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber hun 100% ? Hvis ja, det er dessverre mange som har det slik. Grunn: SMÅBARNSFASEN. Den sluker all energi, spesielt hvis mor også jobber 100% mens barna er små. Hormonell prevensjon kan også gi mindre sexlyst. Tips.....? Få barnevakt en hel helg, og ta inn på hotell 😁😍 Anonymkode: 93b75...1e9 Hun jobber redusert, men tilnærmet full stilling. Hun har også begynt å videreutdanne seg i høst, noe som krever veldig mye av henne. Hadde sextørken kommet i høst i forbindelse med studiene så hadde jeg forstått det, men dette har vart i mange år. Jeg ser ikke at det skal bli bedre når ungene blir større heller. Da er de lengre våkne, vi får mindre tid alene på kvelden, økt bekymring når de er ungdommer etc etc. Personlig får jeg mer energi å ta med meg inn i familielivet hvis jeg får nærhet, følelsen at vi er et vi, på lag. Nå føler jeg mer at det er som en bedrift, og det gjør meg utslitt og nesten deprimert. Og jeg regner med det gjør er negativt utslag på familielivet også, selv om jeg gjør mitt beste for at det ikke skal det. 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der hadde ikke jeg orket. Du mister dine beste år som mann som du aldri vil få tilbake. Ser to mulighter.. 1:Åpent forhold 2:Finne ny partner Anonymkode: 9b9fa...5b2 Men er det så enkelt å bryte opp alt man har bygd sammen, se barna bare annenhver uke, selge alt av verdier o.l bare fordi jeg ikke får pult nok? Jeg føler det er et tveegget sverd her. Og åpne opp forholdet tror jeg ikke faller i god jord. Og i bunn å grunn er det jo ikke det jeg vil heller, selv jeg savner å føle meg attraktiv. Jeg vil jo ha tilbake den lidenskapen vi en gang hadde. Men jeg er enig med deg, jeg føler at jeg kaster bort en stor del av livet mitt som jeg synes er særdeles viktig for at jeg skal trives. Anonymkode: d755a...67d 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #8 Skrevet 27. september 2020 Minner meg om en jeg kjenner. Labert sexliv i 20 år. I prosessen med skilsmisse nå, han har møtt en ny. Men han føler ikke at alle årene har vært bortkastet eller noe, det har bare skortet på sexen og vært fint ellers. Eksen virket seksuell da de var forelsket, og så har hun bare ikke vært det siden. Det endte med at han mistet tenning på henne, den seksuelle delen av han bare døde litt ut etter hvert rett og slett. Uten begjær og seksuell stimuli så går det dyret der litt i dvale. Så da ble det jo til at lysten deres (eller mangel på sådan) matchet til slutt sånn sett. Du gidder ikke prøve mer til slutt, kan til og med bli vanskelig å bli helt hard når den andre er lite interessert. Han har vært utro noen ganger i løpet av forholdet, vet ikke hvor mange. Uansett, det kan jo gå den veien med dere også, det er ikke en uvanlig historie. Kanskje prøve parterapi/sexterapeut? Det er jo som du sier dumt at dette liksom er sexlivet ditt resten av livet. Personlig er jeg veldig opptatt av finne en med samme høye libido som meg, og kunne aldri vært sammen med en som du beskriver. Men jeg skjønner det med at man kan bli lurt i starten når forelskelseshormoner eller hva det er gjør at folk har mye mer sex enn vanlig, og at du nå sitter i en situasjon som du må gjøre det beste ut av. Men da tror jeg altså du må jobbe hardt for det. Anonymkode: 5b55e...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Det er en kunst å få til en samtale m sin partner om et følsomt område, uten at det ender i en krangel. Likevel, prøv å still spørsmålene på en ikke- anklagende måte: 1. Hva skal til for at du skal få mer lyst på meg? Jeg savner mer sex. 2 Er det noe jeg kan gjøre for at du skal ville ha mer sex med meg? Noe i den duren 😉 Prøv. Og lytt til henne hva hun svarer. La henne snakke ferdig før du svarer. Anonymkode: 93b75...1e9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #10 Skrevet 27. september 2020 Ville begynt å ligge med andre damer om jeg var i din situasjon. Er ikke skikkelig utroskap når man ikke får nok sex hjemme. Anonymkode: 81e14...758
Frk Midnattsol Skrevet 27. september 2020 #11 Skrevet 27. september 2020 Jeg ville nok foreslått at dere forsøker å få noen timer hos en sexolog. Der vil dere kunne få hjelp til å se om dette er noe som kan endres, om det er ønskelig med endring, samt øvelser som dere kan forsøke for å få en intimitet og nærhet igjen, hvis det er ønskelig fra begge. Det er ikke sikkert at dere vil få en anbefaling om å holde sammen, og det er noe man må ta med i betraktningen. Jeg tenker at man har bare fått disse timene her på jorden, og at man skal jobbe litt med å finne ut hva som er viktig for den enkelte. Noen er glad og fornøyd med å ha veldig lite/ingenting sex eller nærhet, mens andre ønsker og lengter etter det. Da er det litt dumt at disse to litt krampaktig skal holde sammen. Jeg tenker at man kan være veldig glad i et menneske selv om man ikke lever og bor sammen, og at et brudd kan være det beste for begge parter. 4
Geojak Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 På 25.9.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev: Hun tar sjeldent initiativ, og om hun gjør det er det ofte «det er lenge siden vi har hatt oss, skal vi ha oss på fredag?». Anonymkode: d755a...67d Nå er ikke jeg verken sexolog eller parterapeut, bare så det er sagt. Og det er mulig du har forsøkt dette, men nevner det likevel: Men i samme situasjon i min søken etter å finne tilbake, fant jeg flere råd om akkurat dette, "Avtal tid for sex" , kanskje det er det hun forsøker? Men da er det ytterst viktig at der blir enige om at det er fredag.. og at all kyssing og kos før det ikke skal lede til sex. For hvis hun forsøker å bygge opp lysten frem til fredag, er det viktig at ikke du "maser" underveis dit. Gi heller oppmuntrende beskjeder som "gleder meg til fredag" vær øm og kjærlig resten av uken også, men ikke "gå over streken" Hos oss tror jeg hun etter hvert ble lei av at jeg alltid tok opp temaet, og hva jeg savnet, hun sa det ikke men jeg tror nok det virket inn på at hun fikk enda mindre lyst. Så det beste tipset jeg kan gi er å bygge opp hennes lyst og forventing, minn henne på hvor herlig dere hadde det i "gamle dager" og bruk det til å bygge forventninger frem mot "fredag" 2
Gjest vanSteike Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 (endret) På 27.9.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev: Hadde sextørken kommet i høst i forbindelse med studiene så hadde jeg forstått det, men dette har vart i mange år. Og det er her saken ligger... Jeg var i akkurat den situasjonen du beskriver for mange år siden. Og hadde jeg visst det jeg vet idag, da hadde jeg ikke bare holdt ut så lenge at jeg til slutt møtte en annen og det hele endte skikkelig stygt. Dette er brutalt, men her er mitt råd: Prøv å få henne med til samlivsterapeut eller sexolog. Dersom hun ikke vil, eller det ikke virker, må du ty til dread game (les f.eks “Saving A Low Sex Marriage” av Bluepill Professor). Fungerer ikke det heller må du innse at slaget er tapt og gå fra henne. Å bare prøve å holde ut i håp om at det på magisk vis skal bli bedre av seg selv er en oppskrift på katastrofe. Endret 29. september 2020 av vanSteike
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 På 27.9.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev: Men er det så enkelt å bryte opp alt man har bygd sammen, se barna bare annenhver uke, selge alt av verdier o.l bare fordi jeg ikke får pult nok? Jeg føler det er et tveegget sverd her. Du ser vel virkelig ikke så enkelt på det som du skriver her? Det er jo ikke bare mangel på puling, men mangel på intimitet og bekreftelse, og det det gjør med forholdet deres. Du vil jo egentlig ikke ligge med hvemsomhelst, men med henne du er glad i, og bor sammen med. Dere bør i hvertfall prøve terapeut /sexolog, før dere gir opp. Hos oss gikk det alt for langt, og ble brudd. Selv om hun snakket om å bli gamle sammen, hadde hun koblet seg av både hodet og kroppen min. Anonymkode: 71cd9...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 På 25.9.2020 den 14.59, AnonymBruker skrev: Jeg er nok mye mer seksuell enn henne, og var det også i begynnelsen av forholdet. ....... Jeg tror rett å slett vi har helt forskjellige seksuelle behov. Men jeg føler meg «lurt» da jeg ikke så denne siden av henne før vi fikk barn. Jeg ønsker ikke å splitte familien av denne grunn, ei heller å være utro. Men tar gjerne imot tips fra folk i lignende situasjoner. Anonymkode: d755a...67d Du har jo lurt deg selv. Du som valgte å overse at dere ikke er seksuelt kompatible og dermed ikke har nubbesjans til å gjøre hverandre lykkelig. Du burde aldri blitt sammen med henne. Anonymkode: fd96f...070
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 På 27.9.2020 den 22.49, AnonymBruker skrev: Det der kunne jeg ha skrevet... Anonymkode: e2300...3f1 Jeg også? Anonymkode: f82e4...533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå