AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Min nærmeste venninne, som jeg har kjent i 10 år, har kjent omtrent alle mennene jeg har datet/vært i forhold med i løpet av årene. Hun har en tendens til å være negativ mot alle mennene jeg møter, både bak og foran dem. Kritiserer utseendet, karriere, personlighet og kropp. Omtrent alle mennene har endt opp med å IKKE like henne og har til og med sagt rett ut de ikke ønsker å møte henne mer. Baksnakker dem med meg - hun sier at de ikke er kjekke og at de IKKE er hennes typer. Det har jo alltid vært en grunn til at jeg møter de mennene jeg møter, fordi jeg synes de er bra både når det gjelder personlighet og utseendet. Men hun må alltid kommentere utseendet og karriere, når hun selv er overvektig og jobber i matvarebutikk. Nevner stadig vekk at vi har HELT ulike smak på menn, og jeg skjønner ikke hva vitsen er å si slike ting til meg. Jeg har selv ganske høye standard, og alle mennene har høyere utdanning, er snille og jeg har vært fysisk tiltrukket av dem. Er frekk mot dem - Når jeg endelig lar henne møte en mann jeg dater, er hun sykt uhøflig og har til og med havnet i heftige diskusjoner med dem. Lager rett og slett dårlig stemning. Jeg kan komme på flere som har nølt med å møte meg når jeg er med henne. Jeg forstår at venninner kan si i fra når de ikke liker mennene jeg møter, men når det er HVER eneste gang, blir jeg lei og ønsker ikke at hun skal møte dem. Men for eksempel, om jeg møter en mann med god jobb, kritiserer hun ansiktet hans. Om jeg møter en som er kjekk, kritiserer hun jobben hans. Altså, hun finner alltid negative ting med dem, når de ser bedre ut enn noen hun har møtt og har bedre jobber enn de hun har møtt. Hun har selv aldri vært i forhold, har kun hatt korte møter med menn, men oppfører seg som hun vet alt om menn og forhold. Jeg begynner å bli svært lei av dette, og selv om jeg konfronterer henne med dette, svarer hun alltid med at jeg vil finne bedre. Jeg må jo få lov til å utforske forholdet med menn uten at hun skal konkludere at jeg skal finne meg bedre. Hva tror dere er årsaken til at hun gjør dette? Er det rett og slett fordi hun ikke får seg menn, og ønsker ikke at jeg skal få det? Hva kan jeg gjøre for at hun skal slutte med dette? Anonymkode: 6191b...06b
Maleficenta Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min nærmeste venninne, som jeg har kjent i 10 år, har kjent omtrent alle mennene jeg har datet/vært i forhold med i løpet av årene. Hun har en tendens til å være negativ mot alle mennene jeg møter, både bak og foran dem. Kritiserer utseendet, karriere, personlighet og kropp. Omtrent alle mennene har endt opp med å IKKE like henne og har til og med sagt rett ut de ikke ønsker å møte henne mer. Baksnakker dem med meg - hun sier at de ikke er kjekke og at de IKKE er hennes typer. Det har jo alltid vært en grunn til at jeg møter de mennene jeg møter, fordi jeg synes de er bra både når det gjelder personlighet og utseendet. Men hun må alltid kommentere utseendet og karriere, når hun selv er overvektig og jobber i matvarebutikk. Nevner stadig vekk at vi har HELT ulike smak på menn, og jeg skjønner ikke hva vitsen er å si slike ting til meg. Jeg har selv ganske høye standard, og alle mennene har høyere utdanning, er snille og jeg har vært fysisk tiltrukket av dem. Er frekk mot dem - Når jeg endelig lar henne møte en mann jeg dater, er hun sykt uhøflig og har til og med havnet i heftige diskusjoner med dem. Lager rett og slett dårlig stemning. Jeg kan komme på flere som har nølt med å møte meg når jeg er med henne. Jeg forstår at venninner kan si i fra når de ikke liker mennene jeg møter, men når det er HVER eneste gang, blir jeg lei og ønsker ikke at hun skal møte dem. Men for eksempel, om jeg møter en mann med god jobb, kritiserer hun ansiktet hans. Om jeg møter en som er kjekk, kritiserer hun jobben hans. Altså, hun finner alltid negative ting med dem, når de ser bedre ut enn noen hun har møtt og har bedre jobber enn de hun har møtt. Hun har selv aldri vært i forhold, har kun hatt korte møter med menn, men oppfører seg som hun vet alt om menn og forhold. Jeg begynner å bli svært lei av dette, og selv om jeg konfronterer henne med dette, svarer hun alltid med at jeg vil finne bedre. Jeg må jo få lov til å utforske forholdet med menn uten at hun skal konkludere at jeg skal finne meg bedre. Hva tror dere er årsaken til at hun gjør dette? Er det rett og slett fordi hun ikke får seg menn, og ønsker ikke at jeg skal få det? Hva kan jeg gjøre for at hun skal slutte med dette? Anonymkode: 6191b...06b Tror hun er sjalu på deg. 24
Million Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Det er bare å holde mennene unna henne. Hun er åpenbart misunnelig på din evne til å finne deg gode menn, og gjør alt for å fravriste deg disse. Kanskje hun også er redd for at du skal begynne å bare omgås en kjæreste, og glemme henne å slutte og omgås henne? Kanskje det er derfor hun vil ha deg vekk fra alle kjæresteemner? 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, Million skrev: Det er bare å holde mennene unna henne. Hun er åpenbart misunnelig på din evne til å finne deg gode menn, og gjør alt for å fravriste deg disse. Kanskje hun også er redd for at du skal begynne å bare omgås en kjæreste, og glemme henne å slutte og omgås henne? Kanskje det er derfor hun vil ha deg vekk fra alle kjæresteemner? Ts her. Men en ting som ikke stemmer, er at hun oppmuntrer alltid til at jeg skal på date med en person. Hver gang jeg nøler om jeg skal gå ut med dem, sier hun alltid at jeg skal det. Og jeg er ikke en person som slutter å henge med henne om jeg går i forhold, møter henne uansett faste dager i uken. Anonymkode: 6191b...06b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 At hun er støttende når du skal på date betyr ikke at hun vil at du skal få et fast forhold. Ikke la nye dater møte henne i begynnelsen. Bruk tid på å bli kjent. Når tiden er inne, sier du på forhånd at hun ikke får si noe negativt om eller til ham. Hvis hun ikke holder dette kommer hun til å selv ekskludere seg selv fra en stor del av livet ditt. Anonymkode: c286b...e78 1
exictence Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Din venninne sliter med noen problemer om henne selv. Når hun kommer med negativitet, så bare møt henne og si at du oppleve ikke det. Ferdig med det. Ikke la hennes dumme bemerkninger gå inn på deg. Det er noe hun selv sliter med. 1
Cinnamondiva Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 Kanskje du burde vurdere å kutte henne ut eller ta en pause fra henne og ikke la henne diktere deg, virker som om hun spiller litt med deg siden hun sier at du skal på date for så å kritisere de mennene du møter. Er nok ikke noe galt med de mennene du møter. Er nok venninnen din som har noen issues. En pause ville vært bra for deg.😇
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 Hadde også en slik venninne før. Tror det handlet om at hun ville ha meg for seg selv. Anonymkode: ae2a4...865
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #10 Skrevet 25. september 2020 Hørtes akkurat ut som ei venninne jeg hadde før. Hun er helt mislykket selv, klarer ikke holde på noen mannfolk, ikke utdannelse og er rett og slett helt håpløs og mangler bakkekontakt. Når vi var yngre (rundt 16 år og oppover) holdt hun på på akkurat samme måten som venninnen din. Hun var kvalm og ekkel mot de jeg var sammen med og snakket drit om de. Jeg sliter litt med sjalusi så hvis jeg kom med en kommentar at jeg reagerte på noe som hadde skjedd f.eks så var han jo selvfølgelig utro i følge henne. Hun jasset meg sånn opp og "hjalp" meg til å kverne på de tankene jeg hadde og jeg satt til slutt og var helt sikker på at kjæresten min var utro. Selv om det bare var en pitteliten mistanke jeg hadde. Jeg tror grunnen hennes for hvordan hun oppførte seg var at hun ikke ville "miste meg" til guttene og kanskje litt sjalusi fordi ingen ville ha henne og hun klarer ikke å unne noen noenting. Anonymkode: 2cb8f...150 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå