Gå til innhold

Alkoliserte foreldre/ mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har foreldre / mødre som har problemer med alkohol? Kan dere forklare hvordan dere takler dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Karpalex skrev:

Er det noen som har foreldre / mødre som har problemer med alkohol? Kan dere forklare hvordan dere takler dette?

Det var jo egentlig ikke så mye å takle. Min far måtte takle det, og det var jo mye bråk på grunn av det, men ellers var det jo helt ...."normalt".

Tror det handler om hvordan misbruket utartet seg. Hos meg var det stort sett to regler: ikke bråke om morgenene og vente til hun hadde fått to-tre glass før man foreslo noe familieaktivitet eller gøy. Ellers tok det lang tid før jeg opplevde at det var noe unormalt med min familie. (Nå skal det sies at vi var i en kontekst der dette ikke var uvanlig. )

Anonymkode: f8f10...a2c

• Liker 1
Skrevet

Har oppdaget at både MIR og far drikker mye nå i voksen alder, min tante sier at de alltid har gjort det. Jeg merket ingenting til det da jeg var liten, de skilte det nok godt. 

Anonymkode: cda11...b3d

Skrevet

Har ingen sunne måter og takle det på. I familien min viste alle men ingen gjorde noe, distansert forhold til foreldrene mine i dag. 

Anonymkode: 353e7...7d2

Skrevet

De finnes noe som heter Voksne barn av alkoholikere (VBA). Kanskje du finner noe hjelp der. 

Hvordan man takler det handler vel litt om hvordan det påvirker/påvirket deg, om du vokste opp med alkoholiserte foreldre/forelder eller om det har kommet i voksen alder, om det er alkoholmisbruk,langvarig eller kortvarig osv.

Skrevet

ja.  For min del har jeg taklet det ved å fokusere på andre ting og distansere meg litt ved at jeg feks ikke er hos henne når hun er full. Har innsett at uansett hvor mye jeg kjefter om alkoholen eller ber hun drikke mindre så vil det aldri bli bedre før hun faktisk vil gjøre noe med det selv.  

Anonymkode: 7238d...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...