AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Går nå med tanker om å skaffe en hund nr 3. Syns Keeshond er nydelige, Eurasiere likeså. Noen som vet forskjell på disse, har erfaring? Anonymkode: b778f...99c
Msa023 Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 På 25.9.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev: Går nå med tanker om å skaffe en hund nr 3. Syns Keeshond er nydelige, Eurasiere likeså. Noen som vet forskjell på disse, har erfaring? Anonymkode: b778f...99c Hei! Jeg har Keeshond, og har møtt en del Eurasiere. Keeshonden min elsker alle han møter, fremmede mennesker, barn og andre hunder. Hørt en del av eurasiere kan være reservert ovenfor fremmede. Keesen min kan derimot med glede motta kos fra totalt fremmede. Siden jeg kun kan snakke for Kees, så har den et sterkt vokter-instinkt. Han varsler på uvanlige lyder, både på godt og vondt (har våknet i panikk av at han varsler midt på natten). Som spiss-hunder flest er de vokale, og min bjeffer når han er glad, frustrert, redd osv. Ikke at det pågår i ett sett, men det er ikke en stille hund - dette er greit å være klar over. Keeshond er mindre i strl enn Eurasier, om strl har noen betydning for deg. Keeshond er meget lojale hunder, og når vi går tur i skogen holder han seg alltid i nærheten. Han er også veldig lettlært og elsker å trene, men jeg synes personlig ikke det er en hund som er lett å "hjernevaske" ifht å lære en kommando og få han til å gjøre den i alle settinger. Han har en personlighet og en stahet, men er heller ikke umulig. Uansett hva du velger blir det nok den perfekte hund for deg. Og for min del er det ingen tvil om at det blir Kees som hund nr 2 etterhvert
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Eurasier (som jeg har) er vel en stor samojed med chow-chow-tunge og kees-pels! Neida. Det er jo den reservert-tingen, mange er redde for ting, og det setter seg dypt hos dem når de opplever noe skummelt. Det er ulempen med en reinrasa blandingshund, du vet ikke hvilken rase de har mest av. De kan også være vanskeligere å trene fordi de ikke gidder å jobbe for kjedelig belønning, og har du gjort tre repetisjoner er de ferdig med den øvelsen for i dag! Høres digg ut med den over som elsker å trene! Eurasieren vokter og bjeffer ikke, da. Vår bare piper når den andre hunden vår, en retriever, bjeffer. Ikke noe varslende, men takket være retrieveren vet jeg hvordan det er å bråvåkne av BJEFF! 😛 Veldig snill, glad i familien sin, og lett å ha med overalt, føler jeg kjennetegner eurasieren. Anonymkode: 67c23...cde 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå