Gå til innhold

71 grader Nord og alle medhjelperne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er 71 grader nord godt igang igjen, og jeg synes serien er tilbake med full tyngde nå som deltagerne igjen må skaffe transport fra sted til sted.

Det som jeg ville ta opp var den "gjerrigheten" som enkelte sivile oppviser når en gjeng ber om hjelp til å komme seg noen mil avgårde.

Spesielt ble dette synlig på vestlandet, der de ikke kunne kjøre de ett kvartér bortover til baroniet uten å få en dritdyr klokke som bestikkelse..

Noen som ser de menneskelige sidene ved dette?

"Mye vil ha mere" "hva er det i det for meg hvis jeg hjelper deg ?"

Gjest Anonymous
Skrevet

Uff ja, jeg fikk skikkellig vondt i magen da hun der dama skulle ha 200 kroner for å låne bort bilen. Spesielt da de stresset enormt for å nå fram, og så satt hun bare der og kopte.

Og han som tok i mot klokka ETTER at han hadde sett at de ikke nådde fram i tide.... Fy søren så smålig!! :x

Skrevet

Det her reagerte jeg også på. :(

Jeg ville ha kastet alt jeg hadde i hendene og fått fart på bilen med 71 grader nord gjengen i.

Ikke hadde jeg tatt betalt for det heller.

Tenk så artig da, å kunne få være med på å hjelpe dem. :D

Skrevet

Jeg fikk ikke sett gårdsdagens program og ser frem til å se reprisen.

Men jeg er helt enig at det er smålig og egositisk å ta i mot ei rådyr klokke i bestikkelse. :evil: Jeg kan ikke forstå at vi skal være så egoistiske å ikke kunne si ja når en slik gjeng spør om å få haik. Det burde da vært selvsagt å gitt de haik og å hjelpe dem med å komme seg til Nordkapp. Jeg hadde syntes at det hadde vært gøy å kunne ha hjulpet dem et lite stykke på veien.

Får håpe folk oppover i landet skjærper seg!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg ble også mektig frustrert over den treige kjerringa som bare satt og kopte på terassen og tydeligvis ikke skjønt hva 71 grader Nord var. Og den ekle guttungen som måtte ha en klokke til 2500 kroner for 20 minutters kjøring. Håper han så seg selv på tv i går og skamte seg skikkelig.

Milla

Skrevet

Eg og såg dette programmet i går og vart direkte flau over å vere vestlending. :oops: Syns oppførselen til dette bygdefolket var så ille at eg begynte å lure på om TV Norge kanskje hadde sagt til dei at dei skulle vere litt vanskelige for å lage spenning. Håpar at det var slik det var!

Eg hadde aldri turt å vere så lite hjelpsom med eit kamera peikande mot meg!

Skrevet

Hadde ikke vært så smålig og lite velvillig uten kameraer heller jeg.

Tvert i mot, jeg hadde gjort det jeg kunne for å hjelpe 71 grader Nord eller ikke - man hjelper da hverandre.

Og med tv så hadde det til og med kanksje vært litt ekstra kult?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Men jeg lurer litt på hvorfor de ikke har kommet seg lengre nordover. De suser jo rundt nedi Jondal og er allerede i episode 2. Jeg er klar over at dette er vinterversjonen men synes det er rart at de fortsatt er såpass langt sør.

Jeg håper at de menneskene som så seg selv på tv i går fikk seg en tankevekker. Hvordan ville de ha reagert hvis noen var i virkelig nød tro? Ville de spurt etter penger og verdisaker da også?

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg la også merke til dette. Jeg tror jeg personlig ville strukket meg temmelig langt for å hjelpe dersom jeg ble spurt om noe liknende og i tillegg ble filmet av riksdekkende tv!

Skrevet

Stop en halv!

Det virker som om dere tror alle bygde-vestlendinger er sånn?

Jeg er vestlending, og bor 7 mil fra Rosendal.

Jeg satt også og såg på dette, også min tante og min mor. ALLE sammen reagerte på dette. Både med hu gærne sundal dama og han gutten som skulle HA klokka....

Vi hadde GLATT kjørt dem med en gang, og noe klokke skulle jeg vert fall ikke ha. FlAUT ja. Håper hu dama og den gutten ergrer seg !!

Skrevet

jeg ville heller hjulpet noen som ikke var med i et slikt program som trengte skyss "på ordentlig".. og ikke fordi de skulle vinne en konkurranse.. :-?

Skrevet

Er vel litt enig, men jeg liker ikke han Truls-fyren noe særlig. Hadde det vært en annen som hadde spurt, så hadde jeg kjørt med en gang!

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes egentlig det er et dårlig opplegg i 71 gr. nord når deltagerne ganske ofte er avhengig av å få sjuss for å vinne. Dette har da ingentig med prestasjoner å gjøre, men flaks m.h.t. hvem de treffer på og om de i det hele tatt treffer noen. Greit at de må gjøre unna noen strekker med bil for å komme noen vei, men da skulle de heller hat disponible biler som stod og ventet synes jeg.

Skrevet
Synes egentlig det er et dårlig opplegg i 71 gr. nord når deltagerne ganske ofte er avhengig av å få sjuss for å vinne.

Er veldig enig i akkurat dette. Mener å huske at det ikke har vært lagt opp til dette på samme måten i tidligere produksjoner, og det er bedre at de får bedre tid og heller skal komme seg frem på andre måter synes nå jeg!

Forøvrig må jeg bare si meg enig med Lea angående Truls, håper for all del at han blir sendt hjem om ikke så lenge.

Skrevet

Håper ikke Truls leser dette da... hehe :wink:

Er det forresten noen der ute som kjenner/er på hils med noen av deltagerne?

Jeg er. :wink:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Truls minner veldig veldig veldig mye om Chister fra Robinson, han har akkurat den samme "ta rotta på"- holdningen. Dessuten var han skikkelig ekkel mot Gøril ha hun skadet håndleddet og han måtte ned og hente sekken hennes. "Det der gjør jeg f*** ikke en gang til!"

I 71 Grader Nord må deltagerne hjelpe hverandre selv om de alle kjemper om serieren. Oppførselen deres avgjør om de må gå eller ikke (sett bort i fra skader ol.) Etter min mening kan man ikke da bare si at alle får klare seg selv og vise verca. Det må samarbeides om kartlesning, snøhule graving, matlagning ol.

Milla

Skrevet

Jeg har bare vært sporadisk innom 71* Nord, men fikk med seg trege vestlendinger. Ble så flau at jeg zappa over til en annen kanal. :blunke:

Skrevet

Helt enig med dere. skyss (hvordan skrivest det egentlig?) burde ikke vert med! Er ikke dette vinterepisoder?

Elin sa dette skulle bli det beste. Men tvert i mot!

La deltakerene få gå, og tøy tidsfristen sier bare jeg.

Jeg viste hvem en av de var ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...