AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #21 Skrevet 26. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du bor sentralt; - Reko ringen har stadig mer "ferdigmat". Jeg har plukket med paier, lapskaus, gryteretter, med mer. - Foodora leverer fra mange sunne restauranter. Crockpot er en favoritt. I dag, for eksempel, tar det meg 5 minutter å hive ingrediensene til en munghai chicken i gryta. Så godgjør den seg mens vi er i byen en tur. Har nanbrød i fryseren, men man kan jo bruke hurtigris, eller kjøpe brød. Selv om du sier du føler du ikke har tiden, synes jeg 1-2 timer hver søndag er verdt det med tanke på tiden det sparer i hverdagssresset. Jeg koker opp 10 egg og skreller, vasker alt av salat og grønnsaker og legger i ziplockposer, kutter grønnsaksstaver, koker en suppe (dobbel porsjon til fryser), ovnsbaker litt kylling eller laks, lager en ovnsbakt omelett, og lignende. Kombinert med maten fra Reko og Foodora har vi da sunne middager hele uka, som tar maks 5 minutter aktiv tilberedningstid hver dag. Anonymkode: e74ef...afe Hvor lenge holder ferdig kokte egg, stek laks og sånt? Jeg føler det er maks én dag før det begynner å bli dårlig. Vi bor i Bergensområdet, foodora leverer ikke her, og jeg kan ikke se at reko har ferdigretter. Men takk for forslag:) Anonymkode: 25c2e...0fd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #22 Skrevet 26. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 10 min middag: pasta med smårettskinke og fløte omelett med tubeost pita pizza lapskausblanding i brun saus med pølsebiter svenske kjøttboller i toro saus med pulverpotetmos + koker frossen brokkoli i mikro toro blomkål eller mexicansk tomstsuppe med brød til Jeg syns noe av det viktigste er lite oppvask så prøver å unngå å bruke mange gryter. Anonymkode: d2262...256 Takk, men dette tenker jeg er krisemat når det virkelig brenner. Føler ikke jeg kan servere det til små barn på daglig basis. Anonymkode: 25c2e...0fd 1
velociraptor Skrevet 26. september 2020 #23 Skrevet 26. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 10 min middag: pasta med smårettskinke og fløte omelett med tubeost pita pizza lapskausblanding i brun saus med pølsebiter svenske kjøttboller i toro saus med pulverpotetmos + koker frossen brokkoli i mikro toro blomkål eller mexicansk tomstsuppe med brød til Jeg syns noe av det viktigste er lite oppvask så prøver å unngå å bruke mange gryter. Anonymkode: d2262...256 Du fikk med deg at spørsmålet var om sunn mat...? 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #24 Skrevet 26. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge holder ferdig kokte egg, stek laks og sånt? Jeg føler det er maks én dag før det begynner å bli dårlig. Vi bor i Bergensområdet, foodora leverer ikke her, og jeg kan ikke se at reko har ferdigretter. Men takk for forslag:) Anonymkode: 25c2e...0fd Gjorde et søk. Reko Bergen har minst 2 ferdigretter. Fant lapskaus og pai på et raskt søk. Samt vårruller, men det klassifiserer jo ikke som sunt. Egg - 4-5 dager Laks - 2-3 dager Kylling- 4-5 dager (men kan raskt fryses) Bør muligens se på temperaturen/kvaliteten på kjøleskapet om slik blir dårlig etter en dag? Anonymkode: e74ef...afe
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #25 Skrevet 26. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjorde et søk. Reko Bergen har minst 2 ferdigretter. Fant lapskaus og pai på et raskt søk. Samt vårruller, men det klassifiserer jo ikke som sunt. Egg - 4-5 dager Laks - 2-3 dager Kylling- 4-5 dager (men kan raskt fryses) Bør muligens se på temperaturen/kvaliteten på kjøleskapet om slik blir dårlig etter en dag? Anonymkode: e74ef...afe Hvorfor er ikke vårruller sunt? Anonymkode: d29fc...9b7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #26 Skrevet 26. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke vårruller sunt? Anonymkode: d29fc...9b7 Vårruller er fritert. Anonymkode: 1ca9d...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #27 Skrevet 26. september 2020 SOm en annen skrev - crockpot er genialt. Putter alt oppi på morgenen og setter på. Ferdig middag når man kommer hjem. Må skjære opp litt grønnsaker og sånt, men det kan man gjøre kvelden i forveien så det bare er å trykke på knappen på morgenen. Anonymkode: 59010...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå