Gå til innhold

Koldtbord

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Vi skal bestille koldtbord til helgen. Han jeg snakket med sa at dersom noe av det som stod på listen ikke falt i smak, kunne jeg velge noe annet.

Hva passer seg å ha på koldtbord?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Flere typer salater, både majonesbaserte og grønne. Kylling/kalkun, oppskåret skinke, roastbiff, røkt laks, gravlaks, hel stekt laks, eggerøre, spekemat, godt brød.

Dette er vel noe av det man finner på et klassisk koldtbord, men det kan jo være gøy å ta med noe nytt også. Fex couscous-salat, marinerte scampi, kamskjell, fylt paprika, fylte champignon.

Skrevet

I tillegg til det som er nevnt over her: en pai eller to (varm eller kald), gjerne enkel varmmat som gryterett, grillet kylling, små kjøttboller i tomatsaus, oppskåret frukt, grønnsaker/potetgull/tortillachips med forskjellige diper, aïoli/guacamole e.l., coleslaw, god postei, marinerte oliven/fetaost, forskjellige oster, smørbrødkake, krabbekaker +++

Gjest Embla s
Skrevet

Vet jeg er håpløst gammeldags, men jeg syns faktisk rekekabaret er godt på koldtbord :rødme:

Gjest gjest1
Skrevet

Embla, at jeg kunne glemme Cabaret! Er også veldig glad i det, var lørdagskosen vår sent på 70-tallet, før pizza og risotto tok over ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville forhørt meg om hva slags brød de bruker å ha... synes ofte det er sånn utrolig kjedelig ferdigoppskjært brød og loff til koldbord, og det er så mye bedre med godt brød!

Ellers er det godt å ha noe med litt kraftig smaker, som hvitløksbrød, kjøttboller med chilli, tomatsalat med mozarella, løk og balsamico...

mmmm

Skrevet

Karbonade, kalde selvsagt. Ser ikke det er skrevet opp. Det er jo typisk koldtbord.

:grine2:

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Karbonader stod på listen, så det beholdt vi. Alt som har med fisk å gjøre, tok vi vekk. Karbonadene må selvfølgelig være varme.

Gjest Gjest
Skrevet

Tok bort all fisken??? :overrasket: Hvorfor det?

Forøvrig; maaaaaasse eggerøre... Alle spsier det, de mest kresne også, lag derfor opp ekstra fat med dette/bestill ekstra. Det skal jeg påtvinge i mors og fars selskap i august, for jeg er vegeterianer og spiser stort sett det og loff :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hvorfor har dere tatt bort all fisken? Synes det hører med.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Ingen av oss spiser røket laks. Det var den eneste fisken som var med. Ellers så er vi ikke så veldig glad i fisk noen av oss.

Skrevet

Dere gjør jo selvsagt som dere vil, men JEG er kjempeglad i røkelaks og ville nesten blitt litt skuffet dersom det ikke var på koldtbordet. :)

Gjest Trulselinemor
Skrevet
Dere gjør jo selvsagt som dere vil, men JEG er kjempeglad i røkelaks og ville nesten blitt litt skuffet dersom det ikke var på koldtbordet.  :)

Det forstår jeg. Men så lenge jeg vet at ingen spiser røkelaks, så er det ingen vits å ha det med. Det blir jo bare havnen i søpla.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det ligger masse koldtbordtråder inne på bryllupssidene.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...