AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Når begynner dere å bruke vognpose? Hvilken måned, og hva slags temperaturer og vær? Sånn vinterpose liksom. Og hva kler dere på inni? Anonymkode: 80309...f95
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Venter til det er rundt 10 grader. Da kan det bli ganske surt ute. Hva vi har inni varierer jeg etter vær og temperatur, det må man jo bare se an. Sjekk at barnet er behagelig varmt, altså ikke klamt og ikke kald i nakken. Barn er også forskjellige, min eldste feks var og er veldig varm av seg. Bruker ikke noe særlig ull på han før det kryper mot null grader. Yngste på 2 år bruker ull nå, her er det 15-16 grader og grått vær i dag. Anonymkode: 22cd5...4cf
Sillymilly Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Jeg har nettopp funnet frem vinterposen, da det er 8 - 10 grader her nå
Kenelz Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 Anbefaler vognpose/dyne (osv) som har dun at det er 90% dun og ikke noe mindre 😊 Ser mange kjøpe inn naturfyll og tror det er ren dun, og konsekvensen kan da vær at barnet utvikler astma/allergi og at produktet ikke klarer å regulere kroppstemperaturen. Bruker Vognpose som har ekte lammeskinn når det er ca 10 grader ute. Tynt med ull og jakke, har «flere» tynne lag på som kan fjernes om det blir for varmt.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Når begynner dere å bruke vognpose? Hvilken måned, og hva slags temperaturer og vær? Sånn vinterpose liksom. Og hva kler dere på inni? Anonymkode: 80309...f95 Venter nok til det nærmer seg kuldegrader med vinterposen tipper jeg Nå har vi høstpose med lammeskinn inni i vogna, og vi kler baby i ulldress. Bytter til vinterpose når det ikke er varm nok lenger. Anonymkode: a94b2...c67 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Er mellom 5-10grader og vi bruker den. Lukker den ikke men den gjør det jo lunt og godt. Så kan han heller sove uten lue og med mindre klær Anonymkode: a5dcc...74a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Når begynner dere å bruke vognpose? Hvilken måned, og hva slags temperaturer og vær? Sånn vinterpose liksom. Og hva kler dere på inni? Anonymkode: 80309...f95 Vinterpose når det er vinter.. desember-mars? Anonymkode: 90ee2...447
Gjest Switch Skrevet 26. september 2020 #8 Skrevet 26. september 2020 Pleier bare å kjenne det litt på egen kropp selv ute, spesielt nå som temperaturen varierer så innmari mye. Noen dager synes jeg det er kaldt og surt og greit med vognposen, andre ikke. Har ikke egentlig noen «den temperaturen, den måneden» 😋
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #9 Skrevet 27. september 2020 Rundt sen oktober/november her på Østlandet. Anonymkode: 258b2...422
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #10 Skrevet 28. september 2020 On 9/25/2020 at 4:58 PM, Kenelz said: Anbefaler vognpose/dyne (osv) som har dun at det er 90% dun og ikke noe mindre 😊 Ser mange kjøpe inn naturfyll og tror det er ren dun, og konsekvensen kan da vær at barnet utvikler astma/allergi og at produktet ikke klarer å regulere kroppstemperaturen. Bruker Vognpose som har ekte lammeskinn når det er ca 10 grader ute. Tynt med ull og jakke, har «flere» tynne lag på som kan fjernes om det blir for varmt. Så voksi urban og easygrow nature/exclusive er ikke bra nok? De fleste har vel skinn under posen, vanskelig å vaske poser med ekte skinn. Hvordan kan barn få allergi av naturfyll? Kjøper inn til første nå og må si jeg ikke forstår hva du mener så håper du kan forklare. Anonymkode: 66de1...6df
AnonymBruker Skrevet 28. september 2020 #11 Skrevet 28. september 2020 Rundt november Anonymkode: e2a89...ff3
Kenelz Skrevet 28. september 2020 #12 Skrevet 28. september 2020 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker said: Så voksi urban og easygrow nature/exclusive er ikke bra nok? De fleste har vel skinn under posen, vanskelig å vaske poser med ekte skinn. Hvordan kan barn få allergi av naturfyll? Kjøper inn til første nå og må si jeg ikke forstår hva du mener så håper du kan forklare. Anonymkode: 66de1...6df Jo, er ganske bra det og, men anbefaler å slå på den for å sjekke hvor mye støv som kommer ut av den (om det kommer støv). Grunnen til at naturfyll kan gi allergi er fordi det inneholder stort sett bare fjær med sånne stilker - stilkene tørker ut og blir om til «støv», og det er nettopp det folk reagerer på - naturfyll som de tror er dun. Dunallergi er faktisk «sjeldent» og mange tror det er dunen som er problemet når det ikke er det. Det er biprodukt av dunproduksjon. Skaper dårlig inneklima, osv. Så det er viktig at: - trekket er laget av 100% bomull eller andre pustende stoff - tettvevd sånn støv, osv. ikke kommer inn - At det er 90% dun (85% funker det og, men har noe med lovverket derfor står det 90). Har jobbet med både dyne og madrasser. Endret 28. september 2020 av Kenelz 1
Kenelz Skrevet 28. september 2020 #13 Skrevet 28. september 2020 (endret) Glemte å nevne at når det står det er 90% dun og 10% fjær så er det 99,9% dun - Men siden produsenten ikke kan garantere at det er noe fjær i den så har man alltid den «10% marginen» at den inneholder fjær. Det vil si at om du har en dundyne som sier at den inneholder 10% fjær kan den vær omtrent helt fjærfri. Det er bare at den ikke kan inneholde mer enn 10% fjær men mindre. Om du forstår? Jo høyere % på fjær, jo større sjanse og innhold er det av fjær i dun dyna. 90% = omtrent 100% dun, kan vær fjærfri men kan også inneholde opp til 10% fjær. Men når det er under 80% dun så kan den inneholde så stor mengde av fjær at man blir dårlig. Endret 28. september 2020 av Kenelz
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 1 hour ago, Kenelz said: Glemte å nevne at når det står det er 90% dun og 10% fjær så er det 99,9% dun - Men siden produsenten ikke kan garantere at det er noe fjær i den så har man alltid den «10% marginen» at den inneholder fjær. Det vil si at om du har en dundyne som sier at den inneholder 10% fjær kan den vær omtrent helt fjærfri. Det er bare at den ikke kan inneholde mer enn 10% fjær men mindre. Om du forstår? Jo høyere % på fjær, jo større sjanse og innhold er det av fjær i dun dyna. 90% = omtrent 100% dun, kan vær fjærfri men kan også inneholde opp til 10% fjær. Men når det er under 80% dun så kan den inneholde så stor mengde av fjær at man blir dårlig. Jeg forstår hva du sier, men ingen av de kjente merkene som vinner testene har dette. De har 80/20. De har også polyester ytterst fordi det skal være vannavvisende...men det puster. Hvilken pose vil du anbefale til kald vinter som fyller kravene? Må kunne vaskes og tromles. Anonymkode: 66de1...6df
Kenelz Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forstår hva du sier, men ingen av de kjente merkene som vinner testene har dette. De har 80/20. De har også polyester ytterst fordi det skal være vannavvisende...men det puster. Hvilken pose vil du anbefale til kald vinter som fyller kravene? Må kunne vaskes og tromles. Anonymkode: 66de1...6df 80/20% funker, polyester ytterst funker for dunposer 😊 Spørs hvor i landet du befinner deg, men for de kalde dagene er Easygrow Nord min favoritt 😊 90/10 dun, ull, kan vaskes og tromles (tennisballer), er vindtett, antiskli i rygg, økologisk bomull, osv. https://www.easygrow.no/no/easygrow/221-easygrow-nord.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå