Gå til innhold

Angstanfall

Fremhevede innlegg

Gjest synseren
Skrevet

Huff jeg hadde et kraftig angstanfall forrige uke, som "sitter" i kroppen enda. Har liksom ikke helt kommet meg etter anfallet. Mest redd for å få nye anfall fordi det er så ubeskrivelig vondt.

Slike anfall går ut over humøret i lang tid etterpå.

Jeg prøver å trene meg ut av angsten.

Derfor tok samboeren og meg oss en tur på den høyeste nuten i næromådet, slik at jeg kunne utfordre min høydeskrekk. Nuten er litt over 300 meter høy. Hadde litt panikk på toppen men mestret situasjonen greit vil jeg si.

Det som er så merkelig med meg er at slike små seire som å mestre å stå på toppen ikke hjelper noe nevneverdig på angsten. Hvordan skal jeg da komme ut av angsthelvete?

Er det andre som har det på samme måte? Og hva gjør dere for å komme ut av det? :sjokkert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på samme måte med klaustrofobien min. Små seire hjelper ikke i det hele tatt. Klausen endrer seg enten ikke eller blir bare verre.

Det minner meg bare på om hvorfor jeg er redd til å begynne med.

Jeg klarer meg bedre med å unngå det helt.

Gjest Ananas
Skrevet

Jeg har ikke så sterk angst som dere og ikke anfall.

Angsten min varsler om trusler mot meg selv. Jeg prøver å finne ut hva det er i situasjonen som er en trussel og hvorfor, og jobber med det den veien.

Gjest Madeline
Skrevet
:troest: Jeg har desverre ikke noen gode råd til deg. Vil bare gi deg en :klem: . Så godt du har en omsorgsfull samboer som støtter deg.
Gjest synseren
Skrevet

Kanskje andre som sliter med angst/angstanfall kunne tenke seg å ta kontakt med meg. Vil helst ikke sitte å grave meg ned i negativitet, tenkte mer på å oppmuntre hverandre og gi hverandre støtte. Send en PM til meg så svarer jeg.

Skrevet

Jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg blir heller ikke noe bedre av angsten om jeg gjør ting mange ganger. Angsten er der uansett. Jeg klarer heller ikke å føle noe seier av å utfordre angsten.

Så bra du har en samboer som støtter deg. Det er flott.

Klem fra meg :klem::klem:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei på deg. har hatt angst lenge jeg, så jeg vet hva du snakker om. Det er grusomt! jeg vilel prøvd alternativ medisin for det. For eksempel i helsekost butikker. Jeg tror mye av det kan hjelpe. Det er kanskj forsøket verd å dra til en helsekost forretning å høre?

Ønsker deg lykek til iallefall. Angst er fælt og vanskelig å forklare til omgivelsene .. Klem fra Foxylady

Gjest synseren
Skrevet (endret)

Foxylady, personlig er jeg litt skeptisk til helsekost og alternativ medisin. Har mer tro på moderne medisin slik vi kjenner den idag.

Har du prøvd preperater fra naturmedisinere som hjalp? Da vil jeg gjerne høre om det!!

Takk for oppmerksomheten allesammen, setter pris på at dere svarer på tråden jeg startet.

"Godt" å høre at det ikke bare jeg som sliter med angst ol.

Endret av synseren
Gjest synseren
Skrevet
Jeg kjenner meg sånn igjen. Jeg  blir heller ikke noe bedre av angsten om jeg gjør ting mange ganger. Angsten er der uansett. Jeg klarer heller ikke å føle noe seier av å utfordre angsten.

Så bra du har en samboer som støtter deg. Det er flott.

Klem fra meg  :klem:  :klem:

:klem::klem::klem: til deg også!! Har du noen som støtter deg og som du føler deg trygg på? Det er veldig viktig. Håper du kommer over denne vanskelige tiden. Husk det er alltid noe å glede seg over.

Gjest Gjesta
Skrevet
Foxylady, personlig er jeg litt skeptisk til helsekost og alternativ medisin. Har mer tro på moderne medisin slik vi kjenner den idag.

Har du prøvd preperater fra naturmedisinere som hjalp? Da vil jeg gjerne høre om det!!

Takk for oppmerksomheten allesammen, setter pris på at dere svarer på tråden jeg startet.

"Godt" å høre at det ikke bare jeg som sliter med angst ol.

Hei Synseren. Jeg skjønner godt at du er skeptisk, det er jeg også til mye av det, men jeg tro noe kan virke. Jeg har begynt å ta Udos Choice, og eye-q(/dobbel dose enn det som er anbefalt ) samt B-stress . Jeg vet ikke om det har noe med det å gjøre, men jeg har vært litt bedre synes jeg. Har ikke hatt så mye angst om nettene og sånn lenger...Kanskje verd å prøve, men er ikke sikkert på om det virker på deg da. Ønsker deg fortsatt lykke til.. , og håper det går bedre med deg. klem fra Foxy :)

Skrevet

Jeg sliter også med angst... Da jeg var mindre var jeg redd for å være alene... Mye av dette henger igjen i dag... Jeg er veldig redd for å være med noen til et nytt sted og bli forlatt der!!

Er også redd for mørket... Er redd for å bli tatt... Kidnappet...

Liker ikke å reise... Nye ting er også skummelt...

Karuseller er skumle og ting som går fort og snurrer og ting jeg ikke har kontroll over...

Fikk endelig ny jobb for en tid tilbak, tredje dagen på jobb, knakk jeg fullstendig sammen... Bare gråt og gråt og klarte ikke komme meg på jobb... Har ikke vært på jobb siden...

Nå føler jeg meg som en misslykket jævel... Lever jo fullt og helt på typen min og skylder han mange tusen kroner... Får ikke noe støtte noe sted... Så ingen penger inn, men masse penger ut til mat, klær og andre ting man trenger...

Jeg blir veldig deprimart av dette... Føler at hans venner og famlie ser på meg som en stor unnasluntrer og at jeg utnytter han... Er så ille at jeg bare har lyst til å reise fra mannen jeg elsker høyere enn noe annet her i verden, for å slippe unna den dårlige samvittigheten... Hadde det ikke vært så mange som bryr seg om meg hadde jeg tatt mitt eget liv for lenge siden, me når jeg tenker på familie, dyra mine og ikke minst typen klarer jeg det ikke... Ser for meg livet dems når de mister meg og vil ikke utsette de for den smerten!!

Håper på å få gått massasje kurs neste år, men aner ikke hvor jeg skal hente pengene til det i fra.. og hvordan jeg skal tørre å vær i et annet land helt alene???

Gjest Ananas
Skrevet

Foxylady: Udo's choice inneholder blant annet omega 3, som virker veldig bra mot depresjon i følge vitenskapelige tester.

En form for alternativ terapi mot angst som fungerer utrolig bra er tankefeltterapi. Det består av en del kognitiv terapi, som er rett fra mainstream psykologi, og en del østlig energi-bane-tenking litt a la det man har i akupunktur. Og akupunktur fungerer jo det også mot mye rart, også når det testes vitenskapelig.

Hvis du vil komme i kontakt med andre som har angst og utveksle erfaringer og slikt så er angstringen tingen: http://www.angstringen.no/

Gjest Ananas
Skrevet
Lever jo fullt og helt på typen min og skylder han mange tusen kroner... Får ikke noe støtte noe sted... Så ingen penger inn, men masse penger ut til mat, klær og andre ting man trenger...

Det høres veldig ut som om du vil kunne få penger fra sosialkontoret. Stort sett så får man penger her i landet til mat og klær og husleie og slikt.

Jeg synes det var helt greit å gå på sosialkontoret og søke om støtte - bortsett fra følelsen av å være klient, det å måtte be og søke og ikke kunne sette krav. Det var veldig vondt. Men penger fikk jeg.

Gjest synseren
Skrevet

Dere andre som sliter med angst, har dere perioder hvor dere ikke merker noe til angsten?

Det har jeg (heldigvis), da er jeg en livsnyter av rang og finner glede i det meste. Herlig tilstand. Kunne jeg bare bli kvitt nervene så hadde livet vært fantastisk!! :digge:

Skrevet
Det høres veldig ut som om du vil kunne få penger fra sosialkontoret. Stort sett så får man penger her i landet til mat og klær og husleie og slikt.

Jeg synes det var helt greit å gå på sosialkontoret og søke om støtte - bortsett fra følelsen av å være klient, det å måtte be og søke og ikke kunne sette krav. Det var veldig vondt. Men penger fikk jeg.

Joda var på sosialen for noen år tilbake... Og dit skal jeg ALDRI igjen!!

Makan til sur kjerring har jeg aldri vært borti!!

Hun sa jeg ikke hadde noe der å gjøre og atjeg ikke at tatt noen utdanning og bla bla... Og det var bare å begynne på skole så jeg klarte å få meg en jobb! Og var så dum i hodet hørtes det ut som, siden jeg hadde sluttet på skole!

Grunnen til at jeg sluttet på skole var at jeg var så skole lei at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, og skulket mer enn jeg var på skolen. Også fikk jeg et skikkelig angst anfall i tillegg og slet veldig...

Hadde planer om å begynne på skole igjen, men det er ikke så lett når man ikke aner hva man vil bli.. Og føler da jeg bare kaster bort penger når jeg bytter linjer for å finne ut hva jeg vil.. Bøker er utrolig dyrt!!

Skrevet
Dere andre som sliter med angst, har dere perioder hvor dere ikke merker noe til angsten?

Det har jeg (heldigvis), da er jeg en livsnyter av rang og finner glede i det meste. Herlig tilstand. Kunne jeg bare bli kvitt nervene så hadde livet vært fantastisk!! :digge:

Hos meg kommer bare angst anfallene innimellom. Da i forbindelse med noe... Nå kommer de i jobb sammenheng... :tristbla:

Kan gå flere år mellom hver gang jeg får et! Heldigvis!!

Er skikkelig vondt når de kommer, og det er ikke alltid de er like hverandre... De jeg sliter mest med er at det kjennes ut som kroppen min forsvinner under meg, kjennes ut som om jeg er i en drøm.. som om ting ikke er virkelig... Og jeg blir så svimmel... Også blir jeg så redd når jeg får denne følelsen... Får helt panikk...

Andre ganger kan jeg bare knekke helt samme, mkiste kontroll over alle muskler og bare sitte å gråte og gråte... Mister mot til alt!! :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...