AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Sønnen min skal feire bursdagen sin til uka og vi foreldrene har blitt enige om at det skal vippses en viss sum til bursdagsbarnets foreldre. Foreldrene skal da kjøpe en eller flere ting fra klassen. Hva gjør man når kun 2 stk av 14 har vippset. Etterlyser man pengene? Er veldig nøye på det selv, og vippser alltid med en gang... Synes det er svært ubehagelig. Anonymkode: 6f430...f62 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Du kan etterlyse pengene men det er ikke sikkert at det etterkommes. Mange foreldre føler seg presset til å takke ja til sånne spleis selv om de kanskje ikke har råd til det (ja selv om det «bare» er en femtilapp). Anonymkode: 44cfc...a7c 13
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan etterlyse pengene men det er ikke sikkert at det etterkommes. Mange foreldre føler seg presset til å takke ja til sånne spleis selv om de kanskje ikke har råd til det (ja selv om det «bare» er en femtilapp). Anonymkode: 44cfc...a7c Har vanskelig for å tro at så mange ikke har «råd» til en femtilapp. Greit nok at et par kanskje ikke har råd, men ikke så mange. Vi bor en plass der «alle» bor i eneboliger og ser ut til å ha god råd, så tviler på det. Vi stemte under foreldremøtet, og alle var enige at det var mye enklere enn gavemaset hele tiden. Anonymkode: 6f430...f62 16
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 En avtale er faktisk en avtale. Jeg synes du godt kan etterlyse. Det er jo dumt hvis noen følte seg presset til å si ja, men dette bør da heller tas opp til neste gang... Anonymkode: aaa05...21b 35
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vanskelig for å tro at så mange ikke har «råd» til en femtilapp. Greit nok at et par kanskje ikke har råd, men ikke så mange. Vi bor en plass der «alle» bor i eneboliger og ser ut til å ha god råd, så tviler på det. Vi stemte under foreldremøtet, og alle var enige at det var mye enklere enn gavemaset hele tiden. Anonymkode: 6f430...f62 At man bor i enebolig betyr ikke at msn har god råd Anonymkode: 5edbe...da7 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En avtale er faktisk en avtale. Jeg synes du godt kan etterlyse. Det er jo dumt hvis noen følte seg presset til å si ja, men dette bør da heller tas opp til neste gang... Anonymkode: aaa05...21b Det er det jeg tenker også. Gir det frem til dagen før bursdagen. Er jo ikke riktig at jeg skal legge ut 700 kr og ikke få de igjen heller synes jeg..... Anonymkode: 6f430...f62 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At man bor i enebolig betyr ikke at msn har god råd Anonymkode: 5edbe...da7 Nei, det forstår jeg også. Regner bare med at en 50-lapp ikke er så innmari mye. Barna deres får jo igjen de også Anonymkode: 6f430...f62 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 Du kan jo bare legge ut og så la være å vippse når deres barn har bursdag. Anonymkode: cb580...8f5 13
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 Jeg ville trodd at man vippser på bursdagen (altså den dagen bursdagsfeiringen skal være). Kanskje flere som tenker dette? Det er kanskje ikke så tydelig informert at man må vippse en uke i forveien? Anonymkode: e8956...bbb 25
Miewyn77 Skrevet 25. september 2020 #10 Skrevet 25. september 2020 Be om pengene på vipps, da et det lett for foreldrene å trykke send. Er sikkert blitt glemt. 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #11 Skrevet 25. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det forstår jeg også. Regner bare med at en 50-lapp ikke er så innmari mye. Barna deres får jo igjen de også Anonymkode: 6f430...f62 For flere er en 50 lapp mye dessverre Anonymkode: 5edbe...da7 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #12 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo bare legge ut og så la være å vippse når deres barn har bursdag. Anonymkode: cb580...8f5 Jeg ville gjort det sånn. Anonymkode: 7c71b...ca3 5
Me for life Skrevet 25. september 2020 #13 Skrevet 25. september 2020 Med tanke på hvor elendige folk er til å bare svare ja eller nei på en invitasjon, hadde jeg aldri gått med på en slik ordning. Men når ordningen er der hadde jeg lagt ut for så mange som har svart ja 24 timer før bursdagen. Så hadde jeg tatt det opp til diskusjon på neste foreldremøte. 12
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #14 Skrevet 25. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For flere er en 50 lapp mye dessverre Anonymkode: 5edbe...da7 Ja men da skulle dette vært tatt opp på møtet. Nå ble de enige om denne ordningen, og da må mak forholde seg til det. Anonymkode: 7c71b...ca3 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #15 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja men da skulle dette vært tatt opp på møtet. Nå ble de enige om denne ordningen, og da må mak forholde seg til det. Anonymkode: 7c71b...ca3 Du har lite forståelse hvordan tror du det er for den som egentlig ikke har råd å si noe på foreldremøte hvor sndre er enige. Anonymkode: 5edbe...da7 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #16 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har lite forståelse hvordan tror du det er for den som egentlig ikke har råd å si noe på foreldremøte hvor sndre er enige. Anonymkode: 5edbe...da7 Tviler på at 12 av 14 har problemer med å vippse en 50-lapp. Anonymkode: d9e91...e42 40
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #17 Skrevet 25. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har lite forståelse hvordan tror du det er for den som egentlig ikke har råd å si noe på foreldremøte hvor sndre er enige. Anonymkode: 5edbe...da7 Det er dumt så klart, men hva hvis den som legger ut også har dårlig råd? Det er ugreit å bli lovet å få tilbake penger også, når dette ikke skjer. Anonymkode: aaa05...21b 13
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #18 Skrevet 25. september 2020 Jeg tenker også at hvis man har dårlig råd og følte seg presset på foreldremøtet, så kan man kanskje kontakte den forelderen som legger ut etter møtet og forklare situasjonen? Eller noe sånt? Anonymkode: aaa05...21b 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #19 Skrevet 25. september 2020 Bare send request på pengene med en hyggelig melding typ "Gavebetaling for <navn> som avtalt på foreldremøtet :bursdagsemoji: :smil: <navn> gleder seg masse til å se <navn> i selskapet <dato>" Anonymkode: 7d06a...a41 13
Hactar Skrevet 25. september 2020 #20 Skrevet 25. september 2020 I utgangspunktet en fin ordning, men jeg ville fremmet forslag om at foreldrene heller legger ut for felles gave fra gruppa til eget barn, siden slike innsamlinger er et stressmoment både for dem som skal få inn penger og dem som har dårlig råd eller lett for å glemme det. Så kan alle komme gratis i bursdag, og hver enkelt familie tilpasse verdien på gaven til eget barn. Da kan man også lettere handle på tilbud lenge i forveien dersom man ønsker å begrense utgiften. 34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå