AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Jeg har 3 barn med 3 forskjellige mødre. Jeg har bodd sammen med moren til mitt minste barn i noen år nå. Men vi har bestemt oss for å flytte fra hverandre. Jeg betaler i dag bidrag på kun et barn siden min inntekt ikke er høy nokk til å dekke begge 2. jeg har jo ikke betalt på siste barnet siden vi bodde i sammen. Vi har bestemt at jeg ikke ska betale en fast sum i månen til bidrag, men heller være med å dekke utstyr som barnet skulle trenge. Om vi har flyttet fra hverandre for godt eller ikke er det vi prøver å finne ut av. Men til spørsmålet. Skal man da gi beskjed til nav at vi flytter fra hverandre, eller trenger vi ikke det så lenge vi har en så og si lik ordning og at jeg ikke betaler bidrag men bidrar med innkjøp av utstyr? Anonymkode: b531d...0b9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Tja veit ikkje kva du må. Er begge dei andre 2 barna gjennom nav? Og berre det eine får bidrag? Om du får 1 barn til å "skulle" betale bidrag for så skal vel bidragsevnen din gå ned for dei andre 2 barna også. Skal ikkje den bidragsevna du har delast på alle 3 ungene? Anonymkode: 9bde5...b31 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Dere må gå til mekling og få meklingsattest for at eksen din skal få status som enslig forsørger. På familievernkontoret trenger dere bare å si at dere er enig om fordeling og kostnader, så får dere papiret. Meklingen er pålagt når man går fra hverandre med felles barn under 16 år. Men som sagt, om dere er enige er det ren formalitet. Når hun har fått meklingsattesten, tar hun denne med til nav og søker om utvidet barnetrygd og evt stødnad til barnetilsyn og overgangsstødad. De to sistnevnte får hun da om hun har mindre enn 6G i inntekt, røflig 600K i året. Også må du huske å melde flytting asap for å gjøre det lettere for henne å få stødnadene. Hvis ikke så gir nav automatisk avslag, selv om hun oppfyller vilkårene da det er de faktiske forhold som avgjør dette og ikke hva som står i diverse offentlige registre. Anonymkode: da835...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå