AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 er en kamp å få til å sove og ska sitte på fanget mitt å prate hele dagen. har ingen form for avlasting og jeg holder på å miste det helt. hun gråter så tårene triller om hun må ligge 2 min for seg selv. hun snur seg også fra rygg til mage så fort hun blir lagt ned, en stilling hun blir svært fort sliten av. å få i henne mat er en kamp, alt er en kamp selv om hun er superblid så lenge jeg prater med henne. skal ikke ligge i vippestol selvom jeg prater til henne, kun i fang. hun liker å trille tur, det er vell den eneste aktiviteten hvor jeg ikke holder hun, kun ser på. jeg klikker:( tips?? når blir det bedre? Anonymkode: 5ee84...f7a
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Søk på home-start. Kanskje de har det i din kommune. Dette er et gratis tilbud for småbarnsforeldre som trenger avlastning. Jeg hadde god nytte av dette. Fikk to timer to ganger i uka med avlastning. Det er mulig at også barnevernet kan gi deg en håndsrekning på noe vis, men jeg er usikker pga barnet er så lite. Anonymkode: 0ce78...7fa 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 Kanskje du kan prøve bæresjal? Da er hun nær deg mens du kan gjøre andre ting 😊 det reddet meg Anonymkode: e55a4...96c 7
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 Alt er en fase. Slik er det nå, men kommer ikke til å vare evig selv om det ikke er lett å si hvor lenge. Hvis hun får ligge litt på magen vil hun fortere bli sterk nok til at hun liker det bedre. Forsøk å "samle" armene foran hvis du skjønner. At hun får hvile litt på albuene, da får hun mer kontroll. Bæresjal/bæretøy er et supert tips, men ikke alle som liker det så godt med en gang. Må gjerne trenes litt på det og hvis ikke du og baby er vant til det. Finnes mye på finn, så du slipper kjøpe nytt om økonomien er vanskelig. Finnes det babysang eller noe sånt i nærheten? Godt å komme seg ut. Ofte kirker som organiserer men alle er velkomne, og min erfaring er at man møter alle typer mennesker. Hør på helsestasjonen om de vet om noe i nærheten. Babyen blir ikke skadet av å gråte litt selv om det er slitsomt å høre på. Alle med barn har vært der, og det gjør deg ikke til en dårlig mor prioriter det som betyr noe i denne fasen. Drit i hybelkaniner og skitten oppvask, men pass på at du får i deg mat, nok søvn og avkobling. Anonymkode: b6d87...e15 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 Det er ganske vanlig. Babyer er helt avhengige av sine omsorgspersoner. Jeg er på min tredje krevende baby, og det er bare en ting som har hjulpet. Tid, tid og mere tid. Det går over. Anonymkode: 9a6d9...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Føler med deg. Har tvillinger på 5 mnd som er likedan. Holder på å klikke. Bærer jeg den ene sutrer den andre og sånn går no dagan. Anonymkode: 79de3...629 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: er en kamp å få til å sove og ska sitte på fanget mitt å prate hele dagen. har ingen form for avlasting og jeg holder på å miste det helt. hun gråter så tårene triller om hun må ligge 2 min for seg selv. hun snur seg også fra rygg til mage så fort hun blir lagt ned, en stilling hun blir svært fort sliten av. å få i henne mat er en kamp, alt er en kamp selv om hun er superblid så lenge jeg prater med henne. skal ikke ligge i vippestol selvom jeg prater til henne, kun i fang. hun liker å trille tur, det er vell den eneste aktiviteten hvor jeg ikke holder hun, kun ser på. jeg klikker:( tips?? når blir det bedre? Anonymkode: 5ee84...f7a Overlat baby til pappa noen timer og gjør noe for deg selv! Ring en venninne, sov litt og ta en dusj. Dere er da to om dette? Det å bli mamma betyr ikke at du skal være fullstendig overlatt til deg selv. Snakk med helsestasjonen, fortell hvordan du har det. Du er ikke den første og heller ikke den siste som har det sånn! Bæretøy er gull, jeg hatet sjalet, men hadde sele som jeg ble veldig glad i. Også blir det bedre! Jeg lover. Jeg hatet de første 6-7 mnd. Jeg hadde lyst til å hive ungen ut av vinduet til tider. Nå er han litt over ett år og ting er veldig mye bedre! Ingen vet npr det blir bedre, men det blir det. Bare husk at du fortsatt er ett menneske med egne behov. Ungen din tåler å gråte i 10 minutter npr du er på do, eller spiser en brødskive, selvom det er grusomt å høre på! (Hilsen helsesykepleieren jeg gikk til) Lykke til videre! Anonymkode: b79f2...ce0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå