Gå til innhold

Har kjæreste, men savner sex med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har veldig dårlig samvittighet når jeg skriver dette... Men trenger sårt noen tilbakemeldinger/råd...

Jeg er en jente i starten av 20-årene. Er kjæreste med en fyr som er 4 år eldre. Jeg har aldri møtt en så bra og snill fyr før. Vi ler ekstremt mye, tuller og har det veldig kjekt sammen. Han er også så utrolig positiv, jeg kan nesten ikke komme på at han har klaget over noenting som helst. Utrolig hjelpsom, og gjør veldig mye for meg uten å nøle. Familien min og venninnene mine elsker han, og sier at de ser han er så utrolig forelsket i meg. Og sier jeg må holde på han, og at de håper dette varer. Jeg er forelsket i han også, og veldig glad i han. Tror forholdet vårt er ganske seriøst, fordi vi snakker veldig mye om fremtiden (hus, familie osv). Han har sagt flere ganger at han gleder seg til fremtiden med meg. Og jeg skal snart flytte inn hos han (han eier leilighet)

Men sexen vi har er ikke så bra... Det er kanskje sånn fordi han er en veldig "snill gutt". Tror ikke han tørte å se så mye på kroppen min i starten. Jeg får orgasme hver gang (for jeg ordner det selv) og er jo veldig glad i han, så det er bra sex på den måten da... Jeg liker å vær underdanig, men med han må jeg som regel ta styringen. Både under sex og en del i hverdagen ellers. F.eks. når vi skal bytte stilling så spør han forsiktig: "Skal vi bytte".... Jeg kommuniserer med han altså og sier f.eks at han ikke trenger å spør meg om å bytte stilling, men heller bare gjør det, men det faller sikkert ikke naturlig for han... 

Jeg ble sammen med han her ca 4 mnd etter det ble slutt med eksen. Eksen var dominant, og veldig godt trent og utholdende(😅)Han pleide f.eks. å slenge meg ned og ta meg bakfra (noe jeg liker). Han var gal etter kroppen min, og var ofte sånn at vi rev av hverandre klærne med en gang jeg kom inn døren hos han. Eksen min er nesten 11 år eldre. Vi har jo mindre til felles mtp alder, og det at jeg studerer mens han har vært i arbeidslivet i mange år. Men vi hadde helt sinnsyk sex. Han var litt manipulerende, og vi hadde også et av og på forhold, hvor det var han som bestemte når det var "på" og "av". Så han var nok ikke like bra for meg som det han nye er. Han jeg er sammen med nå kunne aldri vært mot meg som dette. 

Så det er kanskje ikke eksen jeg savner, men sexen vi hadde, og tror det "lurer" meg til å tro det faktisk er han jeg savner. Skulle ønske jeg kunne fått like bra sex med kjæresten jeg har nå, men tror ikke han har personlighetstype til at det går an. For det at han er en så snill gutt, gjør at han også er en veldig snill og "tam" gutt i senga. Og det at eksen er kontrollerende i senga (som tenner meg) gjør at han har en personlighet ellers, som ikke er så bra i forhold... 

Har noen råd?😐

Anonymkode: eceb9...bf0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si hva du liker seksuelt til kjæresten din, hva ellers?

Anonymkode: 1b56d...e23

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Si hva du liker seksuelt til kjæresten din, hva ellers?

Anonymkode: 1b56d...e23

Jeg har gjort det, og skrev også at jeg "kommuniserer" med han/forteller hva jeg vil. Men tror ikke personlighetstypen hans passer til det.

Jeg tenkte på det spesielt mye ikveld, fordi eksen sendte meg melding om å møtes... Får så dårlig samvittighet av å skrive dette... Jeg hadde aldri sagt ja til å møte han (og være utro) men jeg hadde virkelig lyst...

Så det er et dilemma, det at jeg har møtt en så perfekt fyr på alle områder, utenom sex😞 Tror gutter som han er vanskelig å finne (som itillegg er kjekke utseendemessig slik han er) og det har flere venninner sagt til meg. Jeg ønsker ikke å slå opp med han, for jeg elsker han, men kan ikke se for meg å bare ha ok sex resten av livet.. Det har jo mye å si det at jeg og eksen hadde så bra sex, da blir det jo en veldig kontrast... Og sexen mellom oss og kjemien var helt naturlig og intens fra start, tror ikke at det kan "læres opp" hvis man ikke har det fra starten av...

• Liker 3
Skrevet

Den er enkel!

Her kan DU lære deg å tenne på den type sex som kjæresten din liker. 

Anonymkode: 69a16...323

• Liker 1
Skrevet

Så flott at du har møtt en mann med så mange bra kvaliteter! 

Sex-liv kan sprites opp, du må bare tørre å være direkte. Jeg er ganske så sikker på at kjæresten din har et indre «villdyr» som kan slippes løs, hvis dere har en god prat om dette og han skjønner at han kan både forgude deg og knulle deg ;) 

Husk at det ble ekstra spenning med eksen i og med at du ikke visste hvor du hadde han. 

Anonymkode: 05b86...a55

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at det ikke er alle vi har seksuell kjemi med. Du skriver mye om hvor perfekt den nye kjæresten din er på papiret og hva venner og familie synes om ham, men til syvende og sist er det et begjær som skal ligge til grunn for det hele, og det er det bare du som kan kjenne på. Det finnes mange flotte mennesker vi ikke passer så godt sammen med i praksis.

Med eksen din er det jo en hel pakke hvor han er mye eldre og høres ut som en badboy som bruker jenter litt som det passer ham, en type kjønnsrolle som ikke er så heldig. Så å gå tilbake til han tror jeg ikke er noen god idé. Men det går vel an å finne menn som har noen av de erotiske kvalitetene og samtidig er grei og pålitelig ellers. At en fyr skal være helt dominerende og "kaste deg rundt" hvert samleie tror jeg ikke du kan forvente, de fleste menn ønsker nok en viss balanse/variasjon, men det går an å finne noen man kommuniserer bedre med, er mer tiltrukket av og hvor lidenskapen brenner. 

Du er veldig ung, bare i starten av 20-årene, og har ingen hastverk med å finne en livsledsager. Heller enn å gå fra forhold til forhold med eldre menn som enten tar fullstendig styringen eller legger altfor store framtidsplaner på forholdet, tror jeg du hadde hatt godt av å være singel i noen år, prøve litt forskjellig uten forpliktelser og bli kjent med hva DU trenger på flere områder.

Anonymkode: ce629...c23

• Liker 7
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Den er enkel!

Her kan DU lære deg å tenne på den type sex som kjæresten din liker. 

Man kan ikke lære seg hva man tenner på. Forstår ts, tenner bare på menn som tar for seg og stønner relativt høyt, å bli behandlet med respekt i senga av en som er forsiktig og stille er drepen for meg, redd for at han jeg dater men ikke ligget med enda er sånn siden han er en bra fyr 😞 

Anonymkode: 78483...3fc

Skrevet

Hei, jeg har dessverre ikke noen råd å komme med..annet enn at jeg rett og slett tror du må velge hva som betyr mest for deg i det lange løp.

Jeg er cirka 15 år eldre enn deg og har samme erfaring: De snille og gode "drømmemennene" er rett og slett litt tamme i sengen, mens de som liker å dominere seksuelt ikke er den perfekte partneren utenom. Jeg har endt opp med en som er en fantastisk god elsker, men ikke så forståelsesfull og kjærlig ellers, og det er ikke bare bare. Men vi har barn og boliglån sammen nå, så jeg sitter i saksa kan man si.

Han du er sammen med høres flott ut, virkelig en fyr du burde holde på, og kanskje vil du lære å sette mer pris på myk sex når du får eksen litt mer på avstand? 

PS. Du sier at du ordner orgasmen selv, vil det si at kjæresten ikke fingrer/slikker deg når dere har sex, eller ikke helt forstår hva som skal til før en kvinne når klimaks? Sånne ting kan han helt sikkert læres opp i, selv om han kanskje aldri blir en som slenger deg rundt og tar deg hardt og brutalt. 

Anonymkode: 48795...165

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har dessverre ikke noen råd å komme med..annet enn at jeg rett og slett tror du må velge hva som betyr mest for deg i det lange løp.

Jeg er cirka 15 år eldre enn deg og har samme erfaring: De snille og gode "drømmemennene" er rett og slett litt tamme i sengen, mens de som liker å dominere seksuelt ikke er den perfekte partneren utenom. Jeg har endt opp med en som er en fantastisk god elsker, men ikke så forståelsesfull og kjærlig ellers, og det er ikke bare bare. Men vi har barn og boliglån sammen nå, så jeg sitter i saksa kan man si.

Han du er sammen med høres flott ut, virkelig en fyr du burde holde på, og kanskje vil du lære å sette mer pris på myk sex når du får eksen litt mer på avstand? 

PS. Du sier at du ordner orgasmen selv, vil det si at kjæresten ikke fingrer/slikker deg når dere har sex, eller ikke helt forstår hva som skal til før en kvinne når klimaks? Sånne ting kan han helt sikkert læres opp i, selv om han kanskje aldri blir en som slenger deg rundt og tar deg hardt og brutalt. 

Og jeg er gift med en mann som både er en fantastisk elsker og en veldig god kjæreste og pappa. Vil tro det er flere av dem, de færreste menn kan deles opp i kategoriene "snill og tam"/"slem og lidenskapelig", på samme måte som de færreste kvinner kan deles opp i hore/madonna og andre generaliserende kategorier. De fleste er dynamiske mennesker med ulike sider som kommer til uttrykk i ulike settinger.

Jeg tror at en jente tidlig i 20-årene er altfor ung til å slå seg til ro med noen hun ikke har dritbra sex med, og at hun heller bør lete etter noe mer passende. Sjansen er stor for at det plutselig dukker opp en fyr som både er sympatisk OG snakker hennes "språk" i senga, og som hun har mye bedre forutsetninger for å leve med i det lange løp. 

Anonymkode: ce629...c23

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke lære seg hva man tenner på. Forstår ts, tenner bare på menn som tar for seg og stønner relativt høyt, å bli behandlet med respekt i senga av en som er forsiktig og stille er drepen for meg, redd for at han jeg dater men ikke ligget med enda er sånn siden han er en bra fyr 😞 

Jo, det kan man. Jeg har gjort det selv. 

Du skriver det jo langt på vei selv, det å bli respektert er drepen for deg. Det handler om at du føler deg ubekvem når noen behandler deg respektfullt, som igjen henger sammen med hvordan du ser på deg selv.

Endrer du synet på deg selv, kan du også endre tenningsmønster.

Det finnes så mange oppsider med et positivt syn på seg selv. Nan liker seg selv bedre, andre liker en bedre, man tjener bedre, man har bedre helse osv. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svarene i tråden!😄

Jo han slikker meg også, men ikke hver gang da... Det jeg mente med at jeg ordner orgasme selv, er at jeg pleier å stimulere klitoris selv når han er øverst... Har ikke komt når han har slikket meg, så akkurat det kan han jo få trening i😄 Han er ikke så erfaren (selv om han har hatt 2 kjærester før, men flere år siden) så han har ikke så god teknikk ennå... Han har ganske stor og lang penis, men når han ikke har så god teknikk... Men det blir nok mye bedre når han får mer erfaring med meg😅

Jeg har også tenkt over de jeg har vært sammen med før og hatt sex med... Og jeg tror ikke de var så veldig annerledes enn han jeg er sammen med nå (altså at vi ikke hadde bedre sex). Det var bare han forrige eksen min, som det blir en så sykt stor kontrast mot. Jeg er en veldig seksuell person, og han også, så det var vel heller vi to sammen som ikke var "normalen". Og jeg tror det ligger noe i kommentaren over her, at jeg føler meg ubekvem når noen behandler meg med respekt pga. måten jeg ser på meg selv. Så jeg tenner på når noen ikke behandler meg med respekt...

Kanskje han jeg er sammen med nå kan hjelpe meg å få bedre syn på meg selv... Jeg har bare litt dårlig samvittighet for at jeg tenker slik som dette, og han ønsker å vær med meg resten av livet (virker det som)... 

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, det kan man. Jeg har gjort det selv. 

Du skriver det jo langt på vei selv, det å bli respektert er drepen for deg. Det handler om at du føler deg ubekvem når noen behandler deg respektfullt, som igjen henger sammen med hvordan du ser på deg selv.

Endrer du synet på deg selv, kan du også endre tenningsmønster.

Det finnes så mange oppsider med et positivt syn på seg selv. Nan liker seg selv bedre, andre liker en bedre, man tjener bedre, man har bedre helse osv. 

Nei, det stemmer ikke. Umulig for meg å få følelser for en mann som ikke behandler meg kjærlig, bra og med respekt. Men tenningsmønsteret mitt sånn seksuelt sett er å være underdandig og at mannen er alt annet enn respektfull (så lenge det er innenfor mine grenser så klart). 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg tror det ligger noe i kommentaren over her, at jeg føler meg ubekvem når noen behandler meg med respekt pga. måten jeg ser på meg selv. Så jeg tenner på når noen ikke behandler meg med respekt...

Men hvis du klarer å snu det, så har du jo rene drømmemannen til din disposisjon!

To tips;

- begynn å tenke at du fortjener en kjekkas, fortjener en som behandler deg godt, at du faktisk er en av de heldige damene som har funnet en sånn prins, disse tankene må inn i hodet før kroppen lystrer

- les innleggene til Mysticgirl og Perle her inne, la deg inspirere

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Umulig for meg å få følelser for en mann som ikke behandler meg kjærlig, bra og med respekt. Men tenningsmønsteret mitt sånn seksuelt sett er å være underdandig og at mannen er alt annet enn respektfull (så lenge det er innenfor mine grenser så klart). 

Det er feil. Men jeg gidder ikke å bruke tråden til å kverulere med deg om dette, det er trådstarter jeg skrev til.

Det er dessverre også veldig typisk for mennesker med lav selvrespekt, at man ikke helt ser grenser. Man bruker andres tråder til å snakke om seg selv i stedet for å lage egen tråd «...for jeg vil jo ikke bry andre med mine problemer».

Skrevet

Er ikke rart menn blir forvirret. Uansett hvordan de er så blir det feil. Er han en perfekt partner er han for kjedelig i sengen. Er han en gud i sengen er han en drittsekk ellers osv. Stakkars menn sier jeg bare som skal navigere i denne jungelen..

Anonymkode: eff97...5bd

• Liker 2
Skrevet

Kjærlighet og sex kan virke «kjedelig» når det er vanlig og ekte. Har også hatt slike forhold som du nevner. Sexen blir eksplosiv for det er den eneste uttrykksformen for kjærlighet og nærhet som man mottar. Spenningen blir borte liskom når man ikke går og bærer på usikkerhet og alt det bringer med seg. Ganske mye forsket på h.h til tilknyttningsstiler og kjærlighetsrelasjon. Et slikt forhold du har nå er veldig godt relasjonsmessig. Jeg ville ikke stresset for mye, heller prøvd og tenke «det her er intimt og romantisk» «han bryr seg om meg og er kjærlig». Så utvikler det seg nok etterhvert tenker jeg.

Anonymkode: 8bd12...2de

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker også at vi alle har ulik seksuell kjemi.

Du skriver at du elsker han og tenker på han som en du kan være med livet ut. Å tenke sånn ville gjort meg veldig stresset... Ikke tenk så langt fremover. Se om du klarer å kose deg med han her og nå, også seksuelt. Mange kan endre seg. Å komme med seksuelle ønsker kan være veldig positivt og inspirerende for partner. Kan dette være et alternativ, og er han typen til å virkelig gå inn for å prøve?

I begynnelsen av 20årene møtte jeg mange ulike folk. Da jeg etterhvert møtte mannen min som jeg nå er gift med så opplevde jeg at vi matchet på det meste. Med han har jeg god sex og en kjempefin og positiv hverdag. Jeg lengter med andre ord ikke etter noe mer eller noe annet. Jeg er glad for erfaringene mine før jeg møtte han. 

Anonymkode: 2913b...f4c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke rart menn blir forvirret. Uansett hvordan de er så blir det feil. Er han en perfekt partner er han for kjedelig i sengen. Er han en gud i sengen er han en drittsekk ellers osv. Stakkars menn sier jeg bare som skal navigere i denne jungelen..

Anonymkode: eff97...5bd

Neida, bare sørg for å 1) ha selvrespekt, og 2) finne en dame med selvrespekt. Da kan du være snill og god og hun er snill og god, og dere har likevel god sex. Det er kun i de relasjonene hvor den ene eller begge mangler dette, at ting ikke helt fungerer uten disrespekt i senga. 

Skrevet

Skjønner deg SÅ godt!

Har det 100% likt selv! Og jeg har forsøkt å prate om det, forsøkt å sende snap av sexy undertøy, forsøkt å si hva jeg liker, forsøkt å spørre han hva han liker. Får ingenting ut av han, og jo - han er verdens beste fyr, mann, pappa, svigersønn, kjæreste osv, men ikke spennende i senga!

Det plager meg, samtidig som jeg aldri vil bytte han ut fordi absolutt alt annet er så bra.

Jeg har faktisk ingen konkrete råd og komme med da jeg har prøvd alt, men ville bare si at jeg forstår deg. Jeg har tatt valget om å leve sånn, og heller bare prøve og prøve og prøve videre.

Anonymkode: 0e72d...200

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er feil. Men jeg gidder ikke å bruke tråden til å kverulere med deg om dette, det er trådstarter jeg skrev til.

Det er dessverre også veldig typisk for mennesker med lav selvrespekt, at man ikke helt ser grenser. Man bruker andres tråder til å snakke om seg selv i stedet for å lage egen tråd «...for jeg vil jo ikke bry andre med mine problemer».

Det er jo du som siterte meg først, da svarte jeg. Ikke alle liker vaniljesex og ikke alle er bastant og tror hele verden tenker som seg selv. Du virker ekstremt ensporet og svart hvitt tenkende, kjedelig trekk. Nok avsporing ✌🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...