Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut og spise i morgen med noen venner fra England.

Type mat: De er ganske kjedelige i matveien.. liker kjøtt og grønnsaker, men ikke fisk og salat... :ler:

Prisnivå: ca. 600 per pers inkl 1/2 vin

Hvor: De bor på St. Olavs plass, vi på Majorstuen, så sentrum/vest hadde vært greit, men ikke et must

Har dere noen forslag? Vil gjerne unngå stedene vi "alltid" går...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Ylajali på St.Olavs plass?

De har nettside hvor du kan lese meny og se på priser (søk på ylajali i google)

Utsøkt mat og nydelige, stemningsfulle lokaler!

Skrevet
Hva med Ylajali på St.Olavs plass?

De har nettside hvor du kan lese meny og se på priser (søk på ylajali i google)

Utsøkt mat og nydelige, stemningsfulle lokaler!

Jo, enig - det er en kjempebra restaurant, men synes jeg husker at regningen endte opp på endel mer enn 600 per pers? Og jeg tror at det kan bli litt mye sjømat for vår kjære venn som er mest glad i kjøtt... :ler:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Raymonds mat- og vinhus i Vika har god mat til en grei penge.

Skrevet

Indisk på Rehmans på Grunerløkka(Th. meyers gate)? Mye mat og veldig god mat + vin, ca 300 pr pers.

Gjest Gjesta
Skrevet
Vi skal ut og spise i morgen med noen venner fra England.

Type mat: De er ganske kjedelige i matveien.. liker kjøtt og grønnsaker, men ikke fisk og salat...  :ler:

Har ingen forslag, men måtte bare kommentere at de hørtes veldig engelske ut med de matvanene. :ler:

Skrevet

Til opplysning: Vi gikk på Magma. Mannens venn spiste kylling og var fornøyd. Ble ikke for dyrt for dem heller. I dag spiste de her, og han svelget nok tungt da han fikk forrett som inneholdt asparges :sjarmor:. Får litt fnatt av folk som ikke liker noenting og som heller ikke vil prøve noe nytt....

Gjest Zim-zum
Skrevet

Peony, dette har ikke noe med denne tråden å gjøre, men jeg kan ikke dy meg for spørre likevel:

Hva serverer egentlig disse folkene til gjestene sine? :klø:

Skrevet
Peony, dette har ikke noe med denne tråden å gjøre, men jeg kan ikke dy meg for spørre likevel:

Hva serverer egentlig disse folkene til gjestene sine?  :klø:

Vi har aldri vært hjemme hos de, men jeg tror det går i biff og pommes frites....

Skrevet

Var hjemme hos noen i Skottland på middag, lurte veldig på hva vi skulle få.... kansje noe skummelt tradisjonsrikt. Men hadde vi tenkt oss litt mere om så burde vi jo skjønt at vi fik noe typisk britisk: frossen pizza med pommes frites til, og frossen pai ( oppvarmet da) til dessert. Drar vel ikke til UK for matens skyld :)

Skrevet

For å forsvare britene litt vil jeg bare legge til at det har skjedd mye spennende i restaurantverdenen nettopp i Storbritannia de siste årene. Jeg er ofte innom matsidene til BBC på nettet - der er det mye spennende å lese og mye å lære.

Så jeg kunne faktisk tenkt meg en Londontur kun for å spise på The River Café, på Moro og hos Gordon Ramsey. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...