Gå til innhold

Online sexolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette eller noen å henvise meg til? :) Mener jeg så en kommentar her om noen som hadde funnet en til 350,- timen som hadde hjulpet henne - ser de fleste ligger på 950,- timen og det blir litt for heftig for meg.

Takker for svar 😄

Anonymkode: 5f425...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at sexolog ikke er en beskyttet tittel. Alle med interesse og en wordpress-blogg kan si at de er sexologer. Derfor kan du ikke regne med faglige svar, bare synsing. Omtrent som på forumet her, bare i en litt overbevisende innpakning.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Hunmedham skrev:

Husk at sexolog ikke er en beskyttet tittel. Alle med interesse og en wordpress-blogg kan si at de er sexologer. Derfor kan du ikke regne med faglige svar, bare synsing. Omtrent som på forumet her, bare i en litt overbevisende innpakning.

Det tenkte jeg faktisk ikke på, takk for info om det :) Forhåpentligvis kan jeg finne en med faglig kompetanse som ikke koster skjorta.

Anonymkode: 5f425...84c

Skrevet
5 hours ago, Hunmedham said:

Jeg vet veldig lite om dette men ble nysgjerrig. Hva slags fagkunnskap er det snakk om her? Er det et påbygg til psykologi, eller er det breiere enn det?

Anonymkode: a58ce...02e

Skrevet

Les om det her.

https://www.klinisksexologi.no/cms/ShowContentPage.aspx?ContentPageID=122

"Tittelen sexolog er ikke en beskyttet tittel. Det betyr at alle kan kalle seg sexolog, selv om en ikke har utdannelse eller kompetanse til å rådgi personer som opplever utfordringer knyttet til seksualitet eller kjønn. Sexologmarkedet i Norge i dag er uregulert både når det gjelder kompetansen til den som tilbyr sexologisk hjelp og prisen på konsultasjon. I påvente av at norske helsemyndigheter etablerer en godkjenningsordning, har derfor NFKS i samarbeid med den nordiske sexologiforeningen NACS, etablert en godkjenningsordning. Det er fire titler som i dag er beskyttet: Spesialist i sexologisk rådgivning NACS, Spesialist i klinisk sexologi NACS, Spesialist i seksualundervisning og opplysning NACS og Spesialist i vitenskapelig sexologi NACS."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...