AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Jeg elsker han, men skulle ofte ønske han var mer handy. For det første har han ikke sertifikat, så bil har han ikke peiling på. Det å gjøre ting i huset, f.eks skru opp en lampe, koble til en oppvaskmaskin eller å i det hele tatt skifte pose på støvsugeren klarer han ikke. Vi kjøpte nytt gulv til verandaen i sommer, slike fra Rusta som man bare klikker sammen, dette gjorde jeg alene fordi han mente det var for vanskelig. Jeg må sette på både vaskemaskin og oppvaskmaskin. Til og med å henge opp klær på tørkestativet sliter han med. Akkurat når det gjelder det så tror jeg det også er latskap. En ting han hvetfall er veldig flink til er å lage mat. Jeg føler det er så frustrende at det er sånn, det er så ofte jeg føler at jeg må gjøre alt og at det er håpløst å spørre han om noe,for svaret er som regel alltid: «jeg vet ikke jeg». Jeg føler også at det blir veldig umandig. Foreldrene mine har også reagert på dette flere ganger, hvor lite det virker som samboer kan og hvor mye som blir overlatt til meg. Anonymkode: 9a91e...169 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 24. september 2020 Han høres lat ut. Anonymkode: 38a05...2c7 81
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Da må han lære, hva tenker han om det? Hjelper han til eller gjør han noe annet? Anonymkode: 195fa...6f8 13
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 Du har med andre ord skaffet deg et oppussingsobjekt? Anonymkode: dc425...c7d 33
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 Blir ikke bedre når dere får barn og da kan du gange irritasjonen med 1000. Skjønner hva du mener, kunne ønske det selv med min samboer, men han er flink til å vaske og rydde så kunne vært verre Anonymkode: 4e713...9ec 16
Gjest Lasox Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 (endret) Det er bare latskap og fordi han vet at du tar deg av det. Han kan gjøre det om han er nødt. Ikke få deg barn med ham! Da blir situasjonen for deg 10x verre! Endret 24. september 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 5-åringen min klarer å henge opp klesvask. Anonymkode: 59d14...e89 30
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 Én ting er å ikke kunne ting. En annen ting er å ikke gidde å lære det man trenger å lære for å kunne hjelpe til i huset. Jeg visste heller ikke hvordan man skifta pose i støvsugeren; til jeg måtte skifte pose i støvsugeren. Da fant jeg det ut temmelig kjapt. Sånn er det jo med det meste. Man lærer ved å prøve. Mannen din høres tafatt ut. Jeg ville irritert meg grenseløst om min mann sa "nei jeg vet ikke jeg", og ikke engang gidda å gjøre et forsøk. Anonymkode: 5b1d5...bc7 49
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 24. september 2020 #9 Skrevet 24. september 2020 Jeg tror han bare later som så han slipper å gjøre noe.
AnonymBruker 42 Skrevet 24. september 2020 #10 Skrevet 24. september 2020 Si fra om du blir singel, TS. Dette hørtes veldig beleilig og "praktisk" ut 😅 10
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #11 Skrevet 24. september 2020 Alt dette er jo for pokker latskap! Anonymkode: 05c1f...376 4
Gjest Tamsi Skrevet 25. september 2020 #12 Skrevet 25. september 2020 Hvorfor vasker du klærne hans da? Han trenger jo ikke lære seg noe når du uansett gjør det for han. Hjemme hos oss har vi hver vår skittentøyskurv, jeg har aldri vasket en eneste maskin for en kjæreste. Vi spør hverandre iblant om "hjelp" til å fylle opp en maskin bare.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #13 Skrevet 25. september 2020 Han er jo bare lat! Jeg kan forstå at visse ting blir for vanskelig, men å henge opp klær er så enkelt at han må være tungt tilbakestående hvis han ikke klarer det. Anonymkode: 94841...689 10
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #14 Skrevet 25. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må han lære, hva tenker han om det? Hjelper han til eller gjør han noe annet? Anonymkode: 195fa...6f8 Det virker som han bare overlater det til meg. Vi er jo også veldig ulike her. Jeg er glad i å få ting gjort, er av typen som helst skulle hatt ting gjort igår og liker å ha orden rundt meg. Han er helt motsatt. Klesskapet hans f.eks ser helt bombet ut. Der har jeg fått beskjed om å ikke rydde, fordi han liker å ha det sånn, da finner han ting lettere. Sertifikatet er han ikke interessert i å ta siden han føler det er så mye jobb. Dette irriterer meg også, fordi han liker jo at vi finner på ting og da må jo jeg alltid kjøre. Ts Anonymkode: 9a91e...169 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #15 Skrevet 25. september 2020 Slutt og curle ham, still krav! Hadde aldri giddet det der, er jo som å bo med et barn. Anonymkode: 96516...41e 17
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #16 Skrevet 25. september 2020 Bli enige om en arbeidsfordeling. Hvis han ikke greier å legge gulv, så får du det. Det er du som er handy. Jeg tror ikke jeg hadde klart det, men da hadde jeg selvsagt kompensert med andre ting. Og hjulpet med det jeg fikk til. Bæring, pakke ut, rydde/kaste, kjørt på fyllingen, etc. Hvis han mener at han ikke skal gjøre noe unntatt å lage mat, så se dumt på han og spør om han tuller. Og be om begrunnelse. Og kutt ned på husarbeide så du får LITT mer fritid. F.eks vaske klærne hans, være sjåfør for han, etc Anonymkode: 64c25...f17 7
Lønnesirup01 Skrevet 25. september 2020 #17 Skrevet 25. september 2020 Dette er latskap og manglende oppdragelse. Har han flyttet rett hjemmefra og inn til deg? 7
Maleficenta Skrevet 25. september 2020 #18 Skrevet 25. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker han, men skulle ofte ønske han var mer handy. For det første har han ikke sertifikat, så bil har han ikke peiling på. Det å gjøre ting i huset, f.eks skru opp en lampe, koble til en oppvaskmaskin eller å i det hele tatt skifte pose på støvsugeren klarer han ikke. Vi kjøpte nytt gulv til verandaen i sommer, slike fra Rusta som man bare klikker sammen, dette gjorde jeg alene fordi han mente det var for vanskelig. Jeg må sette på både vaskemaskin og oppvaskmaskin. Til og med å henge opp klær på tørkestativet sliter han med. Akkurat når det gjelder det så tror jeg det også er latskap. En ting han hvetfall er veldig flink til er å lage mat. Jeg føler det er så frustrende at det er sånn, det er så ofte jeg føler at jeg må gjøre alt og at det er håpløst å spørre han om noe,for svaret er som regel alltid: «jeg vet ikke jeg». Jeg føler også at det blir veldig umandig. Foreldrene mine har også reagert på dette flere ganger, hvor lite det virker som samboer kan og hvor mye som blir overlatt til meg. Anonymkode: 9a91e...169 Han later som han ikke klarer eller gjør det feil med vilje, for da gjør du det istedet. For en sleiping 14
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #19 Skrevet 25. september 2020 Før var menn praktigste men i disse dager har de ofte høyere utdanning men kan ikke gjøre noe praktigst arbeid. Den kreative praktigst anlagte mannen er i ferd med å dø ut. Alle vil sitte forran en pc skjerm snart. Hvor mange yngre par må ikke ha hjelp av far eller svigerfar til å gjøre praktigste ting. Hvordan blir det når neste generasjon skal pusse opp? Da kan jo ikke faren hjelpe de.. Anonymkode: 993c2...7dc 3
Maleficenta Skrevet 25. september 2020 #20 Skrevet 25. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før var menn praktigste men i disse dager har de ofte høyere utdanning men kan ikke gjøre noe praktigst arbeid. Den kreative praktigst anlagte mannen er i ferd med å dø ut. Alle vil sitte forran en pc skjerm snart. Hvor mange yngre par må ikke ha hjelp av far eller svigerfar til å gjøre praktigste ting. Hvordan blir det når neste generasjon skal pusse opp? Da kan jo ikke faren hjelpe de.. Anonymkode: 993c2...7dc Ja men altså flere av tingene ts nevner klarer til og med en ape å gjøre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå