Gå til innhold

Bruke pulsklokken for vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har garmin fenix5s pulsklokke og vil jo tro den er ganske nøyaktig på kaloriforbrenning? Jeg må ned i vekt noen kilo. Hvis den viser jeg har forbrent 2500 kcal daglig. Kan jeg da spise 2000 kcal og likevel gå ned i vekt ca 0,5 kg i uken? Altså trening og fysisk aktivitet som viser høyre forbrenning på klokken skal vel gjøre at en kan unne seg mer? Hvis jeg bare hadde forbrent 2000, ville jeg jo spist 1500. Folk som får resultater sånn?😅

Anonymkode: d6f49...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg spiser etter klokka. Bare jeg prøver å ligge ca 1000 kcal i underskudd, og hvis jeg går god tur hver dag forbrenner jeg rett i overkant av 3000 kcal totalt. Da spiser jeg rundt 2000kcal. Det er jo bare for å se med sikkerhet at du forbrenner mer enn du spiser. Jeg er avhengig av klokka😅

Anonymkode: 9f3b2...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokker er dessverre ikke særlig gode til å gi konkrete tall, det er bare estimater. De overestimerer også veldig hvor mange kcal som forbrennes ved aktivitet. 

I følge min polar ignite lå jeg 1000 kcal i minus daglig, men gikk fortsatt ikke ned. Finn heller din BMR og vær litt kritisk til hvor mye du faktisk forbrenner ila dagen.

Anonymkode: 34563...66f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt min garmin til kaloriberegning i årevis og holder vekten på 56-58 kilo. Når jeg bikker 58 skjerper jeg meg til jeg er under igjen. Bruker da klokka til å beregne. 

Anonymkode: 8b10b...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt min garmin til kaloriberegning i årevis og holder vekten på 56-58 kilo. Når jeg bikker 58 skjerper jeg meg til jeg er under igjen. Bruker da klokka til å beregne. 

For en som må ha alt inn med teskje og ikke helt skjønner hvordan dere bruker pulsklokke til dette; kan du forklare hvordan du gjorde disse beregningene? :)

Anonymkode: 67aa6...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en som må ha alt inn med teskje og ikke helt skjønner hvordan dere bruker pulsklokke til dette; kan du forklare hvordan du gjorde disse beregningene? :)

Ikke meg du siterte men jeg gjør det samme for å gå ned. 
Jeg følger med på klokka hvor mange kcal jeg forbrenner totalt på dagen, også passer jeg på at jeg spiser mindre kcal enn dette. Feks hvis det står på klokken jeg har forbrent 3300 kcal på dagen, så spiser jeg rundt 2000kcal. Du bør da i tillegg logge det du spiser eller ha god peil på ca hva du får i deg. Etterhvert vet du ca hvor mye du brenner ila en dag. Feks jeg vet jeg ligger på rundt 3000kcal forbrent om jeg går to turer hver dag. Skjønte du det?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterte men jeg gjør det samme for å gå ned. 
Jeg følger med på klokka hvor mange kcal jeg forbrenner totalt på dagen, også passer jeg på at jeg spiser mindre kcal enn dette. Feks hvis det står på klokken jeg har forbrent 3300 kcal på dagen, så spiser jeg rundt 2000kcal. Du bør da i tillegg logge det du spiser eller ha god peil på ca hva du får i deg. Etterhvert vet du ca hvor mye du brenner ila en dag. Feks jeg vet jeg ligger på rundt 3000kcal forbrent om jeg går to turer hver dag. Skjønte du det?🙈

Ja, tusen takk! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det samme som personen som svarte over. Hvis klokka sier at jeg har forbrent 1800 en dag prøver jeg å spise omtrent det på en normal dag. Skal jeg ned litt spiser jeg feks 1500 på en dag klokka mener jeg har forbrent 1800. Jeg teller kalorier i myfitnesspal når jeg skal gå ned litt i vekt men ikke ellers, da bruker jeg et estimat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...