Peony Skrevet 24. juli 2005 #1 Skrevet 24. juli 2005 Tenkte jeg skulle kjøpe noen EL-tester til neste PP. Men jeg vet ikke noe særlig om de og hvordan de funker. Noen teite spørsmål: Hvor mange dager tester man? Er de gjenbrukbare? Hvor mye koster de? Tisser man på de eller tar man temperaturen? Kan dere anbefale noen for meg?
Felixa Skrevet 24. juli 2005 #2 Skrevet 24. juli 2005 Jeg har bare prøvd Clear Blue sine eggløsningstester,prøvde de bare en gang. Mener det var 5 i en pakke, de kostet ca 350-400 kr tror jeg (er en stund siden). De funket som graviditetstester,man tisser på pinnen og svaret kommer etter ett min. En test kan bare brukes en gang. Mener at man skulle teste i 5 dager. Jeg synes det ble dyrt, og siden jeg har så utrolige uregelmessige syklusser sluttet jeg med de. Håper jeg hjalp litt,sikkert mange som har mer peiliing enn meg på dette.
Felicity Skrevet 24. juli 2005 #3 Skrevet 24. juli 2005 Hei. Jeg har kjøpt igjennom baby or not og der kjøpte jeg 40 test pinner(små) til 240kr tror jeg. Gå på babyornot.com De sier vel at man skal prøve i fem dager sammenhengende, men jeg prøver i ti denne gangen for det er første gang og har hatt vanskeligheter med å vite om jeg har EL. Forrige sykluser har jeg hatt symtomer, men tempen har ikke stemt med symtomene og vil prøve tester nå. Hilsen Lene.
Brudulja Skrevet 24. juli 2005 #4 Skrevet 24. juli 2005 Vil anbefale Persona (selv om det egentlig ikke er el-tester fungerer de som det). Disse er mye billigere enn vanlige el-tester og de er også svært sensitive. Koster 180 kr for 8 stk tror jeg det er. Ellers så får man kjøpt div billig tester (strimler), men vet om mange som ikke får utslag på dem...
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2005 #5 Skrevet 25. juli 2005 Clearblue sine digitale synes jeg er veldig greie, for de slipper man å tolke selv (er ikke alltid like lett å avgjøre om strekene er like sterke eller hvem som egentlig er sterkest) De også får du kjøpt på babyornot.no og er billigere der enn på apoteket og! Er 7 stk i pakken, noe som holder hvis du vet sånn ca hvordan syklusen din er. Er du usikker på det kan du jo kjøpe to pakker. Når du skal teste og hvordan står godt beskrevet i pakken.
Lovebird Skrevet 25. juli 2005 #6 Skrevet 25. juli 2005 Jeg bruker de fra billige-teste.dk Kjøper de vanlige og ikke strips testene, de har de på tilbud nå til 275 DKK for 20 tester.
Tigi Skrevet 26. juli 2005 #7 Skrevet 26. juli 2005 Er veldig fornøyd med Persona, og kan trygt anbefale disse. De kjøpes i pakke på 8, måler hormon i urinen, og er ikke gjenbrukbare. De har en teststrek og en kontrollstrek: kontrollstrek sterkest -> negativ teststrek sterkest -> positiv De blir positive rett før el, og negative igjen på el dagen. For en med nokså regelmessige sykluser holder det lenge med 4 tester.
Konemora Skrevet 3. august 2005 #8 Skrevet 3. august 2005 Jeg har bestilt Donna (spyttest) fra nettet, og er veldig spent på hvordan den fungerer. Noen som har erfaring med den?
Martha Stewart Skrevet 3. august 2005 #9 Skrevet 3. august 2005 Clearblue sine digitale synes jeg er veldig greie, for de slipper man å tolke selv (er ikke alltid like lett å avgjøre om strekene er like sterke eller hvem som egentlig er sterkest) ← Enig! Brukte en stund Persona, men er faktisk usikker på om jeg kan ha tolket de feil noen ganger - disse strekene kan være vanskelig å lese. Kjedelig å tolke testen feil hvis man først tar seg bryet med å teste i det hele tatt. Med de nye digitale testene til Clearblue er det enten/eller. Og så er de litt billigere enn de gamle Clearblue EL-testene.
Peony Skrevet 3. august 2005 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2005 Har kjøpt Persona jeg nå. De kostet £10 for 8pk i UK. Så da blir det vel testing i neste uke en gang!
smile Skrevet 3. august 2005 #11 Skrevet 3. august 2005 kjøper dere clearblue digital på nett eller apotek? Er de som du kan bruke uendelig? HVa kostet det? Tenkte egentlig å vente med å ta EL-test vi. Kan prøve noen mnd uten først. Ikke noe stress her nei!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå