Gå til innhold

Min idealvekt er 55 kg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I følge overvektige her på KG er det så og si umulig å holde på en så lav vekt etter å ha vært kraftig overvektig. 

Anonymkode: 36164...f95

Ja, det er det sikkert. Men selv på 70 kilo er jeg å regne som overvektig. 

Anonymkode: 1a2e9...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del hjalp det å fokusere pp å endre livsstil. Jeg spurte meg selv: Hvordan tenker en normalvektig, og hvordan forholder hun seg til mat? Hvordan ønsker jeg å leve aom normalvektig? Jeg måtte også dykke ned og analysere spisemønsteret mitt. Hva.har gjort at jeg har blitt så tung? I hvilke situasjoner er det jeg overspiser?

Fokuset har altså vært på livsstilsendring, ikke at jeg skal slanke meg. Slanking fungerer ikke for meg. Jeg må ha noe varig, en livsstil jeg kan ha resten av livet.

Jeg lever nå som om jeg var normalvektig, og det føles veldig godt og riktig. De ekstra kiloene forsvinner en etter en, og jeg nærmer meg normal BMI.

Anonymkode: 076ce...1ea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er nesten 50 kg overvektig er det kjempelett å gå ned de første 20 kiloene i alle fall. Det er bare å spise normalt. Ikke stappe i seg snacks osv.

Anonymkode: 86764...807

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Det klarer du! ☺️ 
Jeg begynte min endring rett før sommeren, veide 106 kg når jeg startet og nå veier jeg 84😁 

Anonymkode: de833...102

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med en deltaker i en sånn tråd, når han eller hun når målvekt? Eller, gud forby, blir værende på målvekt? :klo:

"Skjer" vel ingenting, men man hopper av tråden eller blir værende for å opprettholde den nye vekten 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går hvis du ikke setter vogna foran hesten. Fokuser mer på prosessen, og gled deg over framgangen underveis. Jeg mista først 8 kg, uten å vite det engang. Har nok mist mer nå, for 14 cm er borte fra magen min, og 7 cm til skal vekk. Hva jeg veier akkurat nå, vet jeg ikke, for jeg har ikke vekt hos meg selv. For meg fungerer målbånd, utholdenhet og klesstørrelse som bedre og sunnere indikatorer. Ikke heng deg opp i et magisk tall. Det kan godt være at kroppen din er sunnere, og du blir mer fornøyd på 60 enn 55 kg.

Merker det absolutt på klærne som sitter løsere, og merker at jeg er sterkere, og klarer mer i hverdagen. Gleder meg over de tingene, i stedet for å se fram mot et sluttresultat. 

Anonymkode: 1382b...28a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2020 den 9.14, AnonymBruker skrev:

I følge overvektige her på KG er det så og si umulig å holde på en så lav vekt etter å ha vært kraftig overvektig. 

Anonymkode: 36164...f95

Da tar de folkene feil.

Anonymkode: 1382b...28a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette bør du ta gradvis og med delmål for å ikke gå på en smell. 

Vent med løping til du har gått ned en del - ta hellere gåturer i ulendt terreng og prøv å holde oppe tempoet oppover. Evt løp opp bakkene etterhvert. Overbelastning av ben og føtter tar lang tid å hele opp, så vær føre-var på dette!

Når det gjelder vektnedgang er halve kroppsvekten utrolig mye. Sett deg delmål, og ikke vær redd for å ta en pause fra slankingen om du trenger det noen uker i blant (altså, ikke gå tilbake til gamle vaner, men spis så du ikke går alt for mye i underskudd, for det er veldig krevende over tid!). 

Enig i at dette er en livsstilsendring og at du må finne løsninger du kan leve med for godt. Det er ikke bare en slankekur og så er du ferdig. 

Anonymkode: aedd3...35d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så stor vektnedgang kommer nok til å ta tid, og det vil også gi best resultat.

Du kan i hvert fall trøste deg med at du får stor helsegevinst lenge før du har gått ned så mye.

Det er heller ikke slik at alle på samme høyde har samme idealvekt. Kanskje din er 55, kanskje den er 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...