AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #1 Del Skrevet 24. september 2020 Og jeg veier rett i overkant av 100kg. Har jo som mål å gå ned ganske mye nå det neste året i alle fall, men nesten 50 kg ned høres jo helt sykt ut. Kan man klare det? Anonymkode: 1a2e9...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #2 Del Skrevet 24. september 2020 Klart det går, men ta det som en langsiktig plan over flere år 👍 Start enkelt med å kutte ut den usunne maten og øk aktiviteten. Går du tur om kvelden sitter du ikke å kjedespiser 😎👍 Anonymkode: fec4a...5ce 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 24. september 2020 #3 Del Skrevet 24. september 2020 Vel, 55kg er «normal» vekt for de som er ca. 165cm (+- !!) Er du rundt den høyden og gjør det på en sunt måte med hjelp av profesjonelle trenere og en tommel opp fra legen din så hvorfor ikke? Husk at det kommer til å ta tid og mye vilje, men umulig er det ikke! Du må da forandre kostholdet ditt (på en sunn måte! Få en plan over kosthold hos trenere, etc.) og vær aktiv. 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 24. september 2020 #4 Del Skrevet 24. september 2020 Ja, det kan du! 1 kg av gangen! 😁 Sett deg delmål så blir det litt mer overkommelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #5 Del Skrevet 24. september 2020 Dette klarer du! Stå på Anonymkode: 73405...245 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. september 2020 #6 Del Skrevet 24. september 2020 Alt er mulig bare man er motivert nok. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Del Skrevet 24. september 2020 6 minutter siden, myMa skrev: Ja, det kan du! 1 kg av gangen! 😁 Sett deg delmål så blir det litt mer overkommelig. Ja, tenkte det. Bare får litt sjokk når jeg sitter å tenker på det, og jeg innser hvor mye jeg egentlig må gå ned. Heldigvis er jeg i gang nå! Anonymkode: 1a2e9...3c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #8 Del Skrevet 24. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det går, men ta det som en langsiktig plan over flere år 👍 Start enkelt med å kutte ut den usunne maten og øk aktiviteten. Går du tur om kvelden sitter du ikke å kjedespiser 😎👍 Anonymkode: fec4a...5ce Takk! Jeg har begynt å gå ca 2 timer om dagen, fordelt på to turer. Kuttet ut godteri midt i uken og jeg prøver å jogge 2-3 ganger i uken. Har gått ned litt allerede. 😊 Anonymkode: 1a2e9...3c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #9 Del Skrevet 24. september 2020 Det klarer du!! Det kan hjelpe å ha f.eks en dagbok her, så kan du ha en liten heiagjeng. Og så kan du jo følge med på andres vektnedgang og få litt motivasjon også. Vet at f.eks Addict har gått ned mange kilo og er til stor inspirasjon for mange Lykke til! Anonymkode: e5c5d...48f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #10 Del Skrevet 24. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det klarer du!! Det kan hjelpe å ha f.eks en dagbok her, så kan du ha en liten heiagjeng. Og så kan du jo følge med på andres vektnedgang og få litt motivasjon også. Vet at f.eks Addict har gått ned mange kilo og er til stor inspirasjon for mange Lykke til! Anonymkode: e5c5d...48f Tusen takk! Jeg har lest litt om Addict ja, utrolig inspirerende. Jeg har også meldt meg inn i «vi som skal ned i vekt før jul» så håper det hjelper litt med litt press, og å lese om alle de andre som også skal ned i vekt😊 Anonymkode: 1a2e9...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #11 Del Skrevet 24. september 2020 Ikke vær utålmodig. Man ønsker jo å komme i mål i går, og utrulig tungt å kjempe når målet kanskje er to år unna. Men forsøk å "ta det" som om du trener til OL, gå på Mount Everest eller tar en utdanning. Innse at det tar tid, forberedelse, venting, innsats og at målet ikke kommer i morgen. Et skritt om gangen, en dag om gangen. Anonymkode: bd0ec...c7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #12 Del Skrevet 24. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Jeg har begynt å gå ca 2 timer om dagen, fordelt på to turer. Kuttet ut godteri midt i uken og jeg prøver å jogge 2-3 ganger i uken. Har gått ned litt allerede. 😊 Anonymkode: 1a2e9...3c6 Veldig bra. Bare en ting. Vær forsiktig med jogging, og ta det veldig gradvis. Jogging og løping er utrolig belastende for spesielt knærne, og det er så fort gjort å få skader og betennelser. Jeg er ingen ekspert, men jeg ville begynt med å kun gå turer (eventuelt også sykle eller svømme ol), og samtidig trene styrke på bein og knær. Og når du har gått ned noen kilo, og i tillegg fått trent opp beina med styrke, begynn gradvis å jogge. Hilsen meg som går for hardt ut og får betennelse hver gang. Anonymkode: e5c5d...48f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #13 Del Skrevet 24. september 2020 Så flink du er! Forstår godt at du vil veie 55kg, det er en flott vekt for de fleste:) Men anbefaler å sette delmål. Og det er jo fantastisk om du kommer ned i 70kg og liksom, myyye bedre for helsa:) Hvor lenge har du holdt på? Anonymkode: baffb...1de 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #14 Del Skrevet 24. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig bra. Bare en ting. Vær forsiktig med jogging, og ta det veldig gradvis. Jogging og løping er utrolig belastende for spesielt knærne, og det er så fort gjort å få skader og betennelser. Jeg er ingen ekspert, men jeg ville begynt med å kun gå turer (eventuelt også sykle eller svømme ol), og samtidig trene styrke på bein og knær. Og når du har gått ned noen kilo, og i tillegg fått trent opp beina med styrke, begynn gradvis å jogge. Hilsen meg som går for hardt ut og får betennelse hver gang. Anonymkode: e5c5d...48f Ja, takk! Er klar over det! Hadde en periode jeg fikk vondt i knærne, så jeg løper ikke langt, og jeg går et stykke både som oppvarming og nedtrapping. Det er mest for å få opp blodpumpa litt. Passer også på å aldri gjøre det to dager på rad da jeg merker jeg har litt dårlig muskulatur. Men du har helt rett. Hovedfokuset er å gå. Prøver også å få til litt styrke her hjemme noen dager😊 Anonymkode: 1a2e9...3c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #15 Del Skrevet 24. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så flink du er! Forstår godt at du vil veie 55kg, det er en flott vekt for de fleste:) Men anbefaler å sette delmål. Og det er jo fantastisk om du kommer ned i 70kg og liksom, myyye bedre for helsa:) Hvor lenge har du holdt på? Anonymkode: baffb...1de Takk! Ja, jeg vil jo gjerne bli normalvektig igjen og aller helst slank. Jeg er så lei av alt det negative denne overvekten fører med seg, både fysisk og psykisk. Kommer såklart å bli sjeleglad bare jeg kommer ned på 70, så jeg må ha noen delmål. Første mål er 90, men jeg kommer til å juble bare jeg ser to-sifret tall på vekta også. Jeg har prøvd og feila mange ganger, men nå har jeg holdt på siden sommeren og gradvis endret litt på vanene, og gått to turer om dagen de siste to ukene. Anonymkode: 1a2e9...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame 37 Skrevet 24. september 2020 #16 Del Skrevet 24. september 2020 Fy søren du er kjempesterk og tøff😃 du tar nå tak i livet ditt,helsen din og du setter deg mål. Heier masse på deg😁😁👍👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #17 Del Skrevet 24. september 2020 Akkurat nå, Dame 37 skrev: Fy søren du er kjempesterk og tøff😃 du tar nå tak i livet ditt,helsen din og du setter deg mål. Heier masse på deg😁😁👍👍 Tusen takk! 😃 Anonymkode: 1a2e9...3c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #18 Del Skrevet 24. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og jeg veier rett i overkant av 100kg. Har jo som mål å gå ned ganske mye nå det neste året i alle fall, men nesten 50 kg ned høres jo helt sykt ut. Kan man klare det? Anonymkode: 1a2e9...3c6 Du stiller spørsmål som det er vanskelig å svare ordentlig på. Mener du å spørre om: Er det fysisk mulig å gå ned fra 100 til 55 kilo (som er innenfor normal BMI for meg)? Hva skal til for å klare det? 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også meldt meg inn i «vi som skal ned i vekt før jul» så håper det hjelper litt med litt press, og å lese om alle de andre som også skal ned i vekt😊 Anonymkode: 1a2e9...3c6 Hva skjer med en deltaker i en sånn tråd, når han eller hun når målvekt? Eller, gud forby, blir værende på målvekt? 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd og feila mange ganger Anonymkode: 1a2e9...3c6 Da vet du ihvertfall om en del ting som ikke fungerer. Anonymkode: 21865...04a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #19 Del Skrevet 25. september 2020 I følge overvektige her på KG er det så og si umulig å holde på en så lav vekt etter å ha vært kraftig overvektig. Anonymkode: 36164...f95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #20 Del Skrevet 25. september 2020 Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke fokusert så mye på akkurat 55 kg, men heller satt delmål hvor du la inn all fokus. Feks: 10 kg ned i 2020, veie feks 80 kg før neste sommer. Sånne ting. 55 kg gir en ganske lav BMI med mindre du er under 160 cm. Jeg er selv 170 cm, og 55 kg var trivselsvekten min da jeg var ung. Men nå er det for vanskelig å holde seg der uten å konstant underspise, så jeg har funnet ut at jeg trives bedre på 60 kg. Jeg vil tro at når du har vært sykelig overvektig så vil det være svært krevende å holde en så lav vekt. Anonymkode: 11f26...11e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå