Vestlandspike Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Har ei datter på 5 (snart 6 mnd). Hun har endelig godtatt egen seng og finner roen der. Problemet nå er at hun alltid vil over på magen og nekter å ligge på noen annen måte når hun skal sove. Vi legger henne ned på rygg, men hun vrir seg på magen så fort hun får mulighet. Dette i seg selv er jeg ikke så bekymret for, men problemet er at hun våkner av dette og gråter for å bli snudd. I løpet av en natt må jeg opp og snu henne kanskje 10 ganger fordi hun gråter. Dette tar veldig på nattesøvnen, siden hun ofte kan våkne hver time for å bli snudd. Hun klarer ikke å snu seg fra mage til rygg enda. Hun sover også i sovepose, men klarer allikevel å snu seg over på magen. Stopper for å feste henne fast er utelukket. Dette vil jeg ikke prøve. Er dette en fase som noen kjenner igjen som forhåpentligvis går over? Kjenner det tar på å ikke få sove noe sammenhengende på natt.
Kenelz Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 Har hørt det eksisterer madrasser som man kan lett pustes gjennom for ekstra «trygghet». Ellers er det bare å sørge for at du snur henne uansett hvor sliten du er, evt. få partneren din til å hjelpe med det?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Det går over. I stedet for å snu henne kan du prøve å roe og trygge henne på at det er greit å sove på magen, ellers så lærer hun etterhvert å snu seg andre veien selv. Min holder fortsatt på å turne frem og tilbake, men lærte seg å rulle andre veien raskt og gråter nå mindre når hun våkner i en stilling hun ikke vil være i og sover generelt bedre. Det var vel 1-2 uker med kaos før det ble bedre. Regner med det blir relativt likt hver gang noe stort motorisk skjer, som feks når hun lærer å sitte, krabbe, stå og gå 😪 Anonymkode: dbd83...e68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå