Gå til innhold

Dere som har hatt planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har hatt planlagt keisersnitt, når på morgenen har dere møtt opp på sykehuset og når var babyen ute? Jeg har time kl. 8 til mitt keisersnitt om ikke så lenge, bare lurer på hva jeg skal forvente 😊 (Vet at det kan bli utsettelser om det kommer noe akutt osv) 

Anonymkode: a0d61...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møtte opp kl. 08 og sønnen min ble født 12:50

• Liker 1
Skrevet

Møtte opp sju mener jeg. Barne var ute litt over halv ti på morgenen/formiddagen.

Anonymkode: a7af7...628

• Liker 1
Skrevet

Møtte opp fastende kl.08.00. Først kl. 15 ble det fødsel. Deretter 2 eviglange timer på overvåking/oppvåkning, før jeg til slutt fikk noe mat (brødskiver). 

Anonymkode: c4bb5...760

• Liker 1
Skrevet

Første gang møtte jeg opp 07:00, babyen var ute 08:35. Det var et lite sykehus med rett under 400 fødsler i året, så jeg var eneste keisersnittet den dagen. Andre gang møtte jeg opp 07:00 og babyen er født 13:11. Da var det to planlagte keisersnitt før meg, og så måtte jeg vente en litt til pga. et hastesnitt. Det var på Ullevål.

Anonymkode: 40800...4fa

• Liker 1
Skrevet

Vi møtte på sykehuset kl.07:00. Deretter fikk vi en seng på et rom i Fødeavdelingen, det jeg kunne ligge og hvile. I 10-tiden startet forberedelsene til operasjonen og rundt kl.11:00 gikk jeg inn på operasjonsavdelingen. Babyen ble født rundt kl.11:45. 

• Liker 1
Skrevet

Møtte opp 07. Baby ute rundt 08:30. Veldig fin opplevelse :)

Anonymkode: a12f6...a3a

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møtte opp fastende kl.08.00. Først kl. 15 ble det fødsel. Deretter 2 eviglange timer på overvåking/oppvåkning, før jeg til slutt fikk noe mat (brødskiver). 

Anonymkode: c4bb5...760

Oi, det hørtes slitsomt ut, så lenge uten mat 😫 

Skrevet

Måtte møte opp 07. Fikk beskjed om at det ble på formiddagen. Men det ble utsatt og utsatt og utsatt. Fikk beskjed dom at jeg var neste mange ganger... gledet seg for å så bli skuffet. Først kl 17.10 var han ute, Og mat fikk jeg ikke spist før 21.30 etter post op oppholdet, da hadde jeg fastet i 23 timer . Var ekstremt sulten og utslitt etter en sånn dag og brutte løfter . 

Mitt tips: ikke forvent noe. De kan også finne på å sende det hjem etter mye venting.   Planlagte keisernsnitt går bakerst i køen om noe andre greier skjer

(dette var sykehuset i Tønsberg )

• Liker 1
Skrevet

Møtte opp kl 07:00, masse forsinkelser pga akutte ting så tvillingene kom 17:30 ca

Fasta, fikk ikke mat før morgenen etter. Trudde jeg skulle dø av sult😂 Dem sa det var fordi jeg kom til å bli kvalm og spy. Fikk lurt til meg litt vann, og tok ikke 5 min før det var kastet opp igjen 😅

• Liker 1
Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden, men lurer oppriktig. Dere som gikk så lenge uten mat, hva var begrunnelsen? Min altfor lange fødsel endte med akutt keisersnitt, men jeg fikk tilbud om både mat og drikke underveis før det ble bestemt at det ble keisersnitt. 

Anonymkode: 46886...1d7

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meningen å kuppe tråden, men lurer oppriktig. Dere som gikk så lenge uten mat, hva var begrunnelsen? Min altfor lange fødsel endte med akutt keisersnitt, men jeg fikk tilbud om både mat og drikke underveis før det ble bestemt at det ble keisersnitt. 

Det er for å beskytte kroppen mot sur magesyre. Spesielt lungene. Når man er under bedøvelse eller full narkose så er lungene utsatt pga bedøvelsen. Derfor møter man alltid fastende opp til operasjoner generelt. Så når man har et planlagt keisersnitt så har dem mulighet til å redusere risikoer, når man må ha et akutt keisersnitt så er det bare om å gjøre å være kjapp. 

Grunnen til at jeg ikke kunne spise etter keisersnittet var fordi mat ville gjøre meg kvalm, og det stemte veldig i mitt tilfelle. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Milli94 skrev:

Det er for å beskytte kroppen mot sur magesyre. Spesielt lungene. Når man er under bedøvelse eller full narkose så er lungene utsatt pga bedøvelsen. Derfor møter man alltid fastende opp til operasjoner generelt. Så når man har et planlagt keisersnitt så har dem mulighet til å redusere risikoer, når man må ha et akutt keisersnitt så er det bare om å gjøre å være kjapp. 

Grunnen til at jeg ikke kunne spise etter keisersnittet var fordi mat ville gjøre meg kvalm, og det stemte veldig i mitt tilfelle. 

Takk for raskt og godt svar :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar! Forbereder meg på å måtte vente, men håper jeg slipper. Er egentlig ikke redd for sprøyter og sånne ting, men på tom mage blir jeg mye lettere uvel av sånne ting, så håper alt går som planlagt den dagen og at jeg ikke må vente uten mat helt til kvelden 😅 Men det er Ahus, så det kan jo fort skje. 

Skrevet

Møtte 06.30, de startet forberedelsene med en gang. Veneflon og kateter, men så skjedde det noen akutte operasjoner så ble liggende en stund å vente. Baby var ute 11.15.

Anonymkode: de5df...4f2

Skrevet

Møtte opp kvelden før. Tok noe prøver og slappet av til morgenen etter. Mannen fikk være med fra første til siste sekund.

Men dette var et lite sykehus med god kapasitet.

Skrevet

Møtte opp klokken 07.00 og klokken 08.15 var veslejenta ute 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...