Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Erfaringer med Google Home?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer å dele? Kjæresten har bursdag og da er dette i tankene. Hva bruker dere denne til? Og hva bør man kjøpes tilleggsutstyr? 

Anonymkode: 1bf53...6e7

Skrevet

Jeg har en nest hub på kjøkkenet, som er super til å vise oppskrifter på og slik når jeg lager mat, og bruker den til musikk der ute. Og til å oppdatere handlelisten min om jeg holder på med noe. 

På soverommet har jeg en nest mini som jeg bruker som radio og til tullespørsmål om jeg ikke får sove 😛 Enten fortelle vitser eller bare prate svada 😛 

Men man kan jo avansere det å skaffe f.eks philips hue lyspærer om man ikke vil skru av og på lyset selv, og enda flere ting jeg ikke husker i farta. 

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med systemet. Jeg har en på soverommet mitt, en på hvert av badene, en på kjøkkenet, en i stua. Jeg startet med en høyttaler og 6 lyspærer. Jeg har siden kjøpt mer og mer, og kommer nok til å kjøpe enda mer. ;) Men det er en liten investering, så jeg tar det på sikt.

Hvis du ikke har noe annet, så er det jo bare en høyttaler du kan snakke til. Gøy det også. Barn som er på besøk hos meg er underholdt i timesvis med en google home-høyttaler. "hey google - fortell en vits" "hey google - hvem er statsminister i Norge?", "hey google - hvilken lyd lager en hund?" osv.

Quiz-funksjonene er jo også gøy. Særlig musikk-quiz. Kjører den av og til mens jeg lager mat.

Funker med chromecast f.eks. Jeg har en gammel TV. Smart-TV, men eldre generasjon, så den er egentlig som dum å regne. Men med chromecast kan jeg si "hey google - spill musikk på TV (har kalt chromecasten for TV), og vips så spiller den spotify på TVen. Eller "hey google - spill lucifer på netflix" og så starter serien Lucifer på TV. "Hey google - pause netflix" og den pauser. "Hey google - spill neste episode".

Jeg kommer inn på badet, sier "hey google - spill musikk" (evt sier allerede på soverommet "hey google - spill musikk på badet oppe". Og jeg skal ærlig innrømme at jeg er lat og sier altfor ofte "hey google - hva er klokka?" i stedet for å finne mobilen.

Alle lyspærene mine er philips hue, så jeg kan kontrollere dem. Men det er jo en liten investering siden hver lyspære koster noen hundre... Dimme, endre farge, av/på. Jeg er glad i å ha varmere farge når jeg er alene på kvelden. Det er bedre for døgnrytmen og nattesøvnen visst. Folk tror vel at jeg har et horehus. 😂 Lysene i oppholdsrommene går automatisk på 30 minutter før sola går ned, går automatisk av når jeg drar hjemmefra (bor alene), og slår seg på når jeg kommer hjem hvis det er mørkt ute.

Jeg har smart-termostat så google home kan skru på/av/opp/ned. Jeg har også satt opp automatikk at hvis temperaturen ute er over 25ºC så skal gulvvarmen av, og så går den på igjen når utetemperaturen går under 20.

Det finnes ørten smart-dingser. Bare sjekk at dingsen funker med google home. Røykvarsler, ringeklokke med video, dørlås, kaffetrakter, kjøleskap, garasjeport.

Anonymkode: 64ce0...0b9

Skrevet
2 timer siden, Titania skrev:

Jeg har en nest hub på kjøkkenet, som er super til å vise oppskrifter på og slik når jeg lager mat, og bruker den til musikk der ute. Og til å oppdatere handlelisten min om jeg holder på med noe. 

På soverommet har jeg en nest mini som jeg bruker som radio og til tullespørsmål om jeg ikke får sove 😛 Enten fortelle vitser eller bare prate svada 😛 

Men man kan jo avansere det å skaffe f.eks philips hue lyspærer om man ikke vil skru av og på lyset selv, og enda flere ting jeg ikke husker i farta. 

Er det slik at man trenger flere nest? Trodde det holdt med en og at den fungerte over hele huset? Veldig kjekk å kunne oppdatere handlelista i farta så man ikke glemmer noe hvis man er opptatt 😀

Hva slags høytalere bør man ha til musikk? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at man trenger flere nest? Trodde det holdt med en og at den fungerte over hele huset? Veldig kjekk å kunne oppdatere handlelista i farta så man ikke glemmer noe hvis man er opptatt 😀

Hva slags høytalere bør man ha til musikk? 

Nei da, du trenger ikke, men jeg syns liksom det var lettere å ha den lille på nattbordet, i steden for å høre lyden fra den på kjøkkenet 😛 Er så enkelt "åkei google, sett på radio" og tada 😄 

Men det er veldig god mikrofon på den, du må ikke skrike om du skal prate til den i et annet rom enn du er i, liksom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...