Gå til innhold

Venn har selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har en venn som har selvmordstanker.. jeg sitter og er lei meg nå pga hun sier hun beklager for hvis det skjer noe med henne ikveld.. jeg er kjemperedd og vet ikke hvordan jeg skal kommunisere med henne med tanke på at jeg er dårlig når det gjelder slike ting.. har dere noen tips? Hun har vært der for meg hele tiden når jeg ikke har hatt det så bra.. jeg vil ikke miste henne også.. vær så snill hjelp meg

Anonymkode: 1f13c...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer 113 og forteller hvem hun er!

Anonymkode: bf55e...f41

• Liker 1
Skrevet

Ikke vær redd for å snakke med henne. Det blir ikke større fare for selvmord om du er direkte. Oppsøk henne og vær sammen med henne.  

Anonymkode: 4c8b3...293

• Liker 1
Gjest Lexie Grey
Skrevet

Kjære deg, TS. Forstår veldig godt at du er redd og bekymret nå! Jeg har vært der du er flere ganger. Kan du gjøre noe nå? Spør henne om hun faktisk tenker på å avslutte livet sitt i kveld. Har du hatt kontakt med henne etter du publiserte innlegget ditt her?

Skrevet

Du bør oppfordre henne til å finne hjelp. Selvmordstanker er ikke nødvendigvis det samme som selvmordplaner, og er faktisk vanligere enn det vi liker å tro. Hvis du mistenker at hun har konkrete planer om når og hvordan må du kontakte 113, da det er mye mer alvorlig enn selvmordstanker som ikke er like konkrete. Jeg har vært der din venninne er nå, og fortalte det til en venninne. Det førte kun til at hun trakk seg unna meg og forholdet vårt ble aldri det samme igjen. Det er vanskelig å takle at venner har det vanskelig i perioder, men slik er livet. Hold kontakten, finn på noe koselig sammen, vis at du er der og setter pris på henne ❤️

Anonymkode: aae3d...39f

• Liker 1
Gjest Lexie Grey
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør oppfordre henne til å finne hjelp. Selvmordstanker er ikke nødvendigvis det samme som selvmordplaner, og er faktisk vanligere enn det vi liker å tro. Hvis du mistenker at hun har konkrete planer om når og hvordan må du kontakte 113, da det er mye mer alvorlig enn selvmordstanker som ikke er like konkrete. Jeg har vært der din venninne er nå, og fortalte det til en venninne. Det førte kun til at hun trakk seg unna meg og forholdet vårt ble aldri det samme igjen. Det er vanskelig å takle at venner har det vanskelig i perioder, men slik er livet. Hold kontakten, finn på noe koselig sammen, vis at du er der og setter pris på henne ❤️

Anonymkode: aae3d...39f

Dette var veldig fine og gode råd, støtter denne! ❤ Selv om det kan være vanskelig på flere måter, så trenger man absolutt noen i mørket.

Skrevet

Å snakke om det gjør det mindre sannsynlig for at hun hør det viser forskning. 
samtidig så beskytt deg selv. Å være tett på venner som snakker om selvmord på den måten kan gjøre deg syk. 
husk mange gjør det for oppmerksomhet eller en måte å uttrykke at de har det kjipt på. 
men henne søk hjelp og ikke vær den eneste hun lufter seg på

Anonymkode: 9cefa...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...