Gå til innhold

Kresen mann som skal operere bort mandlene 🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Har en ekstrem kresen mann som skal operere bort mandlene. De første dagene skal han jo ikke spise noe varmt og etter noen dager kan han gradvis gå over til normal mat etter hva jeg har forstått. 
Første dagen er grei, da kommer han nok ikke til å orke særlig mer enn saftis regner jeg med, men så kommer problemene. 
Han misliker supper og all annen mat jeg kan komme på som egner seg for for den tiden. Eneste jeg kommer på er smoothies, saftis og muligens loff med noe mykt pålegg på. 

Noen som har lister med tips hvor jeg kanskje finner noe jeg kan lage til han?

Anonymkode: 15d23...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan han ikke lage mat selv?

Anonymkode: c682f...eb5

• Liker 37
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Han er voksen, så han klarer vel selv å finne ut hva han kan spise ? 

Skrevet

Tviler sterkt på at han sulter i hjel i løpet av et par dager. Han får ordne seg noe selv.

• Liker 23
Skrevet

Så irriterende. Hadde latt ham lage mat selv. Kunne neppe vært sammen med en slik mann.

Anonymkode: 07051...afc

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Har en ekstrem kresen mann som skal operere bort mandlene. De første dagene skal han jo ikke spise noe varmt og etter noen dager kan han gradvis gå over til normal mat etter hva jeg har forstått. 
Første dagen er grei, da kommer han nok ikke til å orke særlig mer enn saftis regner jeg med, men så kommer problemene. 
Han misliker supper og all annen mat jeg kan komme på som egner seg for for den tiden. Eneste jeg kommer på er smoothies, saftis og muligens loff med noe mykt pålegg på. 

Noen som har lister med tips hvor jeg kanskje finner noe jeg kan lage til han?

Anonymkode: 15d23...e40

Herregud han er en voksen mann ikke en femåring. Og han klarer å bruke armer og bein etter en slik operasjon så han klarer vel å lage noe selv? 

• Liker 17
Skrevet

Most banan! Det fikk jeg når jeg var syk da jeg var barn.

Anonymkode: d0f8f...5b7

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Most banan! Det fikk jeg når jeg var syk da jeg var barn.

Ja og så må du ta på han smikke og mate han med skje... 

• Liker 16
Skrevet

Jeg har operert mandlene. Det er virkelig ikke så vondt at han ikke kan ordne mat selv. Selv spiste jeg grøt fordi jeg eeeelsker grøt, og bare vanlig mat som jeg moste. Null stress. Og jeg lagde maten selv🤪

Anonymkode: 9a9c8...48b

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ja og så må du ta på han smikke og mate han med skje... 

Ja! Og så riste på puta og hente Donald-blader og spørre om TV-en står på for høyt.

• Liker 13
Skrevet

Herlighet han er da voksen og kan finne på hva han kan spise han også vel? Jeg spiste egentlig som normalt, unngikk knekkebrød og annen hard/skarp mat. Klarte meg helt fint etter operasjonen, lage mat å. 

Anonymkode: 4eec8...261

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så irriterende. Hadde latt ham lage mat selv. Kunne neppe vært sammen med en slik mann.

Anonymkode: 07051...afc

Sykt konstruktiv kommentar. Hjelper TS masse 🤦🏼‍♀️ Er rådet sitt å gjøre det slutt med han? Makan altså. Hold nå munn hvis du ikke har noe intelligent å komme med. 

ts: skjønner godt at du vil gjøre noe ekstra for han etter operasjon, så fint av deg ❤️ Her er noen ideer, inkludert most banan og myk pasta: 

https://www.verywellhealth.com/what-can-i-eat-after-a-tonsillectomy-1192174

Anonymkode: 9747f...a66

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt konstruktiv kommentar. Hjelper TS masse 🤦🏼‍♀️ Er rådet sitt å gjøre det slutt med han? Makan altså. Hold nå munn hvis du ikke har noe intelligent å komme med. 

ts: skjønner godt at du vil gjøre noe ekstra for han etter operasjon, så fint av deg ❤️ Her er noen ideer, inkludert most banan og myk pasta: 

https://www.verywellhealth.com/what-can-i-eat-after-a-tonsillectomy-1192174

Rådet er å be mannen skjerpe seg og ikke være så jævla kresen som et barn. Og at selv etter en slik operasjon trenger han ikke ekstra stell. Om hun ønsker å være snill å lage noe for han, må hun gjerne det, men han får si hva han vil ha da... 

• Liker 12
Skrevet

Høres ut som en hyggelig kone som har lyst å ha riktige matvarer i hus til han kommer hjem, og kanskje noen gode overraskelser. Er jo lov å gjøre litt fine ting for hverandre av og til..

Hvorfor er dere så sinte her inne alle sammen ? 🙄

• Liker 7
Skrevet

Da tar man maten han liker (eller han gjør det selv :lur: ) oppi en blender og kjører den til grøt. Problem solved. :nigo:

Anonymkode: 0ff13...336

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en hyggelig kone som har lyst å ha riktige matvarer i hus til han kommer hjem, og kanskje noen gode overraskelser. Er jo lov å gjøre litt fine ting for hverandre av og til..

Jeg er enig i at TS høres ut som en hyggelig kone å komme hjem til, men etter å ha vært sammen med en kresen dame selv over tid kan jeg også si at det er helt vanvittig frustrerende og kjipt til tider.

Hun likte supper da, men det ble ikke mye spennende matopplevelser 😅

Jeg skjønner ikke at foreldre lar barna sine få "bli" kresne, det er et utrolig vanskelig mønster å bryte i voksen alder når det har grodd inn....

Har for øvrig ingen gode tips, men har fjernet mandler selv en gang i tiden og man blir ikke heeeelt handicappet...

Anonymkode: 81346...f18

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det fremstilles som om han er en stakkar som ikke kan ta vare på seg selv. 

Anonymkode: 4eec8...261

• Liker 9
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. TS, du lager fårikål, og kjører kål og renset kjøtt og litt fårikålkraft i en blender. Våila!

(Nå kommer det, skjønner du: "Men han liiker ikke fårikål!")

Anonymkode: c682f...eb5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...