Gå til innhold

Ny bilstol til en 3.5-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi tenker å gå over til en større bilstol til vår 3.5-åring. Nå bruker vi en Cybex bakovervendt med isofix, men jeg ser det begynner å bli trangt og ubehagelig og barnet klager at det er trangt.

Hvilken stol har dere som ikke krever anchoring belter? Det må gå raskt å ta inn og ut, så disse beltene skal vi ikke ha.

Anonymkode: bdeac...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Følger. Hvor stor er din 3, 5 åring? Vår 2,5 åring har samme bilstol nå, og sliter med liten plass til bena allerede.... 

Endret av Bahir
Skrevet

14-15 kilo og bruker str 98.

Skrevet

Skal du fremdeles ha bakovervendt er det bare axkid one som er et reelt alternativ om du nektet forankringsseler. Men vil uansett anbefale maxway pluss, selene kan du kjøpe ekstra av og ha liggende fast i bilen hele tiden, og er montert på 2 minutter når du har gjort det et par ganger :) bruker mindre tid på å montere det setet enn jeg gjør på isofix stolen min 😅

Og med tanke på alder og størrelse på barnet vil jeg absolutt anbefale bakovervendt noen år til 😊 alltid 5x sikrere med bakovervendt 👍 maxway pluss kan monteres med god benplass, tar liten plass i bilen og passer de aller fleste biler fint :)

Anonymkode: 8e0c6...477

• Liker 1
Skrevet

Minikid har stoler som passer til barnet er 5-6 år mener jeg det var. Bakovervendt. Min på 3,5 år har enda god plass, og hun bruker str 104 og veier rundt 16 kilo. 

Anonymkode: 4ff42...58c

Skrevet

For å forklare bedre hva jeg mente: har du forankringsselene liggende klar i bilen, er det bare å klikke de på og feste setebeltet, så er bilen ferdig montert. Det tar et minutt eller to maks :)

Anonymkode: 8e0c6...477

• Liker 1
Skrevet

Axkid rekid

Anonymkode: c25fb...23e

Skrevet

Ville valgt bakovervendt😁 Leste nylig om ett polsk par som krasjet heftig. Mor og far ble skadet med flere benbrudd. 2-åringen i baksetet hadde ingen skrammer. Han satt bakovervendt i maxway tror jeg det var👍

Vi har axkid minikid. Det er forankringsseler på den, men du kan jo montere ringer fast under seteskinna. Da går det superraskt å feste. Gjør det raskt på 2 minutter, ( kanskje fra 2-3 gangen).

Da kan barnet sitte bakovervendt lenge. Vi byttet til fremovervendt rett før skolestart.

Anonymkode: c3c65...1cc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville valgt bakovervendt😁 Leste nylig om ett polsk par som krasjet heftig. Mor og far ble skadet med flere benbrudd. 2-åringen i baksetet hadde ingen skrammer. Han satt bakovervendt i maxway tror jeg det var👍

Vi har axkid minikid. Det er forankringsseler på den, men du kan jo montere ringer fast under seteskinna. Da går det superraskt å feste. Gjør det raskt på 2 minutter, ( kanskje fra 2-3 gangen).

Da kan barnet sitte bakovervendt lenge. Vi byttet til fremovervendt rett før skolestart.

Anonymkode: c3c65...1cc

Hvordan «monterer» Du slike ringer, og hvor får du kjøpt de?

Anonymkode: c25fb...23e

Skrevet

Axkid One virker som det rette så langt. 

TS

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...