Gå til innhold

Hvor annonseres kattunger for salg (bortsett fra Finn.no)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å få kjøpt en langhåret kattunge i nærmeste fremtid, men er det flere steder enn finn.no dette annonseres på? Finner ingenting i lokalavisen vår. Ser jo at det finnes ulike omplasseringskatter på FB, men akkurat nå så er det ikke det jeg er ute etter. Noen som har noen tips?

Anonymkode: 10778...f02

Skrevet

sjekk grupper på FB

Skrevet
11 minutter siden, Diamant20 skrev:

sjekk grupper på FB

Jeg har forsøkt det, men finner kun omplasseringskatter skjønner du. Har du sett noen så blir jeg veldig glad om du deler det. 

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ta til deg en omplasseringskatt? De har ofte kattunger som trenger et hjem også.

Anonymkode: 6a4fc...b64

• Liker 2
Skrevet

Hva med dyrebeskyttelsen? De har både kattunger og kattunger inne som regel. De tar litt for salg. Mener det er 1500kr ca, da dyrebeskyttelsen har både gitt de ormekur, vaksinering og id merking. Mener de også kastrerter dem.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns jeg ser kattunger av typen eventyrblanding ( ja ikke rase) stadig vekk på finn og Fb- omplassering. Ellers er det jo ofte veldedige organisasjoner som er forskjellige fra region til region i landet, som tar inn og fordeler puser, også unger. Eller du kan velge deg en rase du liker, langhåret, og begynne googel foreninger og oppdrettere.

Anonymkode: c7647...e60

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke ta til deg en omplasseringskatt? De har ofte kattunger som trenger et hjem også.

Dessuten, velger du en voksen katt vet du nøyaktig hva du får. En selvstendig «kunne like godt bodd alene» eller en magnet koseklump 

Anonymkode: fdd3e...68c

• Liker 7
Skrevet

Vi vil ha en kattunge, men det er ingen sted å oppdrive i Finnmark. Facebook, Finn osv - tomt overalt. Hvor er alle disse kattungene alle snakker om, samtidig som de oppfordrer alle til å sterilisere kattene sine? Ser ut som alle katter her er sterilisert. 

Vi vurderer ikke katt fra dyrebeskyttelsen fordi de har skutt seg selv i foten her jeg bor. Det skal helst være ikke barn (vi har fire), ikke andre dyr (vi har rolig voksen hund), ikke utekatt (vi bor på landet). Jeg er også redd for at en voksen katt med masse issues ikke vil akseptere hunden vår. Kan ikke gjøre det mot hunden, da det er hans hjem. Har flere erfaringer med at det går mye bedre når man har en hund og tar til seg en kattunge istedet for voksen katt. 

Anonymkode: 8176e...57c

• Liker 2
Skrevet

Da må du mulig begynne å vurdere å dra ett stykke for hente deg en kattunge. Selv skal jeg reise tre timer med tog he he. 

Anonymkode: c7647...e60

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ønsker du en rasekatt, anbefaler jeg å ta kontakt med rasekattklubb - her er det seriøse oppdrettere og du får en vaksinert katt med stamtavle og helseattest.

Om du vil ha en blandingskatt kan kanskje dyrenett.no være noe?

Edit: Det ser ikke ut til å være særlig mange nye annonser på dyrenett, så den er muligens ikke så mye i bruk?

Endret av La Traviata
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten, velger du en voksen katt vet du nøyaktig hva du får. En selvstendig «kunne like godt bodd alene» eller en magnet koseklump 

Anonymkode: fdd3e...68c

Fordi vi har hund. Vi har god erfaring med hund og katt sammen, men en større kattunge/voksen vil ikke ha like lett for å godta hunden og hunden vil lettere godta en kattunge enn en voksen en. Så vil vi også "oppdra" vår egen. Blir jo som om at man velger en hundevalp i stedet for en voksen hund. Dette er uansett ikke noe å diskutere ;) Lurte bare på hvor man evt kan finne kattunger til salgs foruten finn.no. Ser at det ikke er så mange andre steder, så da slår jeg meg til ro med det. Takk for engasjementet uansett! 

TS

Skrevet

Vi vil ha en kattunge, men det er ingen sted å oppdrive i Finnmark. Facebook, Finn osv - tomt overalt. Hvor er alle disse kattungene alle snakker om, samtidig som de oppfordrer alle til å sterilisere kattene sine? Ser ut som alle katter her er sterilisert. 

Vi vurderer ikke katt fra dyrebeskyttelsen fordi de har skutt seg selv i foten her jeg bor. Det skal helst være ikke barn (vi har fire), ikke andre dyr (vi har rolig voksen hund), ikke utekatt (vi bor på landet). Jeg er også redd for at en voksen katt med masse issues ikke vil akseptere hunden vår. Kan ikke gjøre det mot hunden, da det er hans hjem. Har flere erfaringer med at det går mye bedre når man har en hund og tar til seg en kattunge istedet for voksen katt. 

Det er nettopp dette som er mitt argument også.

Hilsen TS

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt det, men finner kun omplasseringskatter skjønner du. Har du sett noen så blir jeg veldig glad om du deler det. 

Område?

Anonymkode: 6b2d7...bc3

Skrevet

Vil dyrebeskyttelsen i Finnmark at alle katter skal være innekatter? Jøss, her er det stikk motsatt. Man får ikke adoptere hvis man skal ha innekatt.

Men ja, Finn.no eller gjennom familie/venner er enklest. Du leter etter kattunge på høsten, det er sesong for kattunger på våren, så derfor er det kanskje litt vanskeligere å finne noen nå. Du må nok ha is i magen og være villig til å reise litt. 

Anonymkode: b60cc...e01

Skrevet

Kanskje du kunne ha lagt ut en «Kattunge ønskes kjøpt»-annonse på Finn.no? Det kan jo hende du får napp etter hvert.

Eller hør med folk der du bor, spre ordet om at dere ønsker en kattunge.

Anonymkode: 66f8a...9c9

• Liker 1
Skrevet
På 24.9.2020 den 22.38, AnonymBruker skrev:

http://www.dyrebeskyttelsennorgefinnmark.net/425024577

Sjekk den siste katten der feks

Anonymkode: 6b2d7...bc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...