Bananaerror Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Hei, Jeg leier en hybelleilighet i kjeller hos leietaker. På visning spurte jeg om støynivå, og de sa at de ikke visste at det var så mye støy mellom etasjene. En måned etter jeg flyttet inn nevnte jeg til leieboer når jeg møtte på om at det var en del støy, men det gikk greit. Fikk beskjed om at dem skulle legge nytt gulv, da poppet spørsmålet mitt om de ikke kunne isolere gulvet da jeg hører mye. Det skulle de ikke. Nå som jeg har bodd her et års tid, plages jeg med ekstrem støynivå av ungene deres som springer, gråter og skriker hver morgen og på dagtid. Jeg sliter selv med kronisk sykdom, så hvile er veldig viktig for meg, men jeg blir så og si vekket hver morgen av tramping. Jeg kan til og med høre samtalene deres av og til. Det er såpass gale at jeg ikke tørr å ha besøk, for de som har vært på besøk blir helt sjokkert av at jeg bor slik som dette og det har ført til at jeg ikke tørr å ha besøk. Er det slik at hvis man leier en plass, at man skal føle det slik? Noen ganger må jeg gå ut av leiligheten, da støynivået blir altfor høyt. Jeg er så konfliktsky og har vært mye på flyttefot. Det sliter meg ut å flytte men jeg kan virkelig ikke bo slik. Er det noen lover og regler i forhold til dette med å bo i hybelleilighet? Leiligheten er på 50kvm. Jeg søker på nett, men finner ikke regler for en hybelleilighet. Hvordan skal jeg gå fram?
stan Skrevet 24. september 2020 #2 Skrevet 24. september 2020 Du er altså den som leier? Og synes huseier bråker for mye? Da er det dessverre ikke mye annet å gjøre enn å flytte. Du kan jo ta det opp med utleier, men om utleier velger å ikke gjøre noe så er det lite å gjøre med det. 16
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Hvis du leier av noen så heter den personen UTLEIER. Leietaker, det er du som leier. Anonymkode: 6492a...02a 27
Bananaerror Skrevet 24. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2020 Ja jeg leier. Er utleier som herjer over meg. Tusen takk for svar. Må nok flytte på mwg da.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 Flytta nettopp der en av årsakene var støy døgnet rundt fra utleier. De aner ikke hvor lydt det er, hørte alle samtalene de hadde og hørte når de prompa etc. (Manerer var totalt manglende.) De baksnakka meg stygt hver dag, og jeg har hørt alt de har sagt. De virka som besatte av mitt liv, langt over normalen opptatt av alt jeg foretok meg og ikke. Falske som fy. Beste rådet er å flytte. Selv om det er slitsomt å flytte, er det mer slitsomt å leve sånn. Anonymkode: d865a...900 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 blir for dumt med og bruke sykdommen din som en unnskyldning. Ingen i verden har død av at unger har springet å bråket i en blokke/leilighet.' Slutt og bruk sykdommene dokker som unnskyldning. Enten så flytter du eller så må du bare tåle støyet, værre er det ikke Anonymkode: 6a532...328 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #7 Skrevet 24. september 2020 Synes så synd på deg!!! Har naboer over meg som bråker og lar ungene hoppe og løpe inne. Griner og skriker. Gleder meg sykt til å flytte! Anonymkode: 49b3f...f03 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #8 Skrevet 24. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: blir for dumt med og bruke sykdommen din som en unnskyldning. Ingen i verden har død av at unger har springet å bråket i en blokke/leilighet.' Slutt og bruk sykdommene dokker som unnskyldning. Enten så flytter du eller så må du bare tåle støyet, værre er det ikke Anonymkode: 6a532...328 Unger SKAL IKKE LØPE INNE- det gjør man UTE!! Anonymkode: 49b3f...f03 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #9 Skrevet 24. september 2020 og glemte og skrive at eneste du kan gjøre er og si ifra på en FIN måte om dem kan dempe litt.. om ikke så e det bare og peis på fult annlegg og gjøre det samme tilbake til kl 11 vær kveld. Anonymkode: 6a532...328
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #10 Skrevet 24. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Unger SKAL IKKE LØPE INNE- det gjør man UTE!! Anonymkode: 49b3f...f03 Okey, og hvor står den regelen? Er du den type gamle mannen/dama som er født i 1920 som ikke tåler at folk springer inne? Anonymkode: 6a532...328 11
Fjaselina Skrevet 24. september 2020 #11 Skrevet 24. september 2020 Dersom dei ikkje vil ta hensyn til deg, hadde eg nok fort blitt en smule passiv-aggressiv og spelt musikk sterkt på kvelden. Og dersom det kjem klager, kan du svare på samme måte som dei svarer deg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #12 Skrevet 24. september 2020 Derfor vi alltid presiserer at «vi er en barnefamilie, så det blir litt støy«, når vi leier ut. Anonymkode: 9bad4...a6b 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #13 Skrevet 24. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: og glemte og skrive at eneste du kan gjøre er og si ifra på en FIN måte om dem kan dempe litt.. om ikke så e det bare og peis på fult annlegg og gjøre det samme tilbake til kl 11 vær kveld. Anonymkode: 6a532...328 Da blir man kastet ut! Anonymkode: 9f1ab...7fd 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #14 Skrevet 24. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unger SKAL IKKE LØPE INNE- det gjør man UTE!! Anonymkode: 49b3f...f03 Haha, si det til min 1,5 åring. Han har aldri gått et skritt i sitt liv, over alt hvor han går så løper han. Det er (for å skrike slik som deg) HELT UMULIG Å HINDRE HAN I Å LØPE! Anonymkode: 9bad4...a6b 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #15 Skrevet 24. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flytta nettopp der en av årsakene var støy døgnet rundt fra utleier. De aner ikke hvor lydt det er, hørte alle samtalene de hadde og hørte når de prompa etc. (Manerer var totalt manglende.) De baksnakka meg stygt hver dag, og jeg har hørt alt de har sagt. De virka som besatte av mitt liv, langt over normalen opptatt av alt jeg foretok meg og ikke. Falske som fy. Beste rådet er å flytte. Selv om det er slitsomt å flytte, er det mer slitsomt å leve sånn. Anonymkode: d865a...900 Du høres ut som en leieboer vi hadde en gang. Ikke bare alt det du nevner (minus promping... det glemte hun sikkert), men jeg vasket også klær 24 timer i døgnet, hver eneste dag. 🙄 Sannheten: Jeg vasker som regel klær en dag i uken, og alltid på dagtid, fordi jeg vet at leieboer hører det når trommelen går. Jeg ble utrolig stresset av denne leieboeren og alt hun fant på. Forstår at det må være noe psykisk sykdom bak, men det var utrolig ubehagelig. Var veldig glad da hun selv valgte å flytte. Det er ikke så enkelt å kaste noen ut, selv om de er paranoid og påstår mye uten rot i virkeligheten. Anonymkode: 7f65e...380 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #16 Skrevet 24. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, si det til min 1,5 åring. Han har aldri gått et skritt i sitt liv, over alt hvor han går så løper han. Det er (for å skrike slik som deg) HELT UMULIG Å HINDRE HAN I Å LØPE! Anonymkode: 9bad4...a6b du feiler i din oppdragelse av ungen. Anonymkode: 7a69e...fe7 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #17 Skrevet 24. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en leieboer vi hadde en gang. Ikke bare alt det du nevner (minus promping... det glemte hun sikkert), men jeg vasket også klær 24 timer i døgnet, hver eneste dag. 🙄 Sannheten: Jeg vasker som regel klær en dag i uken, og alltid på dagtid, fordi jeg vet at leieboer hører det når trommelen går. Jeg ble utrolig stresset av denne leieboeren og alt hun fant på. Forstår at det må være noe psykisk sykdom bak, men det var utrolig ubehagelig. Var veldig glad da hun selv valgte å flytte. Det er ikke så enkelt å kaste noen ut, selv om de er paranoid og påstår mye uten rot i virkeligheten. Anonymkode: 7f65e...380 Er nok ikke samme, selv om det virker som at du tror det, jeg sliter ikke psykisk, og er ikke paranoid, samtidig som at alle samtalene deres hørtes veldig godt. Er ikke innbilning at de både hadde dårlige holdninger til oss som leietagere samt at vi hørte alt de sa. Burde ha vært bakgrunnssjekk på utleiere. Noen er klin gærne. Anonymkode: d865a...900 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #18 Skrevet 24. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: blir for dumt med og bruke sykdommen din som en unnskyldning. Ingen i verden har død av at unger har springet å bråket i en blokke/leilighet.' Slutt og bruk sykdommene dokker som unnskyldning. Enten så flytter du eller så må du bare tåle støyet, værre er det ikke Anonymkode: 6a532...328 Støy over et visst nivå er skadelig for helsen. Selvfølgelig er det ikke sunt å høre andre sitt bråk og skrik 24-7 inn i ens egen bopel. Hvis du ikke forstår at det er enda verre å høre på om man er alvorlig syke kontra i utgangspunktet helt frisk så grattis as. Det er et helvete å høre på barneskrik og tramping når man sitter under levenet. Det bråker jo mye mer ned enn det gjør om man er i samme rom som ungene. Føler med deg TS Anonymkode: 5a2b2...372 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #19 Skrevet 24. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: du feiler i din oppdragelse av ungen. Anonymkode: 7a69e...fe7 Du feiler i din forståelse av 1,5 åringer. Anonymkode: 9bad4...a6b 9
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #20 Skrevet 25. september 2020 Hørtes ut som min utleier. Eller rettere sagt sønnen deres, som spilte høy musikk til alle døgnets tider mens utleier var på hytta i sommer! Anonymkode: 419e5...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå