Gå til innhold

Sende venneforespørsel til folk man aldri har vært i kontakt med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fake Facebook-profil med 418 venner. Kan ikke huske å ha lagt til noen av dem, men kanskje 1-2. Noen av dem har nok lagt meg til pga en felles interesse, og det virker som at noen av dem legger meg til for å få meg til å like forskjellige Facebook-sider, men i de aller fleste tilfellene har jeg null snøring på hvorfor de legger meg til. Jeg har aldri hørt noe fra bortimot fire hundre av dem. De er fra alle verdenshjørner, ingen nordmenn tror jeg. Har ofte mange felles venner, kan være så mange som hundre felles venner, eller for eksempel 10-20.

Hva er greia? Er det status å ha mange venner og da er det ikke så nøye hvem det er? 

Jeg har et animert profilbilde og mange vil nok (an)se profilen som fake. 

Jeg aksepterer litt for moro skyld, for å se hvor mange jeg kan få (men jeg ville ikke gjort det med den vanlige profilen med mitt eget navn) og i håp om at mange venner minimerer sjansen for å miste profilen. 

Anonymkode: 329a4...e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har du en fake Facebook-profil?

Anonymkode: 57405...819

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du en fake Facebook-profil?

Anonymkode: 57405...819

1. Aktiv i grupper. Så mye drama at det ikke frister å stå der med mitt eget navn. 

2. Kommenterer nyhetsartikler og vil ikke skrivet under mitt eget navn.

• Liker 6
Skrevet

Sikkert mange som ikke skjønner Facebook helt. Min mor trodde lenge at "personer du kanskje kjenner" var venneforespørsler, så hun trykket i vei. Viste seg jo at det da var hun som sendte ut forespørsel 🤦‍♀️

Anonymkode: 369fa...218

• Liker 2
Skrevet

5000 er maks antall venner du kan få på Facebook.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Aktiv i grupper. Så mye drama at det ikke frister å stå der med mitt eget navn. 

Opprett heller en side, som du bruker for å kommentere anonymt.

Anonymkode: 41c74...d09

Skrevet

Mange gjør dette som en del av markedsføring når de starter et foretak o.l. 

Anonymkode: 8688a...3eb

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert mange som ikke skjønner Facebook helt. Min mor trodde lenge at "personer du kanskje kjenner" var venneforespørsler, så hun trykket i vei. Viste seg jo at det da var hun som sendte ut forespørsel 🤦‍♀️

Kanskje noen slike 😄

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5000 er maks antall venner du kan få på Facebook.

Opprett heller en side, som du bruker for å kommentere anonymt.

Anonymkode: 41c74...d09

Ja, men vil ikke nå 5000 med det første. Profilen ble opprettet for et par år siden og har "bare" disse 418. 

Tror det er best å fortsette med det falske navnet m

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange gjør dette som en del av markedsføring når de starter et foretak o.l. 

Anonymkode: 8688a...3eb

Men det er nok ikke tilfelle her. Noen få vil at jeg skal like siden deres, som for eksempel en skiskyting-side som var en gjenganger en periode, men veldig mange som ikke promoterer noe som helst og heller ikke kontakter meg. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe moren min også 😂

Anonymkode: 1001f...fd8

Skrevet
På 24.9.2020 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke stå for det du skriver i nyhets art ? Er du troll som spyr ut gørr og som ikke kan stå for det med eget ansikt? 
herregud så tåpelig 

Anonymkode: 651ee...714

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke stå for det du skriver i nyhets art ? Er du troll som spyr ut gørr og som ikke kan stå for det med eget ansikt? 
herregud så tåpelig 

Skriver Anonym Bruker... Ser du ironien?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herregud så tåpelig 

Nei, nå antar du, og du har ikke rett engang. Det er tåpelig. 

• Liker 1
Skrevet

i hovedsak handler facebook om kun å kjede seg, gjøre noe annet, kan bli avhengig og miste fokus på det som skjer utenfor(virkelige liv)

akkurat som tv, tv blir lagd fordi de vil få mennesker til å samle seg rundt en tv boks, få mange nok til at de skal få en fortjeneste ved at du bruker tiden på dem.

Facebook er kun en annen plattform hvor facebook tjener veldig effektivt på at du har lagd profil hos dem. 

Anonymkode: 6bfe6...6a9

• Liker 1
Skrevet
On 9/24/2020 at 6:50 PM, AnonymBruker said:

Herregud så pinlig.. Tror ikke jeg hadde orket å ha kontakt med mamma om hun gjorde noe sånt  

Anonymkode: 2cb18...04f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke stå for det du skriver i nyhets art ? Er du troll som spyr ut gørr og som ikke kan stå for det med eget ansikt? Anonymkode: 651ee...714

Jeg har det på samme viset som ts. Har en fake profil og er litt aktiv i kommenteringen av saker i grupper på FB. Jeg vet at det finnes små gjenger og større gjenger fra mitt tettsted og alle legger til hverandre og folk de selv ikke kjenner, men som venner og venners venner kjenner, de er enige i alt og for eller motstandere av de politisk korrekte tingene som "vennene" offisielt er og dermed glir de inn i den store gjengen som er omtrent som et finmasket nett: alle som er verdt å kjenne havner på vennelista. Eller "vennelista" som jeg ser det som. FB er et utstillingssted for resten av verden. Se hvor mange venner jeg har og se hvor mange fine meninger jeg har.

For lenge siden samlet en på glansbilder. Mange av dem var helt like og noen av dem var ekstra fine og unike med sølvglitter på og slik ser det ut til at voksne mennesker samler på hverdagslige og "ekstra glinsende venner" på nett. Helt åpne profiler har de, så alle kan se hvor populære de er. På nett altså. Jeg tviler sterkt på at alle er virkelige venner. Det er visst ikke nødvendig å ha truffet folk for å kalle dem det. Det er bare forferdelig falskt nesten alt sammen der. 

Mennesker tar ufattelig mange selfies og legger ut for å få likes på dem. Det er en studie å lese gjennom kommentarfeltet til slike bilder. Alle skal inn og si "fineste, vakre deg, søteste *navn*" og annet standard vås. Alle bilder er visst veldig fine. Alle mennesker er vakre, søte, snille og FB er en plass for sauer som går i flokk. Det og mange andre typer meninger om ting rundt meg har jeg, men det nytter ikke å si det høyt under mitt eget navn. Da slutter folk i tettbygd strøk å hilse på meg, for jeg har ikke de rette meningene. Så dårlig står det til blant folk og da har jeg det greit med min litt falske profil og jeg har en stemme blant de andre i gruppene som diskuterer. Jeg snakker fritt om det jeg mener (nei, ingen trolling og uhøfligheter) og har ikke en eneste venn på min profil. Det er fritt og godt å slippe de forventede rollene og det "sosialkjøret" som en må levere der inne for å bli regnet med som en i gjengen. At voksne mennesker kan oppføre seg slik lite inkluderende er rart å oppleve, men når alle gjør eller mener noe så er det visst det som skal til for at resten henger seg på og mener det samme. Jeg foretrekker å mene det jeg mener.

Anonymkode: 310b8...bad

• Liker 1
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet men det er da ganske vanlig å ha en anonym profil på nett så hvorfor ikke også på Fb? Bruker den ikke til kjøp og salg  ønsker selvsagt - men tør å si min hjertens mening i diskusjoner som opptar meg og tar ikke kritikk personlig nettopp fordi jeg er anonym. Må legge til at jeg ikke er et troll- jeg oppfører meg pent men går veldig i dybden på ting- en side av meg selv som jeg ikke ønsker å brette ut for gud og hvermann. 

Anonymkode: 68cf8...411

Skrevet

Snøballen ruller. Etter en ukes tid fra jeg postet tråden 😆

Screenshot_2020-10-01-23-12-34-329_com.nam.fbwrapper_1.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...