Jytte Skrevet 21. oktober 2020 #41 Skrevet 21. oktober 2020 Du stiller mange spørsmål ts. Jeg velger å se på tida som noe som også kjører i flere sekvenser. Spørsmål som om vi vet når vi er døde... Ja, det tror jeg, men noen vil ikke gi slipp. Det er de som blir slitsomme. De andre vil bare hjelpe når det trengs. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #42 Skrevet 21. oktober 2020 On 10/20/2020 at 10:11 PM, theTitanic said: Jeg tror ikke vi trenger å være engstelige eller redde for døden, og at det som du sier vil gå nokså smertefritt mentalt og sjelelig for seg. Litt avhengig av tro og måte å dø på selvsagt. Jeg tror sjelen går videre til en nyfødt. At minnet, personlighet og det gamle blir slettet, og alt som i enkelte tilfeller er igjen er en svak erindring som ofte blir avfeid som barnlig fantasi, dejavu eller noen sier barnet har sett for mye tv. Så vår sjel er gammel, men vi har også med oss arvemateriale fra våre foreldre og forfedre som sammen med oppvekstvilkårene danner oppbyggingen av personligheten. Og litt Freudiansk tenking om hvordan vi påvirkes av mor og fars personligheter og væremåte. At noen ser ned på oss og fordømmer eller tenker tilbake ser jeg som usannsynlig. Himmel, helvete og religion likeså. Det at vårt minne blir nullet ut er for oss ubegripelig å forstå. Derfor er vi redd tanken på døden. Vi evner ikke å forstå det ubegripelige. Jeg er ikke redd døden. Men jeg er redd for det som er skummelt: sykdom og smerte. Det er smerten før døden som er et helvete. Noen dør smertefritt, mens andre går årevis i lidelser. Ingenting slettes. Alt lagres i en type bank (kall det akasich records?). Personligheten er ikke en fiksert utgave, men er alltid i forandring ettersom vi utvikler oss. Det vi lærte tidligere, tar vi med til vårt neste. Det er min tro. Anonymkode: 29e39...5a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #43 Skrevet 21. oktober 2020 Som min bestemor sa, ingen har noensinne kommet tilbake for å fortelle 😅 Anonymkode: 56cfb...8f3
Gjest theTitanic Skrevet 22. oktober 2020 #44 Skrevet 22. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingenting slettes. Alt lagres i en type bank (kall det akasich records?). Personligheten er ikke en fiksert utgave, men er alltid i forandring ettersom vi utvikler oss. Det vi lærte tidligere, tar vi med til vårt neste. Det er min tro. Anonymkode: 29e39...5a0 Da ville vi vært temmelig smarte, spesielt sosialt, fra tidlig alder, men det er vi ikke. Det virker til at personlighetsmessig lærdom og utvikling knapt kommer på et brukbart nivå i løpet av en livstid.
Hoppetaujenta Skrevet 22. oktober 2020 #45 Skrevet 22. oktober 2020 På 20.10.2020 den 20.59, AnonymBruker skrev: Hvilke små barn gjør dette? Har du sett mange barn gjøre dette? Anonymkode: 10b28...889 Nei, jeg har ikke hatt noen i min nærhet, men etter mange år i alternativ bokutgivelsesverden, har jeg lest en del bøker om emnet. Alle ungene dette gjelder kan ikke lyve 100% i en alder av veldig små barn som er helt splitter nye i verden i nåtid. Sånn jeg ser det. Bare finner et helt tilfeldig eksempel fra youtube så de som vil kan sjekke litt ut om saken her. Finnes mye mere der ute. På 20.10.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev: Er det bare menneskene som får lov til å leve videre i det parallelle universet som døde? Hva med kuer? Alle fugler? Alle maur og insekt? Det pararelle universet måtte jo blogg fryktelig fullt om alle døde fikk komme dit.... for er man dø, så dør man ikke, bare tenk hvor mange mennesker på jordkloden som har dødd de siste 2000 årene. I et pararellt univers på jordkloden eksosterer de alle sammen På samme tid, fryktelig trangt Anonymkode: 03da8...fa8 Alt levende resirkulerer tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #46 Skrevet 22. oktober 2020 7 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Nei, jeg har ikke hatt noen i min nærhet, men etter mange år i alternativ bokutgivelsesverden, har jeg lest en del bøker om emnet. Alle ungene dette gjelder kan ikke lyve 100% i en alder av veldig små barn som er helt splitter nye i verden i nåtid. Sånn jeg ser det. Bare finner et helt tilfeldig eksempel fra youtube så de som vil kan sjekke litt ut om saken her. Finnes mye mere der ute. Alt levende resirkulerer tror jeg. Det kan like gjerne være foreldrene eller andre som har plantet ideer i hodet på de, med eller uten viten og vilje. Barn er lett påvirkelige og det skal som oftest ikke mye til for å plante ideer i dem. Anonymkode: e078c...107
Gjest ukjent93 Skrevet 28. oktober 2020 #47 Skrevet 28. oktober 2020 De befinner seg i en annen dimensjon. Har opplevd en god del og er ikke redd for å dø.
Hoppetaujenta Skrevet 28. oktober 2020 #48 Skrevet 28. oktober 2020 På 22.10.2020 den 17.27, AnonymBruker skrev: Det kan like gjerne være foreldrene eller andre som har plantet ideer i hodet på de, med eller uten viten og vilje. Barn er lett påvirkelige og det skal som oftest ikke mye til for å plante ideer i dem. Anonymkode: e078c...107 Det kan være slik, men jeg tror det ikke. Det er for mange unger, de er spredd over hele kloden, til alle tider og de små forteller ganske like ting. Det blir det samme som å påstå at absolutt alle som noen gang har vært med i åndenes makt-program over hele kloden bare juger. Det går jo ikke, for noen hadde forsnakket seg i fylla eller noe...men jeg har aldri sett noe i sladderbladene om dette. Det hadde blitt slått stort opp, hvis de hadde funnet ut en slik nyhet.
Hank Amarillo Skrevet 28. oktober 2020 #49 Skrevet 28. oktober 2020 8 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Det blir det samme som å påstå at absolutt alle som noen gang har vært med i åndenes makt-program over hele kloden bare juger. Ja, det ville jo vært en helt vill påstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå