Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hvordan forklarer en alle de små ungene som fra de klarer å gjøre seg forstått, forteller om andre liv de har levd?
Jo eldre de blir, jo mere detaljer kommer det og når de blir tatt med til byen og stedet de snakker om, så går de rett
mot et hus og sier der bodde jeg og min kone/mann og ungene våre. Der borte bor *navn oppgis* og der bor han
som tok livet av min far....masse detaljer oppgis og alt stemmer. Det er rare greier i såfall, hvis alle de ungene i hele
verden er små brikker i et velregissert narrespill satt i scene av...Gudene vet? Jeg tror at det er ekte saker. :jepp: 

Jeg tror egentlig på reinkarnasjon, men først må jo sjelen finne en ny kropp å ta bo sted i, men før det tror jeg alt bare er et mørke slik som før man ble født, sjelen sover liksom på en måtte før den finner seg en ny kropp å bo i. :)

Men sånn egentlig er det helt umulig å vite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er vel i dødsriket frem til Gud, Jesus og Den Hellige Ånd skal kommer for å dømme levende og døde?

Kristen tro Trosbekjennelsen

Anonymkode: 3c05e...28c

Skrevet
19 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hvordan forklarer en alle de små ungene som fra de klarer å gjøre seg forstått, forteller om andre liv de har levd?
Jo eldre de blir, jo mere detaljer kommer det og når de blir tatt med til byen og stedet de snakker om, så går de rett
mot et hus og sier der bodde jeg og min kone/mann og ungene våre. Der borte bor *navn oppgis* og der bor han
som tok livet av min far....masse detaljer oppgis og alt stemmer. Det er rare greier i såfall, hvis alle de ungene i hele
verden er små brikker i et velregissert narrespill satt i scene av...Gudene vet? Jeg tror at det er ekte saker. :jepp: 

Hvilke små barn gjør dette? Har du sett mange barn gjøre dette?

Anonymkode: 10b28...889

Skrevet

Dem ligger i kista.

Anonymkode: 4cdef...700

Skrevet
På 25.9.2020 den 14.16, AnonymBruker skrev:

eg tror sjelen (eller energien om du vil) lever videre i en slags mellomtilstand, slik som den gjorde før man ble født. Det høres utrolig ut, men ikke så utrolig som at alt som "bor" i et menneske bare kommer fra intet og forsvinner i intet! Hvorfor fødes vi da, liksom, og utvikler oss hele livet? Hva er hensikten?

Hvorfor må det ha en spesifikk hensikt?

Skrevet
29 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Hvorfor må det ha en spesifikk hensikt?

Rett og slett fordi vi er skapninger med følelser og tanker, som utvikler oss hele livet. Det er, slik jeg ser det, for fantastisk til å eksistere uten en dypere mening/hensikt bak! 

Anonymkode: ae912...7cc

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett og slett fordi vi er skapninger med følelser og tanker, som utvikler oss hele livet. Det er, slik jeg ser det, for fantastisk til å eksistere uten en dypere mening/hensikt bak! 

Hvorfor?

Skrevet

Ifølge medium som ho på Long Island og noen fra åndenes makt, så går sjelen opp,og man lever videre der,men der er d ingen sykdom eller smerte siden sånt fester seg i kroppen man hadde. Hadde vært fint om d var tilfelle, og at man møter igjen sine kjære som allerede har vært død. Da min far døde så bet jeg meg merke i at rett før han døde snudde seg brått,så opp i taket. Døde bare minutter etter det. Tror faktisk at det var det berømte lyset. Men ingen vet med sikkerhet hva som skjer,og man vet d ikke før våres tid er inne. Så alle teorier kan være like korrekt som en annen.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Hvorfor?

Ja, si det? Tror ikke det er meningen at vi skal forstå alt. I alle fall ikke her og nå. Det betyr vel ikke at det ikke er en mening bak? Vi kan vel ikke bare avvise alt vi ikke forstår? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, si det? Tror ikke det er meningen at vi skal forstå alt. I alle fall ikke her og nå. Det betyr vel ikke at det ikke er en mening bak? Vi kan vel ikke bare avvise alt vi ikke forstår? 

Det ble mange ikke'er - 6 faktisk🙃

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg etterspurte egentlig mer hvorfor du brukte som premiss en antagelse om at det må være en hensikt.

Skrevet
5 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Jeg etterspurte egentlig mer hvorfor du brukte som premiss en antagelse om at det må være en hensikt.

Jeg har vel ikke brukt det som en premiss? 

Skrevet

I en ikke fysisk mellomvirkelighet. Det er her på jorden himmelen er.

Anonymkode: 29e39...5a0

Gjest theTitanic
Skrevet
På 24.9.2020 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg vet at de er døde, men tenk om de allikevel eksisterer i en parallell virkelighet og kan se hva vi holder på med i vår lille jammerdal. Tenk om de er klar over deres tilstand nå, vet at de har gått videre og ser tilbake på den verdenen hvor de var oss en gang. Kanskje har de fått ny og stor innsikt i hva dette dreier seg om. Kanskje trenger vi ikke stresse så veldig som om hver dag var den aller siste og gjøre mange dumme ting for å liksom ikke gå glipp av alt livet helt sikkert handler om. Tror vi. Kanskje gjør vi dette med å leve veldig fattig? Har helt feil materielle verdier og målbare mål. Stress. Angst. Kanskje vi ikke trenger å være engstelige og redde for døden? Kanskje går det nokså mentalt og sjelelig smertefritt for seg når vi dør. Det bare ser litt brutalt ut i øyeblikket det skjer for en del av de som dør. Noen bare sovner bort, sklir over og så er de døde på jorden og levende et annet sted? 

P.s. jeg er åpen for alt, siden vi ikke vet noe som helst sikkert. Det kan finnes en Gudemening med livet etter livet etter livet. Kanskje ikke. I dag tenker jeg veldig på temaet. Hva tror du om dette? 

Anonymkode: 06c6e...964

Jeg tror ikke vi trenger å være engstelige eller redde for døden, og at det som du sier vil gå nokså smertefritt mentalt og sjelelig for seg. Litt avhengig av tro og måte å dø på selvsagt. Jeg tror sjelen går videre til en nyfødt. At minnet, personlighet og det gamle blir slettet, og alt som i enkelte tilfeller er igjen er en svak erindring som ofte blir avfeid som barnlig fantasi, dejavu eller noen sier barnet har sett for mye tv. Så vår sjel er gammel, men vi har også med oss arvemateriale fra våre foreldre og forfedre som sammen med oppvekstvilkårene danner oppbyggingen av personligheten. Og litt Freudiansk tenking om hvordan vi påvirkes av mor og fars personligheter og væremåte. At noen ser ned på oss og fordømmer eller tenker tilbake ser jeg som usannsynlig. Himmel, helvete og religion  likeså. Det at vårt minne blir nullet ut er for oss ubegripelig å forstå. Derfor er vi redd tanken på døden. Vi evner ikke å forstå det ubegripelige. Jeg er ikke redd døden. Men jeg er redd for det som er skummelt: sykdom og smerte. Det er smerten før døden som er et helvete. Noen dør smertefritt, mens andre går årevis i lidelser. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel ikke brukt det som en premiss? 

Kan sikkert diskuteres. Vi trenger ikke gå inn i noen tekstanalyse.

Du har fortsatt ikke forklart hvorfor det ha en hensikt, da.

Skrevet
Akkurat nå, Hank Amarillo skrev:

Kan sikkert diskuteres. Vi trenger ikke gå inn i noen tekstanalyse.

Du har fortsatt ikke forklart hvorfor det ha en hensikt, da.

Du må gjerne foreta en tekstanalyse hvis det er interessant for deg😏 Jeg har aldri sagt at det MÅ ha en hensikt, bare at jeg synes det er mer utrolig at alt skal være tilfeldig enn at det er en hensikt bak. Dette startet som en spennende tråd med interessante tankespinn og innfallsvinkler. La det forsette å være det🙂

Skrevet

Er det bare menneskene som får lov til å leve videre i det parallelle universet som døde? Hva med kuer? Alle fugler? Alle maur og insekt? 

Det pararelle universet måtte jo blogg fryktelig fullt om alle døde fikk komme dit.... for er man dø, så dør man ikke, bare tenk hvor mange mennesker på jordkloden som har dødd de siste 2000 årene. I et pararellt univers på jordkloden eksosterer de alle sammen På samme tid, fryktelig trangt 

Anonymkode: 03da8...fa8

Skrevet

Dette startet som en spennende tråd med interessante tankespinn og innfallsvinkler. La det forsette å være det🙂

Altså...

Skrevet

Er det bare menneskene som får lov til å leve videre i det parallelle universet som døde? Hva med kuer? Alle fugler? Alle maur og insekt? Fisk?

Det pararelle universet måtte jo blitt fryktelig fullt om alle døde fikk komme dit.... for er man dø, så dør man ikke, bare tenk hvor mange mennesker på jordkloden som har dødd de siste 2000 årene. I et pararellt univers på jordkloden eksisterer de alle sammen På samme tid, fryktelig trangt 

Skrivefeil 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...