Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, jeg vet at de er døde, men tenk om de allikevel eksisterer i en parallell virkelighet og kan se hva vi holder på med i vår lille jammerdal. Tenk om de er klar over deres tilstand nå, vet at de har gått videre og ser tilbake på den verdenen hvor de var oss en gang. Kanskje har de fått ny og stor innsikt i hva dette dreier seg om. Kanskje trenger vi ikke stresse så veldig som om hver dag var den aller siste og gjøre mange dumme ting for å liksom ikke gå glipp av alt livet helt sikkert handler om. Tror vi. Kanskje gjør vi dette med å leve veldig fattig? Har helt feil materielle verdier og målbare mål. Stress. Angst. Kanskje vi ikke trenger å være engstelige og redde for døden? Kanskje går det nokså mentalt og sjelelig smertefritt for seg når vi dør. Det bare ser litt brutalt ut i øyeblikket det skjer for en del av de som dør. Noen bare sovner bort, sklir over og så er de døde på jorden og levende et annet sted? 

P.s. jeg er åpen for alt, siden vi ikke vet noe som helst sikkert. Det kan finnes en Gudemening med livet etter livet etter livet. Kanskje ikke. I dag tenker jeg veldig på temaet. Hva tror du om dette? 

Anonymkode: 06c6e...964

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ligger seks fot under på kirkegården 

• Liker 3
Skrevet

De døde er enten i helvete eller i himmelen. 

Anonymkode: d5d4e...ba5

Gjest SmokeyEye
Skrevet

Når man dør slutter man å eksistere. Det er ikke mer avansert enn det. 

Gjest SmokeyEye
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For en genial hersketeknikk. 

Skrevet

I en annen dimensjon. De er omkring oss.

Anonymkode: cf70b...227

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, jukkapalme skrev:

De ligger seks fot under på kirkegården 

Det som en gang var en kropp og inneholdt et menneske ligger der. Mennesket er borte. :) 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De døde er enten i helvete eller i himmelen. Anonymkode: d5d4e...ba5

Alle har rett til å ha sin mening, men jeg syns det der høres veldig kjedelig ut. :) 

5 minutter siden, SmokeyEye skrev:

Når man dør slutter man å eksistere. Det er ikke mer avansert enn det. 

Det blir spennende å se hvordan det der blir når den tid kommer. Returnerer du til KG da og forteller om det når du skjønner at du tok feil? ;) 

I en annen dimensjon. De er omkring oss. Anonymkode: cf70b...227

Det er meget mulig. :) 

• Liker 3
Skrevet

Vil gjerne tro de ser oss og er med oss i et annet univers. Men vet ikke om jeg klarer å tro på det. Er ikke religiøs og tenker at de er borte for alltid. Har mistet mange nære og savnet er der for bestandig, men tenker at de har fred. 

Anonymkode: 4ea55...620

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du nesten lese din bibel. Kun noen utvalgte kom opp, de andre ligger i dvale i jorden frem til Gud kommer ned på vår jord og bla blablabla.

Alle er jo ikke redd for å dø. Min skrekk er jo at det er noe etter. Skal man lissom aldri få fred?

De døde menneskene lever jo videre i oss andre som kjente de, og mange kun gjennom gener.

Anonymkode: a8452...a26

• Liker 2
Skrevet

De er der vi var før vi ble født. Ikke-eksisterende. 

Anonymkode: 17cd8...a26

• Liker 5
Skrevet

De er der vi var før vi ble født. Ikke-eksisterende. Anonymkode: 17cd8...a26

Hvis vi var der og de er der, så må det da eksistere noe å eksistere i? :klo: 

• Liker 2
Skrevet

Det ble for inviklet å tenke seg ja. :fnise: 

Skrevet

De eksisterer ikke lenger, på lik linje med før de ble født.

Anonymkode: 65420...f27

Skrevet

Jeg tror sjelen (eller energien om du vil) lever videre i en slags mellomtilstand, slik som den gjorde før man ble født. Det høres utrolig ut, men ikke så utrolig som at alt som "bor" i et menneske bare kommer fra intet og forsvinner i intet! Hvorfor fødes vi da, liksom, og utvikler oss hele livet? Hva er hensikten? Jeg var der da min farmor døde, og det er definitivt en markant endring som skjer idet et menneske dør! Kroppen ble på en måte bare et tomt skall, og det føltes helt annerledes, selv om hun hadde ligget helt stille i koma i flere dager allerede! Jeg tror vi mennesker skal godta at det ikke er alt vi kan eller skal forstå, og at det finnes så mye mer enn det vi ser! Kanskje forstår vi det en dag?

Anonymkode: ae912...7cc

• Liker 5
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror sjelen (eller energien om du vil) lever videre i en slags mellomtilstand, slik som den gjorde før man ble født. Det høres utrolig ut, men ikke så utrolig som at alt som "bor" i et menneske bare kommer fra intet og forsvinner i intet! Hvorfor fødes vi da, liksom, og utvikler oss hele livet? Hva er hensikten? Jeg var der da min farmor døde, og det er definitivt en markant endring som skjer idet et menneske dør! Kroppen ble på en måte bare et tomt skall, og det føltes helt annerledes, selv om hun hadde ligget helt stille i koma i flere dager allerede! Jeg tror vi mennesker skal godta at det ikke er alt vi kan eller skal forstå, og at det finnes så mye mer enn det vi ser! Kanskje forstår vi det en dag?

Anonymkode: ae912...7cc

Samme trur jeg

Anonymkode: 29e39...5a0

• Liker 1
Skrevet

Man slutter å eksistere. Mennesker har ikke sjel.

Anonymkode: aabd0...f29

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Rart at det er så mange "blå brukere" her i dette temaet. Jeg står frem og sier: jeg tror på at det er meget mulig
at vi og de har parallelle eksistenser i samme tid og rom. Kan vi ikke si at det har vi ikke, så er det mulig.  
Jeg er ikke troende til alt, jeg er sunt skeptisk, men jo, jeg er åpen for "ting". Mulighetene er kanskje flere enn vi
klarer å tenke oss.   :)    

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

De er borte de eksisterer ikke lengre, på samme måte som før vi ble født. 

Skrevet

Jeg er helt overbevist om at de " er der" og ser oss. Jeg har bedt om tegn fra døde og fått så rørende tegn at jeg er ikke et sekund i tvil  . Våre kjære er der og passer på oss, det gir meg trygghet til å leve videre. 

Anonymkode: 34d83...a83

• Liker 5
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Catalina Culès skrev:

De er borte de eksisterer ikke lengre, på samme måte som før vi ble født. 

Hvordan forklarer en alle de små ungene som fra de klarer å gjøre seg forstått, forteller om andre liv de har levd?
Jo eldre de blir, jo mere detaljer kommer det og når de blir tatt med til byen og stedet de snakker om, så går de rett
mot et hus og sier der bodde jeg og min kone/mann og ungene våre. Der borte bor *navn oppgis* og der bor han
som tok livet av min far....masse detaljer oppgis og alt stemmer. Det er rare greier i såfall, hvis alle de ungene i hele
verden er små brikker i et velregissert narrespill satt i scene av...Gudene vet? Jeg tror at det er ekte saker. :jepp: 

Endret av Hoppetaujenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...