Gå til innhold

Jeg er sprekkferdig.....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er ikke langt på vei (8 uker), og har så lyst til å fotelle det til foreldrene våre, men han mener vi bør vente til det har gått 3 mnd. I tilfelle noe skulle gå galt, men da ville jeg jo hvertfall at de skulle vite det....

3 måneder - det er jo så lenge til - og jeg, jeg erhelt sprekkferdig.....

Noen som har tanker om dette?

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg er bare 4+4 og skal fortelle det til mamma og pappa på tirsdag. Har venta så lenge med å bli gravid og har drømt om å kunne fortelle de akkurat dette.

Det er forresten 2 venninder av meg som også vet det, klarer ikke å holde kjeft om dette.

Og hvis jeg skulle miste så er det jo godt å ha noen rundt seg til å trøste.

Men det er jo noe både mannen din og deg må være enige om. Heldigvis er mannen min like sprekkeferdig som meg så da går det jo bra.

Skrevet

Hei!

Min mann var også veldig for at vi skulle vente tre mnd... Men jeg fikk gjennomslag for at vår nærmeste familie iallefall skulle få vite det. Så fikk jeg bare holde det inni meg for de andre... Uansett gikk det gradvis når vi fortalte det, jeg tror mine nærmeste venninner fikk vite det når jeg var ca en mnd på vei, pga. mitt utdrikkningslag...

Snakk sammen og inngå et kompromiss. Dere må bli enige sammen!

Skrevet

Jeg synes dere bør fortelle det til deres foreldre, det ville iallefall jeg ha gjort! Min søster mistet sitt første barn etter fire mnd, og hun var veldig glad for at familien og de nærmeste vennene var klar over situasjonen og forsto hvorfor de var så ulykkelige... Det hjelper å ha noen rundt seg...

Pumpkin :wink:

Gjest motorrypa
Skrevet

gratulere med baby på vei

vet hvordan det er å være sprekkferdig.

var 6 uker da jeg fant ut jeg var gravid.

mine omstendigheter var kanskje litt annerledes da min samboer ikke ville ha barnet og jeg gjerne ville beholde.

visste ikke hverken ut eller inn i mange uker . men jeg fortalte det til nærmeste familie og har hatt veldig god støtte i dem gjennom hele greia så langt i prosessen.

uansett hva som skjer frem i svangerskapet så vil du nok mest sannsynlig ha god støtte i familien din frem i tiden som kommer.

ting kan jo selvfølgelig gå galt, men i de fleste tilfeller så går det jo helst bra da.

det er jo bare å si det til familien din og eventuelt hans og be dem om å holde det for seg sjøl en stund fremover så ikke hele verden får vite det med en gang

klem motorrpa 23+5

Skrevet

Jeg synes det er greit å fortelle det til den nærmeste familien før 3 mnd er omme jeg. Hvis det skulle gå galt så er det fryktelig godt å ha noen rundt seg som kan trøste og forstå. Å gå igjennom en abort selv om dere er 2 kan være hardt nok det.

Lykke til videre med graviditeten din :blunke:

Skrevet

Hvis det skal gå galt er det jo like greit at familie vet det , flere til å støtte en gjennom en tung tid isåfall.

Og slik som det er nå, flere til å glede seg sammen med dere,, ;)!!

lykketil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...