Gå til innhold

Utdanning under delvis permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Litt usikker om det er her jeg burde ha skrevet eller spurt om min sak, men jeg prøver likevel. 

Jeg er ferdig med mammapermisjon i oktober. Mannen skal være ferdig med sin pappapermisjon neste år i februar. MEN det blir også den dagen jeg skal begynne å ta kurs/utdanning under Folkeuniversitetet fra februar til mai. Kurset er en kombinert undervisning og kommer til å ha en samling totalt 3 uker i løpet av tre måneder. Babyen skal ikke begynne i barnehagen ennå for dette har vi bestemt allerede. Hun blir ett år i mars og jeg vurderer å søke en delvis permisjon uten lønn fra jobben min. Slik at jeg får færre dager på jobb.

Forresten, jeg er utdannet sykepleier i Filippinene og jobber som helsefagarbeider for drøyt 8 år nå. Jeg mangler kun 60 studiepoeng for å få en autorisasjon som sykepleier i Norge. Dette kurset kommer jeg til å betale selv og ikke gjennom kommunen. 

Spørsmål: Er det lov å delta på et kurs eller utdanning mens man har delvis permisjon?  Kan man kreve da økonomisk støtte på det kurset jeg kommer til å ta? 

Takk for svar på forhånd :)

Anonymkode: 70293...363

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...