AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #21 Del Skrevet 24. september 2020 En jeg kjenner lot som han hadde agorafobi. Da slapp han. Anonymkode: 72668...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #22 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg gikk igjennom på sesjon og var innkalt til luftforsvaret, men så fikk jeg læreplass i en tid det var store nedgangstider i bransjen, så jeg ville heller ta den sjansen mens den var der. Sendte mail om at jeg hadde fått læreplass, og fikk svar tilbake at det var godkjent og at jeg ikke var planlagt innkalt videre. Bare slapp av, det er så mange som ønsker seg inn i forsvaret at de ikke trenger å ta inn sånne som meg og deg. Anonymkode: 9162a...381 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 24. september 2020 #23 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg slapp unna ved å nevne at jeg hadde dårlig syn, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #24 Del Skrevet 24. september 2020 2 timer siden, AnonymBrukern skrev: Hvis du virkelig vil gjøre hva som helst kan du for eksempel møte opp full ellerno🤣🤣🤣🤣 Det var en lege som gjorde det en gang. Drita full, spy i skoene og Baileys i håret. Han ble meldt til helsetilsynet og mistet lisensen. Om man er ærlig på at man ikke har lyst i det hele tatt så er det stor sannsynlighet for at man slipper. Det koster noen hundre tusener å utdanne en soldat og de har ikke lyst til å kaste de pengene på noen som gir faen. Man kan også søke om fritak/utsettelse pga. studier. Evt. Kan man si at man er pasifist. Generelt vil jeg si at det er lite lurt å forsøke å lyve seg unna tjeneste da ganske mange finner ut i voksen alder at forsvaret har mange interessante stillinger. Om du på død og liv har lyst til å lyve deg unna tjenesten så er kanskje beinhinnebetennelse, akillessenebetennelse eller ryggvondt der du bør legge aksjene dine, men du trenger da legeerklæring. Anonymkode: 9765c...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBrukern Skrevet 24. september 2020 #25 Del Skrevet 24. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var en lege som gjorde det en gang. Drita full, spy i skoene og Baileys i håret. Han ble meldt til helsetilsynet og mistet lisensen. Om man er ærlig på at man ikke har lyst i det hele tatt så er det stor sannsynlighet for at man slipper. Det koster noen hundre tusener å utdanne en soldat og de har ikke lyst til å kaste de pengene på noen som gir faen. Man kan også søke om fritak/utsettelse pga. studier. Evt. Kan man si at man er pasifist. Generelt vil jeg si at det er lite lurt å forsøke å lyve seg unna tjeneste da ganske mange finner ut i voksen alder at forsvaret har mange interessante stillinger. Om du på død og liv har lyst til å lyve deg unna tjenesten så er kanskje beinhinnebetennelse, akillessenebetennelse eller ryggvondt der du bør legge aksjene dine, men du trenger da legeerklæring. Anonymkode: 9765c...f8d Ts har jo ikke startet å studere engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 24. september 2020 #26 Del Skrevet 24. september 2020 Jeg tror nok Forsvaret har såpass mange egnede og motiverte mennesker som vil inn at om du sier rett ut at du overhodet ikke ønsker å avtjene verneplikten tror jeg nok du slipper. Eventuelt kan du bruke "samvittighetsgrunner" for å bli fritatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Repus Asserts Skrevet 24. september 2020 #27 Del Skrevet 24. september 2020 Du kan si at du er pasifist og/eller bruker rusmidler/hasj. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 24. september 2020 #28 Del Skrevet 24. september 2020 Bror min fikk utsatt verneplikten til han hadde fullført studiet sitt;) Så det er mulig å få den utsatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #29 Del Skrevet 25. september 2020 Tja, det kommer an på hvor du bor om du slipper førstegangstjeneste eller ikke. I enkelte distrikter trenger de folk til Heimevernet, og da kaller de inn folk uavhengig av motivasjon. Jeg jobbet med flere soldater som ble kalt inn selv om de sa at de absolutt ikke ønsket seg inn i Forsvaret. Men når de først var der trivdes de aller fleste, og noen av dem fikk faktisk jobb som grenaderer (vervede soldater) etter førstegangstjenesten. Anonymkode: bc694...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #30 Del Skrevet 25. september 2020 Er bare å si at du ikke liker våpen. Men mulig du da m inn i Sivilforsvaret Anonymkode: f48d5...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #31 Del Skrevet 25. september 2020 Skjønner ikke hvorfor du ble kalt inn til intervju i det hele tatt. På det skjemaet man får tilsendt, svarte jeg bare så negativt som mulig på alt. Kan ikke svømme, føler meg ikke trygg rundt våpen, psykiske problemer, bruker rusmidler osv... aldri hørt et pip fra forsvaret etter. Helt perfekt. Jeg har ikke tid til å leke speider i skogen. Anonymkode: 9a8c5...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 25. september 2020 #32 Del Skrevet 25. september 2020 On 9/24/2020 at 4:21 PM, AnonymBruker said: Alle burde dratt i militæret. Det er en viktig erfaring. Anonymkode: fceaf...f85 For noe sprøyt. Militæret passer dårlig for veldig mange, og med dagens verdenssituasjon er det ingen grunn til at vi skal tvinge folk til å avtjene verneplikt her i landet. Verneplikten gjør liten nytte og koster skattebetalerne jævlig mye penger. La folk som har lyst bli yrkessoldater og slutt med pengesluket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #33 Del Skrevet 25. september 2020 Dem burde heller ha spisset førstegangstjenesten mot digitale forsvarsferdigheter - rett og slett digitale "ting" en skal kunne. Så kunne de hatt flere teoretiske fag, militære taktikker og sikkerhetsstudier. Kanskje hacke, kanskje programmere eller whatever. Å håndtere "vanlige" våpen nå det første året er egentlig ikke noe vits omtrent. En må lære seg ting en kan ta med seg også ut i det sivile arbeidslivet hvis en ikke ønsker å gå videre i militæret og stige i gradene. Det er uansett mange nok motiverte søkere som ønsker seg inn dit, siden antallet ledige plasser er ikke mer enn 8.500. Så det er ikke akkurat vanskelig å fylle disse når begge kjønn skal tas med. Husker da jeg måtte inn på sesjon på tidlig / midten av 2000-tallet. Det var veldig gammeldags det vi skulle gå gjennom. Måtte løpe rundt i skogen og rykke frem med våpen mot et mål ved å gjemme seg bak trær. Også skulle vi rydde det og det. Om Russland hadde angrepet oss i løpet av 2021, så spiller det ingen rolle om jeg løp rundt i skogen i noen måneder. Dagens våpen fyres brutalt av fra massive og lange avstander. Det er en veldig liten sjanse for at vi hadde fått sett en eneste russisk soldat face-to-face. Russland hadde fyrt av Kalibr Land Attack Cruise Missiles fra ubåter, fra bakken og fra lufta mot diverse militære mål i Norge og ingen vanlig soldat har noe som helst peiling på å kunne forsvare seg mot disse missilene. Vi har svært begrenset med systemer som kan ta den disse missilene. Så hadde vi blitt pepret vilt med Rocket Artillery fra 200 kilometers avstander, og sikkert Iskander missiler fra 500 kilometers avstand. Bombeflyene hadde fyrt av andre Air-To-Ground missiler mot norske mål, også hadde Putinist Troops ha rykket frem enkelt med panser og kampfly, S-400 SAM systemer, artillerier og helikoptre. Helikoptrene og kampflyene hadde ryddet veien for panser og IFV, APCs, artilleriene ++. Så vi har egentlig ingenting for å stoppe denne teoretiske fremrykkingen til Russland. Derfor burde vi heller blitt trent opp for å forstyrre digital kommunikasjon og signaler. Russere har en del kunnskap selv her, med jammers. Å løpe rundt i skogen hjelper ingenting, for det er ikke skogen russere ville ha okkupert. Vi måtte isåfall ha trent på Urban Warfare, men da er vi igjen inne på dette med langtrekkende våpen da russere har våpen med langt større rekkevidde enn vi. I dagens krig er blant annet rekkevidde veldig viktig. Da er du den som kan fyre av først, mens den andre parten må enten gjemme seg eller forsvare seg desperat. Bare se på Midt-Østen og ISIS. På et tidspunkt virker ISIS uovervinnelige i 2014 - 2015, men når flystyrkene kom på plass og kunne angripe dem langt fra avstand, så var det over og ut. USA, Russland og andre anti-ISIS styrker dominerte lufta fullstendig 100%, og det samme gjelder havet / sjøen. Så da var det bare å angripe brutalt alt som er på bakken, hele tiden. Anonymkode: a2b65...1ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #34 Del Skrevet 26. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dem burde heller ha spisset førstegangstjenesten mot digitale forsvarsferdigheter - rett og slett digitale "ting" en skal kunne. Så kunne de hatt flere teoretiske fag, militære taktikker og sikkerhetsstudier. Kanskje hacke, kanskje programmere eller whatever. Å håndtere "vanlige" våpen nå det første året er egentlig ikke noe vits omtrent. En må lære seg ting en kan ta med seg også ut i det sivile arbeidslivet hvis en ikke ønsker å gå videre i militæret og stige i gradene. Det er uansett mange nok motiverte søkere som ønsker seg inn dit, siden antallet ledige plasser er ikke mer enn 8.500. Så det er ikke akkurat vanskelig å fylle disse når begge kjønn skal tas med. Husker da jeg måtte inn på sesjon på tidlig / midten av 2000-tallet. Det var veldig gammeldags det vi skulle gå gjennom. Måtte løpe rundt i skogen og rykke frem med våpen mot et mål ved å gjemme seg bak trær. Også skulle vi rydde det og det. Om Russland hadde angrepet oss i løpet av 2021, så spiller det ingen rolle om jeg løp rundt i skogen i noen måneder. Dagens våpen fyres brutalt av fra massive og lange avstander. Det er en veldig liten sjanse for at vi hadde fått sett en eneste russisk soldat face-to-face. Russland hadde fyrt av Kalibr Land Attack Cruise Missiles fra ubåter, fra bakken og fra lufta mot diverse militære mål i Norge og ingen vanlig soldat har noe som helst peiling på å kunne forsvare seg mot disse missilene. Vi har svært begrenset med systemer som kan ta den disse missilene. Så hadde vi blitt pepret vilt med Rocket Artillery fra 200 kilometers avstander, og sikkert Iskander missiler fra 500 kilometers avstand. Bombeflyene hadde fyrt av andre Air-To-Ground missiler mot norske mål, også hadde Putinist Troops ha rykket frem enkelt med panser og kampfly, S-400 SAM systemer, artillerier og helikoptre. Helikoptrene og kampflyene hadde ryddet veien for panser og IFV, APCs, artilleriene ++. Så vi har egentlig ingenting for å stoppe denne teoretiske fremrykkingen til Russland. Derfor burde vi heller blitt trent opp for å forstyrre digital kommunikasjon og signaler. Russere har en del kunnskap selv her, med jammers. Å løpe rundt i skogen hjelper ingenting, for det er ikke skogen russere ville ha okkupert. Vi måtte isåfall ha trent på Urban Warfare, men da er vi igjen inne på dette med langtrekkende våpen da russere har våpen med langt større rekkevidde enn vi. I dagens krig er blant annet rekkevidde veldig viktig. Da er du den som kan fyre av først, mens den andre parten må enten gjemme seg eller forsvare seg desperat. Bare se på Midt-Østen og ISIS. På et tidspunkt virker ISIS uovervinnelige i 2014 - 2015, men når flystyrkene kom på plass og kunne angripe dem langt fra avstand, så var det over og ut. USA, Russland og andre anti-ISIS styrker dominerte lufta fullstendig 100%, og det samme gjelder havet / sjøen. Så da var det bare å angripe brutalt alt som er på bakken, hele tiden. Anonymkode: a2b65...1ed En oppvisning i å ramse opp alle våpennavn man kan😂 Anonymkode: e0d19...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 26. september 2020 #35 Del Skrevet 26. september 2020 Å ha vært gjennom førstegangstjenesten har gitt meg mange fordeler senere ift jobbsøking. Det viser at man er i stand til å tåle en del. Om du virkelig ikke vil inn i førstegangstjenesten så er det bare til å si at du har slitt en del med en gammel skade i et kne, evt har vondt i ryggen så slipper du nok unna ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #36 Del Skrevet 26. september 2020 På 24.9.2020 den 15.55, questioner skrev: Jeg har funnet et studie som jeg virkelig vil inn på og jeg vil virkelig ikke inn i militæret, og grøsser bare ved tanken av det.. Er det mulighet for å slippe førstegangstjenesten pga. utdanning? Jeg syns det er idiotisk at man skal tvinges inn i militæret. Det burde vært frivillig. Hvis vi en gang skulle ha behov for å forsvare landet vårt, så ønsker ikke jeg at det skal forsvares av menn og kvinner som ikke vil være der 🙄 Det er bare å surve og grine litt og si du ikke vil. Da slipper du sannsynligvis. Kun 16% av gutter gjennomfører og enda færre jenter. Ingen som jobber i forsvaret vil ha umotivert kolleger alikevel. Så de håper nok at du slipper mer en deg. Anonymkode: 503f8...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 26. september 2020 #37 Del Skrevet 26. september 2020 On 9/24/2020 at 3:55 PM, questioner said: Jeg har funnet et studie som jeg virkelig vil inn på og jeg vil virkelig ikke inn i militæret, og grøsser bare ved tanken av det.. Er det mulighet for å slippe førstegangstjenesten pga. utdanning? Jeg syns det er idiotisk at man skal tvinges inn i militæret. Det burde vært frivillig. Hvis vi en gang skulle ha behov for å forsvare landet vårt, så ønsker ikke jeg at det skal forsvares av menn og kvinner som ikke vil være der 🙄 Si at du trolig vil mistrives med undertøy i størrelsene LITEN, VELDIG LITEN OG FORFERDELIG LITEN. Samt at du hater grønne plagg, om så stemmer. Se på dette innlegget som humoristisk, selv om det er snev av sannhet i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. september 2020 #38 Del Skrevet 26. september 2020 Ryddet for brukerangrep. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. september 2020 #39 Del Skrevet 26. september 2020 Idag er det helt frivillig å avtjene førstegangstjeneste. Gud hjelpe oss om vi noen gang kommer i en krig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #40 Del Skrevet 26. september 2020 De burde legge ned hele forsvaret. Idiotisk å sløse bort så mye penger på det tullet. Anonymkode: f5359...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå