Gå til innhold

Ventilator kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventilatoren min er lite brukervennlig og slarkete. 
Hva slags må jeg ha når jeg har ventilasjonsboks i skapet over? 
 Se vedlagt bilde med hodet på skakke 🤪

D8285D42-65A8-44D8-9F17-09FFC2008C32.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Integrert ventilator med utsug.

Altså lufta suges ut...gjennom de sølvfargede rørene. 

Endret av MiniMjau
Skrevet

Ja men da kommer du til å miste avsug på badet. 

Denne du linker til er bare for kjøkken. Du trenger vifte med flere avsug. Villavent eller lignende

Anonymkode: 7bf3f...aa8

Skrevet

Jeg skal ikke bytte hele boksen i skapet, jeg skal bytte ventilatorhetten som er under skapet, da skyvedelen er slarkete, og knappene for betjening og lys er idiotisk plassert. 
Helst ville jeg hatt en der lys og avsug kommer på når man drar ut glassplaten. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan lager jeg 100mm hull i betongvegg?

Anonymkode: 58626...c39

Du ringer en med rette redskapen, feks en 100mm borekrone og rette redskapen til å drive den. Hva har det med min skranglete ventilator å gjøre? 

Skrevet

Jeg tror ikke at du kan bare bytte hette med den du linker til.

Den som du linker til skal ikke kobles på en sånn anlegg som du har. Den har innebygd vifte og da kommer du til å ha vifte på vifte. Da får du lukt fra kjøkkenet spredt over gangen og badet.

Det som du kan gjøre er :

beholde dagens anlegg for bad og gang men da må du demontere styringsenhet og beholde den for å styre luft i gangen og badet og koble separert vifte du linker til med egen utkast gjennom vegg. Da blir det 2 vifte anlegg du har.

eller du kan kontakte produsent av dagens anlegg og se hva slags hetter de har ,for så å bytte denne ut.

Anonymkode: 7bf3f...aa8

Skrevet

Det kan ikke bli verre enn det er uansett, røykvarsleren går hver gang jeg steker biff og den smaker ikke svidd 🤪 Leilgheten er bare 50 kvadrat så det skal godt gjøres at ikke matlukten brer seg uansett. 

Flexit USV står det på den oppi kjøkkenskapet. Var noen tusen for ny hette. 
Da får jeg heller leve med at den ikke starter av seg selv når man trekker ut den slarkete delen, og at knapper til lys og vribryteren er på undersiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...