Gjest treningens Skrevet 24. juli 2005 #1 Skrevet 24. juli 2005 Jeg trener nesten hver dag hjemme. da til trenings videoer. Men så sa kjæresten min her om dagn at jeg burde trene på et senter, og det fordi man har tilgang til alle aparater osv. Det jeg lurer på, trener man rett og slett bedre på et senter? Jeg er veldig viljesterk, og liker veldig godt å trene hjemme. Har det meste av treningsutstyr også, så jeg funderer på om jeg behøver å melde meg inn på et senter? Man får vel like mye utbytte av treningen hjemme så fremt man ikke sluntrer unna?
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2005 #2 Skrevet 24. juli 2005 (endret) Hvis du skal trene like effektivt hjemme, trenger du endel utstyr, blant annet vekter som du kan bygge på etterhvert som du blir sterkere. I begynnelsen går det bra med kroppen som motstand, men etterhvert trenger du mer utfordring. Her en dag tenkte jeg litt på hva jeg ville trenge av utstyr hvis jeg bare skulle trene styrke hjemme, og kom fram til at jeg ville trenge en vektstang pluss skiver i forskjellige styrker, deretter en benk, matte og regulerbare manualer. Hvis du har det du trenger av utstyr, og ellers er flink til å motivere deg, ser jeg ikke hvorfor du ikke skal fortsette å trene hjemme. Endret 24. juli 2005 av Lilith
Hjalmarlover Skrevet 24. juli 2005 #3 Skrevet 24. juli 2005 Jeg trener på treningssenter og det er to hovedgrunner til det. Det ene er at nåe jeg betaler for hver mnd er jeg liksom nødt til å trene....blir ihvertfall vanskeligere å sluntre unna. Nå har det i grunnen aldri vært et problme for meg,forsi jeg liker å trene,men det er allikevel et lite puff i baken.... Andre grunnen til det er at på et treningsentre er det masse apparater(du kan få trent alle muskler og alle deler av kroppen på èn treningsøkt),det er masse morsomme timer man kan ta og da trener man jo med andre. det er instruktører der som kan hjelpe deg med å skrive treningsprogram, hvordan man utfører øvelser eller hjelpe deg til å finne ut hva man bør gjøre for å klare målene sine. Men når det er sagt...jeg har full forstålese for de som ikke vil bruke penger på å gå på et treningsentre. Det viktigste er at holder kroppen i form og liker det man driver med. Jeg vet også om mange som bare har kort på senter i vinterhalvåret og trener ute ellers-det er jo også greit. Selv synes jeg det er noe helt annet å kunne gå på fjellet enn på en tredemølle,svømme ute istedet for i et baseng osv...å trene inne på et senter frister egentlig ikke så mye om sommeren. Og naturopplevelsen og ofte mye mer spenning på for eks en sykkeltur i skogen kan ikke sammenlignes med en spinningtime...synes jeg! men som Lilith var inne på over....det å ha noen vekter,stor treningsball,videoer gjør jo at du kan trener ganske mye hjemme. Og løpe,sykle,gå kan man jo gjøre alle steder,så...
Gjest kenneth Skrevet 24. juli 2005 #4 Skrevet 24. juli 2005 Det er jo mange måter å trene på. Hvis du klarer å motivere deg til å trene hjemme, er dette en egenskap du skal være glad for! Men for folk flest er "hjemmetrening" ikke et alternativ. De fleste trener vel rett og slett for å holde seg i form, ikke nødvendigvis bygge kropp. I så fall kommer man langt uten vekter. For mange er vel også det sosiale aspektet tellende. Samt motivasjonsfaktoren, ved å benytte instruktører osv. Det er vel eks. mye aerobic som utføres som vel kunne vært gjort på egenhånd, på stuegulvet. Men det var motivasjonen da... Selvsagt gir også treningssentrene muligheter man ikke har hjemme, men hvis du trener bra på egen hånd, måman jo ikke bruke 400-500 grunker eksta pr. mnd.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2005 #5 Skrevet 25. juli 2005 Jeg liker best å jogge når jeg skal trene, og det er veldig greit om sommeren og her i trondheim for her bor jeg nærme marka. I Oslo derimot hvor jeg blir boenede i et år nå , bor jeg så og si i sentrum ,og det er uaktuellet å løpe rundt uten hund og der hvor det er masse folk. Jeg ser derfor ikke noe annet alternativ enn treningssenter i Oslo da..
Pauline Skrevet 25. juli 2005 #6 Skrevet 25. juli 2005 Det er ganske mange som har ulike treningsaparater stående og støve ned i kjelleren. I teorien hadde det jo vært kjempefint viss en hadde brukt dem. Det er jo gratis, eller nesten gratis å trene hjemme. Vi har en slags stepmaskin i kjelleren. Jeg gidder ikke bruke den. I tillegg har vi et aparat til å trene vekter. Den er for lett for mannen min og for kjedelig for meg. I steden trener vi begge 3 - 4 ganger i uka på studio. Det hadde jo vært lurt å bruke det som står i kjelleren, men jeg kommer ikke i gang. Derfor beundrer jeg deg som klarer det. Selv liker jeg og det sosiale på treningssenteret. Senteret ligger heldigvis i rusle avstand hjemmefra, så jeg slipper å ha dårlig samvittighet for lang reise. Dersom du føler du får trent alle muskelgrupper + kondisjon hjemme, hadde ikke jeg giddet å betale tusenvis av kroner i året på et studio. Det viktigste er uansett at vi trener!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå