Gå til innhold

Føler venninne devaluerer forholdet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min aller beste venninne har kjent meg gjennom hele livet, og nå har jeg funnet en mann som jeg virkelig liker, og trives med.
Det er veldig tidlig i forholdet, og jeg vet at det tar lang tid å virkelig bli kjent.
Men så langt er dette mannen jeg vil ha, og vi liker hverandre like godt.
Det har gått en del uker nå, og han sa han elsker meg.
Jeg delte det med henne og fikk egentlig bare "det er for tidlig å elske deg dypt", osv.

Sånn har det vært hele veien - hun sier hun er glad på mine vegne, men må HELE tiden minne meg på at "ting kan skje", "det er enda veldig tidlig", "dere må huske å ikke bygge et liv sammen for fort", +++.

Jeg kjenner jeg blir litt utafor, for hver eneste deling fra min side om hvor godt dette er, og at denne mannen faktisk er det beste som har hendt meg, blir sparret med "pass på, pass på, pass på".
Har forsikret henne om at jeg har hodet på plass, vi rusher ingenting, og viktigst av alt har han og jeg en veldig gjennomsiktig og åpen dialog, om det aller meste.

Vet ikke om jeg lurer på noe, ville egentlig lufte frustrasjonen, syns det er sårt å kjenne på at jeg ikke kan dele alle de hyggelige tingene med henne, men må holde igjen inntil jeg antar når hun mener det er gått lang nok tid for å tydeligvis kan like hverandre så godt som vi gjør.

Anonymkode: 937d8...efd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er nok sjalu. Drit i henne om hun ikke kan dele gleden din. Seriøst. Ikke snakk mer med henne Om kjæresten, for dere begge din del. Hun klarer ikke være glad på dine vegne. Kanskje sliter hun på denne fronten selv.. 

Hun kan likevel være en god venninne, selv om hun bare ikke evner å dele gleden din på akkurat dette feltet. Sier som Elsa; let it go.

Nyt kjæresten din, og aksepter at venninna di har sine begrensninger.. :) 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hun passer på deg, og vil ikke at du skal bli såret. Hun vet hvordan menn kan være. Fryd og gammen først....Så vil de ikke mer. 

Endret av MiniMjau
  • Liker 4
Skrevet

Høres ut som om hun prøver å passe på deg. Antageligvis så hører hun noe du ikke gjør i bobla de. 

Anonymkode: 860c5...de3

• Liker 6
Skrevet

Jeg kunne i noen situasjoner vært venninnen din som ber deg om å ta ting litt rolig. 

For eksempel hvis du er den typen person som alltid går "all in" fra første sekund, og som kommer og vil gråte på skulderen min to uker senere.  Da ville jeg sagt som venninnen din.

Anonymkode: a33f1...96d

• Liker 6
Skrevet

Klok venninne. Ingen elsker noen etter "flere uker", med mindre man er veldig enkelt møblert i hodet.

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, MiniMjau skrev:

Hun passer på deg, og vil ikke at du skal bli såret. Hun vet hvordan menn kan være. Fryd og gammen først....Så vil de ikke mer. 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om hun prøver å passe på deg. Antageligvis så hører hun noe du ikke gjør i bobla de. 

Anonymkode: 860c5...de3

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne i noen situasjoner vært venninnen din som ber deg om å ta ting litt rolig. 

For eksempel hvis du er den typen person som alltid går "all in" fra første sekund, og som kommer og vil gråte på skulderen min to uker senere.  Da ville jeg sagt som venninnen din.

Anonymkode: a33f1...96d

12 timer siden, Bernardette skrev:

Klok venninne. Ingen elsker noen etter "flere uker", med mindre man er veldig enkelt møblert i hodet.

Ja, og nei.
Jeg har ingen lang historie med å hoppe inn for tidlig, eller velge for fort.
Jeg tipper hun bare "passer på", ja. Men nå er det så veldig devaluerende hver eneste gang, hun kommer med pekefingre og formaninger, og kan ikke bare si at hun er glad på mine vegne, og legge vekk kritikeren én gang.
Jeg klarer å passe på meg selv, og har forklart henne flere ganger at jeg syns tempo er ok, for meg.
Hva hun skal se som ikke jeg ser er beyond me, jeg tror ikke hun ser feil på han i det hele tatt, men bare stoler ikke på at jeg kan ta gode avgjørelser selv åpenbart, og at det handler mye om at det hennes way eller the high way... hun har visst fasiten.
Kjenner jeg blir utafor over å ikke egentlig kunne dele hyggelige med henne.

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og nei.
Jeg har ingen lang historie med å hoppe inn for tidlig, eller velge for fort.
Jeg tipper hun bare "passer på", ja. Men nå er det så veldig devaluerende hver eneste gang, hun kommer med pekefingre og formaninger, og kan ikke bare si at hun er glad på mine vegne, og legge vekk kritikeren én gang.
Jeg klarer å passe på meg selv, og har forklart henne flere ganger at jeg syns tempo er ok, for meg.
Hva hun skal se som ikke jeg ser er beyond me, jeg tror ikke hun ser feil på han i det hele tatt, men bare stoler ikke på at jeg kan ta gode avgjørelser selv åpenbart, og at det handler mye om at det hennes way eller the high way... hun har visst fasiten.
Kjenner jeg blir utafor over å ikke egentlig kunne dele hyggelige med henne.

vet du, jeg har også to veninner som har»fasiten» på alt. være seg livsstil, helse, dietter-og menn!

har vært sammen med kjæresten min noen år, men får stadig høre hvor ustabile vi er fordi det var slutt en gang på desse årene😕går ikke i glemmeboken. og hjelpes, jeg har for mye skader til å bruke samme treningsprogram som en veninne. eller kopeiere diett da jeg har både ibs og cøliaki🙈😬

Anonymkode: 6f785...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...