Gå til innhold

Hva gjøre med lillebror ved henting i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste barnet vårt har nettopp fått en lillebror. Men hva skal jeg gjøre når jeg henter i barnehagen? 

Skal lillebror vente i bilen eller skal jeg ta han med i bilstolen. Det eldste barnet kan ikke helt gå enda (1år og 3 måneder), så da må jeg bære eldste og bilstolen. 

Hvordan skal dette gjøres?

Anonymkode: 6e7bd...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør selvsagt ikke sette igjen minste i bilen! Skaff barnevogn som du kan feste til bilstolen feks.

Anonymkode: ce60f...cf3

• Liker 27
Skrevet

Jeg hadde med minste enten i bilstol, vogn eller bæresjal. 

Anonymkode: 3b7a9...e5e

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldste barnet vårt har nettopp fått en lillebror. Men hva skal jeg gjøre når jeg henter i barnehagen? 

Skal lillebror vente i bilen eller skal jeg ta han med i bilstolen. Det eldste barnet kan ikke helt gå enda (1år og 3 måneder), så da må jeg bære eldste og bilstolen. 

Hvordan skal dette gjøres?

Hvor langt unna er bilen fra barnehagen? Det er litt vesentlig om du lar lillebror være i bilen, ha med babycall feks. 

Anonymkode: 3fd05...d5f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor langt unna er bilen fra barnehagen? Det er litt vesentlig om du lar lillebror være i bilen, ha med babycall feks. 

Anonymkode: 3fd05...d5f

NEI, man lar ALDRI en baby være alene!!!

• Liker 33
Skrevet (endret)

Trill minste inn i bhg i bilstol på vognunderstell. Da har du hendene fri til å hente samt ivareta største. Har du lang vei å gå bruker du søskenvogn, evt vogn og bæresjal. Du setter ikke igjen et hjelpesløst barn i bilen. 

Endret av Huset
  • Liker 8
Skrevet

Du lar selvsagt ikke baby være alene i bilen..

Du bærer baby i bilstol i en hand og bærer eldste med andre. Hvis du ikke klarer det tar du baby i bæresele eller i vogn 

Anonymkode: 8be51...a5d

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde som regel babyen i bilstol i begynnelsen. Noen ganger hadde jeg storesøster i bæresele, noen ganger bar jeg på hofta. Det var tungt, men det gikk da på et vis. Storesøster kunne gå selv, men var ikke så stødig og var i tillegg vant til å bli båret inn i barnehagen. Nå har babyen blitt så stor at jeg ikke orker å bære henne i bilstolen, men samtidig har storesøster kommet i en "gå selv!" periode. Så da har jeg babyen i bæresele. 

Anonymkode: dc989...8ac

Skrevet

Syns også det er ugreit å la minste være i bilen, men har hørt mange gjør det slik her. Har ikke mulighet til å kjøpe en egen barnevogner bare for å hente eldste i barnehagen.  Er også litt styr med kaldt og vått og bæresjal til minste.  Barnehagen har også sent ut skriv om at de ikke ønsker at man tar med søsken, men man må vel kunne ta med en så liten baby?

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Syns også det er ugreit å la minste være i bilen, men har hørt mange gjør det slik her. Har ikke mulighet til å kjøpe en egen barnevogner bare for å hente eldste i barnehagen.  Er også litt styr med kaldt og vått og bæresjal til minste.  Barnehagen har også sent ut skriv om at de ikke ønsker at man tar med søsken, men man må vel kunne ta med en så liten baby?

Ts

Men for f da, kjøp en billig bruktvogn.

Enkelte burde tenke mer med hodet og mindre med tissen når de bestemmer seg for å reprodusere

Anonymkode: 8d5ff...5de

• Liker 17
Skrevet

Ts

du trenger ikke kjøpe en egen barnevogn. Du kjøper adaptere til det vognunderstellet du allerede har, slik at du kan klikka bilstolen rett på det understellet. 

• Liker 9
Skrevet

Men for f da, kjøp en billig bruktvogn.

Enkelte burde tenke mer med hodet og mindre med tissen når de bestemmer seg for å reprodusere

Anonymkode: 8d5ff...5de

Å herregud! Skal jeg kjøpe en egen vogn for å feste bilstol til (noe jeg ikke er sikker på går med bilstolen vi har) bare for å gå hundre meter inn så ut av barnehagen?!

Ts

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Herregud, ikke vær så tafatt. 

Anonymkode: 65cd5...3e6

• Liker 22
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud, ikke vær så tafatt. 

Hvorfor syns du jeg er tafatt egentlig?

Ts

• Liker 2
Skrevet

Å herregud! Skal jeg kjøpe en egen vogn for å feste bilstol til (noe jeg ikke er sikker på går med bilstolen vi har) bare for å gå hundre meter inn så ut av barnehagen?!

Ts

Vel, du ba faktisk om råd, ts, og du får svar.... Du kan ikke sette minste igjen i bilen, og da er det ditt ansvar å finne en måte å løse henting på om det er du som må hente. Er du imot konkrete forslag som kommer her, får du finne en egnet løsning. Ditt barn, ditt ansvar. Punktum. 

Anonymkode: a0b58...546

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det går med alle nyere babybilstoler. Du trenger bare å kjøpe adaptere til det understellet du allerede har. koster 2-300kr.

• Liker 8
Skrevet

Jøjje meg. Dette "problemet" i hvordan få med begge barna gjelder da vel i mange andre situasjoner enn barnehagehenting også. Hvordan har du tenkt å løse det på andre arenaer? Åpenbar forslag til løsning: elastisk bæresjal ferdig knytt på kroppen som du putter babyen oppi. Da har du hendene fri. Og selvfølgelig kan du ta med den lille når du skal hente.

Anonymkode: 046f6...307

• Liker 14
Skrevet

Bær med deg bilstolen evt babybjørn. Om du ikke får til å ha to barn alene må du få far til å hente og levere den største 

Anonymkode: dd659...090

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ts

Om du oppriktig tenker at alternativet er å sette igjen en forsvarsløs baby 100 meter fra bhg mens du leverer storesøsken, tenker jeg ab sin kommentar er helt på sin plass. 

Dette har ikke falt deg inn i løpet av et 9 mnd langt svangerskap?

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 15
Skrevet

Hvorfor syns du jeg er tafatt egentlig?

Ts

For du ikke klarer å være mer løsningsorientert. Alle bilstoler i dag kan klikkes på vogn, med mindre du har en gammel vogn. Hvis ikke får du en brukt vogn for under tusenlappen. Bæresele er heller ikke noe problem selv om det er vind og vått, det finnes vindtrekk. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...