AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #1 Skrevet 24. september 2020 Går det an å ringe til sykehjem og spørre om de trenger tilkallingsvikarer, eller må man ha utdannelse? Anonymkode: f2697...d01
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #3 Skrevet 24. september 2020 Jeg er pleieassistent. Jeg sende epost med søknad og CV. Ble oppringt og fikk jobb etter et intervju. Har jobbet der i 4 år nå. Studerer ved siden av, men det er ikke helsefag. Anonymkode: d4819...535
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #4 Skrevet 24. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er pleieassistent. Jeg sende epost med søknad og CV. Ble oppringt og fikk jobb etter et intervju. Har jobbet der i 4 år nå. Studerer ved siden av, men det er ikke helsefag. Anonymkode: d4819...535 Søkte de folk eller bare sendte du? Anonymkode: f2697...d01
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #5 Skrevet 24. september 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søkte de folk eller bare sendte du? Anonymkode: f2697...d01 De trenger folk hele tiden, så det er bare å sende en forespørsel om jobb selv om de ikke har søknad liggende ute. Anonymkode: d86e6...eb5 2
Gjest SmokeyEye Skrevet 24. september 2020 #6 Skrevet 24. september 2020 Det er sjelden det søkes etter assistenter. Det er bare å ringe å spørre og si du er interessert i å jobbe. Du får opplæring og går sammen med en pleier de første dagene.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #7 Skrevet 25. september 2020 Hos oss får man bare jobb hvis du er under utdanning innenfor helsefag, eller ferdig utdannet. Anonymkode: b71a4...4f8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #8 Skrevet 25. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hos oss får man bare jobb hvis du er under utdanning innenfor helsefag, eller ferdig utdannet. Anonymkode: b71a4...4f8 Høres veldig rart ut. Ts, det er bare å ringe. De aller fleste trenger stadig flere assistenter. Mange assistenter hos oss uten helsefaglig bakgrunn, både i hjemmetjeneste og sykehjem. Anonymkode: 57e4c...d12
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #9 Skrevet 25. september 2020 På 24.9.2020 den 13.54, AnonymBruker skrev: Går det an å ringe til sykehjem og spørre om de trenger tilkallingsvikarer, eller må man ha utdannelse? Anonymkode: f2697...d01 Du kan fint være ringehjelp og med mål om å få fast arbeidshelg på kontrakt. Det finnes bøtter og spann med folk uten skole og de får betaling så det holder og får all arbeidserfaring med seg på ansinitet på lønna si. Fagarbeidere derimot får kun for helsefaglig arbeidserfaring så en assistent kan glatt ligge på 180-190kr mens en fagarbeider starter på rundt 156kr. Kvelds og lør/søn tillegg er det også. Som assistent gjør du alt det samme som alle andre. Kjøkkentjeneste, oppvask, smøre mat, servere mat, vaske bord og vaske gulv. Skyllerom med søppel, tøy fra vaskeriet og vask av vaskefat og urinflasker i maskin. Klesvask med vask av pasienttøy, bretting av tørt tøy og å fylle inn i pasientenes skap med tørt rent tøy. Stell av pasienter med vask på hele pasienten og påkledning og tannpuss og rydding av soverommet, mating av pasienter, følge pasienter på toalettet. Eventuelt ved tid spille ludo/yatzy med pasienter eller gå tur i sansehage tilhørende sykehjemmet. Du får ingen særbehandling fordi om du er assistent og må løfte og stelle og kommunisere med og vaske både kvinner og menn uavhengig av religion. Så er det rapportering muntlig til den ansvarlige og dokumentering i journaler. Det er bare å søke. Husk at om du får en prolaps pga tunge løft så gjelder det som slitasje i helsevesenet og du får ingen forsikring for skade som i de typiske mannlige yrkene. Her er det forventet. Anonymkode: 5c75a...890 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #10 Skrevet 25. september 2020 På 24.9.2020 den 14.01, AnonymBruker skrev: Søkte de folk eller bare sendte du? Anonymkode: f2697...d01 Bare sendte rundt på epost og fikk svar fra to stk. Valgte det nærmeste. Anonymkode: d4819...535
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #11 Skrevet 25. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig rart ut. Ts, det er bare å ringe. De aller fleste trenger stadig flere assistenter. Mange assistenter hos oss uten helsefaglig bakgrunn, både i hjemmetjeneste og sykehjem. Anonymkode: 57e4c...d12 Rart? Høres heller ut som en ledelse som ønsker å sikre god kvalitet på tjenestene. Det er altfor mange ufaglærte i arbeid på sykehjem. Anonymkode: df6a1...f26 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #12 Skrevet 25. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig rart ut. Ts, det er bare å ringe. De aller fleste trenger stadig flere assistenter. Mange assistenter hos oss uten helsefaglig bakgrunn, både i hjemmetjeneste og sykehjem. Anonymkode: 57e4c...d12 Er virksomhetsleder ved vårt sykehjem som ikke vil ha assistenter. Er egentlig på høy tid tenker nå jeg. De pasientene som er på sykehjem krever faktisk faglig oppfølging og observasjoner. Anonymkode: b71a4...4f8 6
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #13 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rart? Høres heller ut som en ledelse som ønsker å sikre god kvalitet på tjenestene. Det er altfor mange ufaglærte i arbeid på sykehjem. Anonymkode: df6a1...f26 Enig. Hos oss er det nå nærmere 60% ufaglærte folk «rett fra gata». Misforstå meg rett, mange er flinke, men er greit at flertallet har faglig kompetanse. Anonymkode: 0408b...741 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #14 Skrevet 25. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er virksomhetsleder ved vårt sykehjem som ikke vil ha assistenter. Er egentlig på høy tid tenker nå jeg. De pasientene som er på sykehjem krever faktisk faglig oppfølging og observasjoner. Anonymkode: b71a4...4f8 Glemte en ting... De som var assistenter fikk skoletilbud eller miste jobben(omplassering i kommunen) Anonymkode: b71a4...4f8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #15 Skrevet 25. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart? Høres heller ut som en ledelse som ønsker å sikre god kvalitet på tjenestene. Det er altfor mange ufaglærte i arbeid på sykehjem. Anonymkode: df6a1...f26 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er virksomhetsleder ved vårt sykehjem som ikke vil ha assistenter. Er egentlig på høy tid tenker nå jeg. De pasientene som er på sykehjem krever faktisk faglig oppfølging og observasjoner. Anonymkode: b71a4...4f8 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Hos oss er det nå nærmere 60% ufaglærte folk «rett fra gata». Misforstå meg rett, mange er flinke, men er greit at flertallet har faglig kompetanse. Anonymkode: 0408b...741 Signerer denne, men lite hjelper det. Hos oss så behandles helsefagarbeidere og ufaglærte på lik linje og står likt i forhold til valget mellom å havne på kjøkkenet eller å være i pleie av pasientene. 😔 Anonymkode: 5c75a...890 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #16 Skrevet 25. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er virksomhetsleder ved vårt sykehjem som ikke vil ha assistenter. Er egentlig på høy tid tenker nå jeg. De pasientene som er på sykehjem krever faktisk faglig oppfølging og observasjoner. Anonymkode: b71a4...4f8 Ja det var ikke noe negativt ment, har bare aldri hørt om noen (sykehjem eller hjemmespl) som kun ansetter med utdannelse. Er jo liksom en stor andel ufaglærte overalt. De aller fleste assistenter er også veldig flinke, men ja, bra hvis det blir mer fokus på utdannede. Anonymkode: 57e4c...d12 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #17 Skrevet 25. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart? Høres heller ut som en ledelse som ønsker å sikre god kvalitet på tjenestene. Det er altfor mange ufaglærte i arbeid på sykehjem. Anonymkode: df6a1...f26 Mange svært dyktige ufaglærte, og mange faglærte som ikke er spesielt dyktige. Jobbet med en sykepleier i dag som var en av dem. Det går både på personlighet, pasienttekke og faglig dyktighet. Det får man også av erfaring og god opplæring. Det er alltid behov for assistenter, og jeg har fått tilbakemeldinger på at jeg er en av de beste medarbeiderne på sykehjemmet av andre faglærte og ledelsen. Men jeg VIL ikke bli faglært. Jeg studerer og bruker tiden min på det. Anonymkode: d4819...535
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #18 Skrevet 25. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer denne, men lite hjelper det. Hos oss så behandles helsefagarbeidere og ufaglærte på lik linje og står likt i forhold til valget mellom å havne på kjøkkenet eller å være i pleie av pasientene. 😔 Anonymkode: 5c75a...890 Helt ærlig, hva er så ille med å «havne på kjøkkenet»? Er ikke matsituasjonen vel så viktig som pleien? Og hvor mye pleie er det egentlig midt under måltidene? Anonymkode: 57e4c...d12
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #19 Skrevet 25. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Signerer denne, men lite hjelper det. Hos oss så behandles helsefagarbeidere og ufaglærte på lik linje og står likt i forhold til valget mellom å havne på kjøkkenet eller å være i pleie av pasientene. 😔 Anonymkode: 5c75a...890 Helt utrolig. Hvordan skal man vite hva man skal observere hos pasientene uten grunnleggende kunnskap? Tror jeg jobber på et av landets beste sykehjem. Da må man ha en stab med faglige dyktige folk! Anonymkode: b71a4...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #20 Skrevet 25. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig, hva er så ille med å «havne på kjøkkenet»? Er ikke matsituasjonen vel så viktig som pleien? Og hvor mye pleie er det egentlig midt under måltidene? Anonymkode: 57e4c...d12 Du er nok gjerne ikke klar over det du hva slags stor oppgave det er å ha kjøkkenet. Før var det ansatt en egen person som hadde 100% bare kjøkken (kokk) i hundre prosent stilling. Nå er det pleierene som skal gjøre det og du skal da faktisk tilberede mat til oppimot 20personer med to måltider både frokost og lunsj. Pluss dekke border, vaske border, ta oppvask, lage lunsjen, lage frokosten, smøre og servere. Pluss stelle 3-4 pasienter. Med andre ord du springer som en galen men prøver å kamuflere det med å liksom være rolig fra vakta starter til du går hjem. Så har du tre dager i uka hvor det kommer omlag 10kasser med mat som du skal gjennomgå handlelister og krysse av og legge på plass og to dager i uka er det full vask av et kjøleskap som skal romme mat nok til omlag 20personer. Så kan du da tenke deg hvor "ille" det kan være å havne på kjøkkenet. Anonymkode: 5c75a...890 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå