Gå til innhold

Linser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det finnes en nettside der en kan skrive inn linsestyrke sin, så kommer det opp alle linser som passer? Jeg har +4. 25 på ene øyet og det er flere linser som bare går opp til 4.00. Blir gal av å klikke inn på hver enkelt linse for å sjekke. 

Skrevet

Hei! 

Jeg har nettopp begynt med linser selv. Det kan hende du må få spesialbestilte linser hos en optiker mtp styrken og eventuelle skjeve hornhinner i tillegg. 

har du brukt linser tidligere? i så fall anbefaler jeg deg ihvertfall og få hjelp av en optiker! Da kan de finne den linsen som passer akkurat deg. 

Skrevet

Har du fått linsestyrken målt hos optiker? Anbefaler det første gang. Ofte trengs ikke justering på 0,25 på linser kontra briller,  for linsene er nærmere øyet. 😉 kanskje kan du bruke +4. 

Skrevet

Bestill fra optiker først, så du vet hvilket merke du kan fortsette å kjøpe. Bare fordi styrken er rett betyr ikke at linsen sitter bra og passer øyet ditt. Mye enklere og så sparer du penger for du slipper å gjøre bomkjøp. 

Anonymkode: aeb3e...071

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestill fra optiker først, så du vet hvilket merke du kan fortsette å kjøpe. Bare fordi styrken er rett betyr ikke at linsen sitter bra og passer øyet ditt. Mye enklere og så sparer du penger for du slipper å gjøre bomkjøp. 

Ja, og for å få hjelp må du til en skikkelig optiker. Jeg var hos specsavers en gang, og optikeren der mente at linsene de hadde passet til alle slags øyne... Vel, det gjorde de ikke, og jeg måtte kaste pakken jeg kjøpte der fordi linsene ble veldig ubehagelige å ha på.

Anonymkode: 1b21a...fec

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og for å få hjelp må du til en skikkelig optiker. Jeg var hos specsavers en gang, og optikeren der mente at linsene de hadde passet til alle slags øyne... Vel, det gjorde de ikke, og jeg måtte kaste pakken jeg kjøpte der fordi linsene ble veldig ubehagelige å ha på.

Fikk du ikke prøve linsene før du kjøpte pakken? Hos optikere jeg har vært hos så bestiller du time til linsetilpassing og da får du prøve linser gratis fra flere forskjellige merker til du finner den som passer. 

Skrevet

Det er mulig jeg fikk prøve, husker ikke helt. Men husker at optikeren mente at øyeform osv ikke hadde noe å si, og påstod at det bare var prisen som avgjorde hvor god en linse var. 

Skrevet
5 timer siden, Fragaria skrev:

Har du fått linsestyrken målt hos optiker? Anbefaler det første gang. Ofte trengs ikke justering på 0,25 på linser kontra briller,  for linsene er nærmere øyet. 😉 kanskje kan du bruke +4. 

Det gjelder for minus, for de i pluss er det faktisk motsatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...